:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

VAG DPF и общи положения при DPF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот samo_pechka » Съб 08 фев 2025 12:38


Знам, че помпата има значение. Има влияние в/у правилната работа на самия мотор. А той като работи добре, ще има отражение и в/у дпф-а. Хубаво и правилно работещ , не дръсти излишно филтъра.
Но пряко за самата регенерация - там не съм запознат.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Zinoto » Нед 09 фев 2025 10:44


Да при комън рейл значението на центровката на помпата е косвено, защото момента и порциите на впръскване се управляват електронно, а не механично, но пулсациите имат значение за работата на мотора и количеството сажди. По-големи проблеми създава зацепването на разпределителния вал и един градус в закъснение може да компрометира цялата регенерация. Обикновено по-пъргавия в ниските обороти от два еднакви автомобила по-лесно и по-бързо завършва регенерацията, като не е по пъргав от липсата на "тапа", а точно от центровката.


diss
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
Автомобил: Passat B8 Rline
Двигател: 2_0 TDI DFGA

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот diss » Нед 23 фев 2025 7:59


Колеги, защо регенерациите на дпф, продължават близо 40 мин - час или около 60- 80 км каране на дълго. И то си издуване. Колата е passat b8 2.0 150 к.с. DFGA. Колата се кара предимно извънградско и прави регенерации през 500 600 700 км, до тук добре но като започне регенерация много бавно завършва. Температурите са 550-600 градуса. За мен не е нормално да правя регенерация по 60-80 км извънградско


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот vanesto » Нед 23 фев 2025 11:40


Не е нормално, сигурно е позапушен, не знам. Трабва си диагностика. Нормално е 15-20 мин.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот samo_pechka » Нед 23 фев 2025 11:49


diss написа:Колеги, защо регенерациите на дпф, продължават близо 40 мин - час или около 60- 80 км каране на дълго. И то си издуване.

Какво издуване?!
С издухване?
Т.е. на високи обороти?
Грешка , ако е така.
Коментирали сме , най-добре е с около 2000 об/мин. + - 200.


diss
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
Автомобил: Passat B8 Rline
Двигател: 2_0 TDI DFGA

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот diss » Нед 23 фев 2025 11:56


Пробвах на 2000 об. още по бавно, най-бързо е около 3000 об. Тогава развива и най-висока температура. Около 560-610 градуса


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10085
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот group® » Нед 23 фев 2025 12:30


Отскоро ли имаш колата и/или следиш регенерациите?
При тези температури е нормално да отнема повече време заради допълнителното охлаждане. Особенно на дълъг път.
500-700км за регенерация е много добре за това поколение и за мен е признак, че няма никаква драма с филтъра.
Хубаво е да се качва скрийншот от VAG DPF - в началото и към края на регенерацията. Повече може да се каже така.


diss
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 08 яну 2011 1:00
Автомобил: Passat B8 Rline
Двигател: 2_0 TDI DFGA

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот diss » Нед 23 фев 2025 14:01


От година и малко я имам. Зима, лято все е така.
Другия път ще кача скрийншот


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1018
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот megatronS » Вто 25 фев 2025 15:10


Регенерация се прави на 3000 оборота , за да има налягане мотора да издухва и катализатора да развие температура 550-600 градуса и за разпраши частиците. Честите регенерации, могат да се дължат на проблем със софтуера, затискане на филтъра до толкова, че вече не може да се изчисти сам, проблем с ЕГР клапана. Задължително си проверявайте работата на ЕГР клапана.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот radotom » Съб 29 мар 2025 21:45


Хора, изчетох отново темата 2 пъти, четох и други теми по въпроса - я кажете как се пуска принудителна регенерация през VCDS, моля.
Гледах, зяпах - не можах да се ориентирам
А иначе мотора е CBBB и VAG DPF не работи при него.
Знаех го, ама днес реших все пак да пробвам - е не работи и това е! :icon_lol
Рових и във ВАГ-КОМа, видях къде мери за DPF стойностите, но не разбрах как да пусна принудителна.
В момента предполагам, че е в регенерация - вдига оборотите до 1050, вдига и моментния разход - 2 пъти излизах по магистралата за 25-30км на 2600-2800 оборота - е пак на празен ход, 2-3 минути след запалване, отивам на около 1000 оборота.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 242
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот PzKpfW » Съб 29 мар 2025 22:24


Зареждаш програмата и влизаш в контролера на двигателя. Долу в дясно кликаш на security access. Там въвеждаш код 27971. След като го въведеш ще ти се появи менюто, от където да стартираш процеса.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот radotom » Съб 29 мар 2025 23:05


Благодаря, още утре ще се пробвам

ЕДИТ:

Още веднъж Благодаря! Стана! :biggrin
Интересното е, че лампата изгасна след няма и 8-9 минути и едва 5мин каране по магистралата (стартирах процеса малко преди да излезна, за да не се разсейвам при по-високи скорости или да спирам там)

Другото интересно е, че продължава да вдига оборотите до 1035 на място, но това вече е за друга тема.
Поне разхода при тия обороти го показва 0.7л/ч


adrianski
Мнения: 8
Регистриран на: Пет 08 юли 2011 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот adrianski » Сря 14 май 2025 13:05


Здравейте! :smile
Ако не е много нахално бих искал да попитам следните неща:
Каква хардуерна джаджа(конектор) ползвате за споменатите приложения VAG DPF и CAR SCANNER ?
Искам да си следя параметрите и регенерациите на DPF-a, а ако има и възможност за принудителна активация на регенерация ще е супер. Още по-супер ще е ако и е безплатно, в смисъл с еднократно купуване на съответния конектор и инсталация на приложението :) Също ако има къде да прочета как се борави с това(софтуера), защото нямам опит.
Колата ми е Tiguan 2.0 TDI 177hp DSG7 4motion 2015г.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 14 май 2025 13:39


elm327 ползвам аз


владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот владислав » Чет 15 май 2025 10:32


Аз ето с това и работи с тези програми които си писал, car scаner може да си пускаш регенерации в движелие или на място.
Купил съм ги и двете не са скъпи.
https://www.aliexpress.com/item/1874800 ... 1802yRnsO8

Последна промяна от владислав на Пет 16 май 2025 8:16, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта