Знам, че помпата има значение. Има влияние в/у правилната работа на самия мотор. А той като работи добре, ще има отражение и в/у дпф-а. Хубаво и правилно работещ , не дръсти излишно филтъра.
Но пряко за самата регенерация - там не съм запознат.

VAG DPF и общи положения при DPF
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Да при комън рейл значението на центровката на помпата е косвено, защото момента и порциите на впръскване се управляват електронно, а не механично, но пулсациите имат значение за работата на мотора и количеството сажди. По-големи проблеми създава зацепването на разпределителния вал и един градус в закъснение може да компрометира цялата регенерация. Обикновено по-пъргавия в ниските обороти от два еднакви автомобила по-лесно и по-бързо завършва регенерацията, като не е по пъргав от липсата на "тапа", а точно от центровката.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Колеги, защо регенерациите на дпф, продължават близо 40 мин - час или около 60- 80 км каране на дълго. И то си издуване. Колата е passat b8 2.0 150 к.с. DFGA. Колата се кара предимно извънградско и прави регенерации през 500 600 700 км, до тук добре но като започне регенерация много бавно завършва. Температурите са 550-600 градуса. За мен не е нормално да правя регенерация по 60-80 км извънградско
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Не е нормално, сигурно е позапушен, не знам. Трабва си диагностика. Нормално е 15-20 мин.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
diss написа:Колеги, защо регенерациите на дпф, продължават близо 40 мин - час или около 60- 80 км каране на дълго. И то си издуване.
Какво издуване?!
С издухване?
Т.е. на високи обороти?
Грешка , ако е така.
Коментирали сме , най-добре е с около 2000 об/мин. + - 200.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Пробвах на 2000 об. още по бавно, най-бързо е около 3000 об. Тогава развива и най-висока температура. Около 560-610 градуса
- group®
- Темерут
- Мнения: 10085
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Отскоро ли имаш колата и/или следиш регенерациите?
При тези температури е нормално да отнема повече време заради допълнителното охлаждане. Особенно на дълъг път.
500-700км за регенерация е много добре за това поколение и за мен е признак, че няма никаква драма с филтъра.
Хубаво е да се качва скрийншот от VAG DPF - в началото и към края на регенерацията. Повече може да се каже така.
При тези температури е нормално да отнема повече време заради допълнителното охлаждане. Особенно на дълъг път.
500-700км за регенерация е много добре за това поколение и за мен е признак, че няма никаква драма с филтъра.
Хубаво е да се качва скрийншот от VAG DPF - в началото и към края на регенерацията. Повече може да се каже така.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
- Автомобил: Passat B8 Rline
- Двигател: 2_0 TDI DFGA
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
От година и малко я имам. Зима, лято все е така.
Другия път ще кача скрийншот
Другия път ще кача скрийншот
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1018
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Регенерация се прави на 3000 оборота , за да има налягане мотора да издухва и катализатора да развие температура 550-600 градуса и за разпраши частиците. Честите регенерации, могат да се дължат на проблем със софтуера, затискане на филтъра до толкова, че вече не може да се изчисти сам, проблем с ЕГР клапана. Задължително си проверявайте работата на ЕГР клапана.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Хора, изчетох отново темата 2 пъти, четох и други теми по въпроса - я кажете как се пуска принудителна регенерация през VCDS, моля.
Гледах, зяпах - не можах да се ориентирам
А иначе мотора е CBBB и VAG DPF не работи при него.
Знаех го, ама днес реших все пак да пробвам - е не работи и това е!
Рових и във ВАГ-КОМа, видях къде мери за DPF стойностите, но не разбрах как да пусна принудителна.
В момента предполагам, че е в регенерация - вдига оборотите до 1050, вдига и моментния разход - 2 пъти излизах по магистралата за 25-30км на 2600-2800 оборота - е пак на празен ход, 2-3 минути след запалване, отивам на около 1000 оборота.
Гледах, зяпах - не можах да се ориентирам
А иначе мотора е CBBB и VAG DPF не работи при него.
Знаех го, ама днес реших все пак да пробвам - е не работи и това е!

Рових и във ВАГ-КОМа, видях къде мери за DPF стойностите, но не разбрах как да пусна принудителна.
В момента предполагам, че е в регенерация - вдига оборотите до 1050, вдига и моментния разход - 2 пъти излизах по магистралата за 25-30км на 2600-2800 оборота - е пак на празен ход, 2-3 минути след запалване, отивам на около 1000 оборота.
- PzKpfW
- Мнения: 242
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Зареждаш програмата и влизаш в контролера на двигателя. Долу в дясно кликаш на security access. Там въвеждаш код 27971. След като го въведеш ще ти се появи менюто, от където да стартираш процеса.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Благодаря, още утре ще се пробвам
ЕДИТ:
Още веднъж Благодаря! Стана!
Интересното е, че лампата изгасна след няма и 8-9 минути и едва 5мин каране по магистралата (стартирах процеса малко преди да излезна, за да не се разсейвам при по-високи скорости или да спирам там)
Другото интересно е, че продължава да вдига оборотите до 1035 на място, но това вече е за друга тема.
Поне разхода при тия обороти го показва 0.7л/ч
ЕДИТ:
Още веднъж Благодаря! Стана!

Интересното е, че лампата изгасна след няма и 8-9 минути и едва 5мин каране по магистралата (стартирах процеса малко преди да излезна, за да не се разсейвам при по-високи скорости или да спирам там)
Другото интересно е, че продължава да вдига оборотите до 1035 на място, но това вече е за друга тема.
Поне разхода при тия обороти го показва 0.7л/ч
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Здравейте!
Ако не е много нахално бих искал да попитам следните неща:
Каква хардуерна джаджа(конектор) ползвате за споменатите приложения VAG DPF и CAR SCANNER ?
Искам да си следя параметрите и регенерациите на DPF-a, а ако има и възможност за принудителна активация на регенерация ще е супер. Още по-супер ще е ако и е безплатно, в смисъл с еднократно купуване на съответния конектор и инсталация на приложението :) Също ако има къде да прочета как се борави с това(софтуера), защото нямам опит.
Колата ми е Tiguan 2.0 TDI 177hp DSG7 4motion 2015г.

Ако не е много нахално бих искал да попитам следните неща:
Каква хардуерна джаджа(конектор) ползвате за споменатите приложения VAG DPF и CAR SCANNER ?
Искам да си следя параметрите и регенерациите на DPF-a, а ако има и възможност за принудителна активация на регенерация ще е супер. Още по-супер ще е ако и е безплатно, в смисъл с еднократно купуване на съответния конектор и инсталация на приложението :) Също ако има къде да прочета как се борави с това(софтуера), защото нямам опит.
Колата ми е Tiguan 2.0 TDI 177hp DSG7 4motion 2015г.
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Аз ето с това и работи с тези програми които си писал, car scаner може да си пускаш регенерации в движелие или на място.
Купил съм ги и двете не са скъпи.
https://www.aliexpress.com/item/1874800 ... 1802yRnsO8
Купил съм ги и двете не са скъпи.
https://www.aliexpress.com/item/1874800 ... 1802yRnsO8
Последна промяна от владислав на Пет 16 май 2025 8:16, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта