След като почнаха дъждовете всички прозорци предни задни се потят много .
Колата е с климатротик, като включа функция ECON почват първо задните прозорци да се потят и след това марко по -малко предните , ако отваря прозореца предните прозорци стоят чисти .
Като изкрюча ECON, да работи климатика прозорците стоят чисти .
Понякога чакам минимум 10 минути докато се изчистят прозорците, .Като падне температура под нулата климати ще работили ?
Филтъра е сменен преди 7000 км , под чистачките съм изчистил вода не се задържа , няма видим теч , под сделките е сухо .
Потене на стъклата на Пасат Б6
- boichopavlov
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
А защо изключваш компресора? Колата най-вероятно е мокра. Може да има проблем и в моторчето управляващо клапата за входящия въздух.
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 19:25
- Автомобил: Octavia 3
- Двигател: CKFC
- Местоположение: Plovdiv
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Аз също залагам на блокирала клапа или мотор на клапата , пресен опит....
- Piqndurnik
- Мнения: 574
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Тъщата имаше едно време Passat B3 или B4 и в дъжд много му се запотяваха стъклата. Смених филтъра на климатика и проблемът се реши.
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Дръж климатроника постоянно (целогодишно) включен на 25 градуса, не го мисли дали му е студено навън. След като спре да вали в колата остава още влага която трябва да се разнесе. Ако трепериш за стоте грама преразход на гориво ще се развие мухъл и гъбички и колата става кенеф.
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
paagrio написа:Дръж климатроника постоянно (целогодишно) включен на 25 градуса, не го мисли дали му е студено навън. След като спре да вали в колата остава още влага която трябва да се разнесе. Ако трепериш за стоте грама преразход на гориво ще се развие мухъл и гъбички и колата става кенеф.
Не съм за 100грама нафта .
Когато температурата падне под нулата климатроника ще тръгвали компресора?
И като стана въпрос за мухъл , като пусна още от лятото климатика в началото се разнася една лоша миризма .
Как да се оттърна от нея .
Има едни флакони дали вършат някаква работа ?
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
boichopavlov написа:А защо изключваш компресора? Колата най-вероятно е мокра. Може да има проблем и в моторчето управляващо клапата за входящия въздух.
Никъде не откривам теч или мокро по колата мокета е сух .
А защо при функция ECON се потят , а при климатик не .
Тази клапа как при ECON не работи , а при климатик роботи .
Трябва да я закача на ваг,ком да я видя та клапа .
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
daimen написа:Аз също залагам на блокирала клапа или мотор на клапата , пресен опит....
На лесно място ли е за смяна , понякога чувам едно като цъкане в централната конзола зад радиото .
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Зависи коя клапа. Прочети колата, дай грешката и ще те насоча.
Не са трудни за смяна, по-скоро са доста времеотнемащи заради това, че мястото за работа е малко.
Не са трудни за смяна, по-скоро са доста времеотнемащи заради това, че мястото за работа е малко.
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Дечев89 написа:paagrio написа:Дръж климатроника постоянно (целогодишно) включен на 25 градуса, не го мисли дали му е студено навън. След като спре да вали в колата остава още влага която трябва да се разнесе.
Когато температурата падне под нулата климатроника ще тръгвали компресора?
И като стана въпрос за мухъл , като пусна още от лятото климатика в началото се разнася една лоша миризма .
Как да се оттърна от нея .
Има едни флакони дали вършат някаква работа ?
На домашните климатици нали им работи компресора през зимата, същото и с автомобилните. Ако не свети ЕКОН компютърът на климатроника сам ще си избере кога да се включва и с каква мощност. Ти просто му задай някаква приятна температура, не е необходимо да работи само на студено.
На предишната кола (форд) имах едно копче за бързо размразяване на прозорците, то задействаше компресора за да стопли по-бързо въздуха влизащ в купето.
Другата полза от целогодишното включване на климатика е да не се утаява маслото в компресора и да не "изсъхват" уплътненията.
За миризмите в самия климатик има различни флакони на пазара като ефектът е общо взето дезодорант върху изпотена мишница. Аз като взема някакъв първо го пробвам на някой климатик у дома че е по-лесен достъпа и колкото и активна пяна да тъпча, колониите от черни микроорганизми си остават докато не разглобя и не изтъркам механично. А в колата под радиатора има плоска ваничка с дренажен отвор и там се събират такива неща дето един флакон няма как да отнесе, даже някои препарати може да "засекат" и една странна миризма да стане постоянна. Ако при теб е само в първите минута-две най-добре си карай така.
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
railfan написа:Зависи коя клапа. Прочети колата, дай грешката и ще те насоча.
Не са трудни за смяна, по-скоро са доста времеотнемащи заради това, че мястото за работа е малко.
След нова година ще я закарам да я прочетат .
Човека който я закачи ще каже какво е точно .
Благодаря за информацията , весели празници.
- Vasseto
- Мнения: 2703
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Като за начало направи тази процедура за нулиране положението на клапите на климатроника:
https://www.youtube.com/watch?v=h9lqvjg8wOY
https://www.youtube.com/watch?v=h9lqvjg8wOY
- mukot
- Мнения: 334
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
След горното видео се сетих. Да не би да има диск на Веско Маринов в плеъра?
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
На първо място, трябва да се проверят клапите за постъпване на въздух от вън, имай предвид, че те се затварят и отварят всеки път когато включиш и изключиш задна предавка, съответно се амортизират без даже да забележиш. Същевременно е хубаво да смениш филтър купе. Препоръчително е да се сменя на 5к км или една година, което настъпи първо.
Когато компресора е включен не се поти защото преминавайки през радиаторчето на климатика въздуха се охлажда, влагата в него кондензира и изтича през ваничката и кпилярката, съответно продължаващия към купето въздух е по-сух. Когато си на екон, въздуха постъпва в купето с цялата налична в него влага, съответно при контакта със студените стъкла, влагата кондензира върху тях. Това обаче не би требвало да води до продължително или постоянно потене, ако всичко работи както трябва. При студено и влажно време е нормално за малко, в началото, да се получи запотяване, но би трябвало бързо да се изчисти, дори да си на екон. За по-бързо изчистване, ако си на екон, биеш горния бутон в лявата врътка, освен, че дава газ на вентилатора, включва и компресора, съответно обдухва с по-сух въздух и с по-висока скорост.
Малко по-тегаво е при температури между 5 и 0 градуса, в комбинация с дъжд/влага, защото под 5 градуса компресора не се включва (вградена защита срещу обледеняване и замръзване на системата) и по-трудно суши стъклата, но пак сравнително бързо трябва да почне да ги суши като почне да постопля мотора, ако всичко е изправно.
Аз също карам на екон, но рядко и за кратко ми се потят прозорците.
П.п. Хубаво е периодично да се почистват/забърсват с препарат и кърпа стъклата от вътре, праха и налепите допринасят за полепване на влагата по тях и съответно до потене.
Когато компресора е включен не се поти защото преминавайки през радиаторчето на климатика въздуха се охлажда, влагата в него кондензира и изтича през ваничката и кпилярката, съответно продължаващия към купето въздух е по-сух. Когато си на екон, въздуха постъпва в купето с цялата налична в него влага, съответно при контакта със студените стъкла, влагата кондензира върху тях. Това обаче не би требвало да води до продължително или постоянно потене, ако всичко работи както трябва. При студено и влажно време е нормално за малко, в началото, да се получи запотяване, но би трябвало бързо да се изчисти, дори да си на екон. За по-бързо изчистване, ако си на екон, биеш горния бутон в лявата врътка, освен, че дава газ на вентилатора, включва и компресора, съответно обдухва с по-сух въздух и с по-висока скорост.
Малко по-тегаво е при температури между 5 и 0 градуса, в комбинация с дъжд/влага, защото под 5 градуса компресора не се включва (вградена защита срещу обледеняване и замръзване на системата) и по-трудно суши стъклата, но пак сравнително бързо трябва да почне да ги суши като почне да постопля мотора, ако всичко е изправно.
Аз също карам на екон, но рядко и за кратко ми се потят прозорците.
П.п. Хубаво е периодично да се почистват/забърсват с препарат и кърпа стъклата от вътре, праха и налепите допринасят за полепване на влагата по тях и съответно до потене.
-
- VW експерт
- Мнения: 13379
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Потене на стъклата на Пасат Б6
Никакъв препарат за стъклата. Добре изпрана, леко влажна микрофибърна кърпа сваля успешно мизерията.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 54 госта