Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1160
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот railfan » Пет 04 апр 2025 15:09


DoH_KuXoT написа:Смених модула за старт стопа , през страничната лява пластмаса на централната конзола при педалите става много лесно. Преди мисля че свалях рамката на лоста за скоростите.
Отделно отскоро, имах проблем с клапата за температурата на задните седалки. Сменя се доста трудно. Моторчето е V137 номер 5 от схемата

1000058750.jpg



Това е грешката, която насочва към проблема

1000058758.jpg


Сменя се пак през тази пластмаса , но се сваля и дясната откъм пасажера. За да се изключи буксата. Доста тегава процедура , един час стоиш в най различни пози наврян долу в педалите. Реално трябва да се развият два винта , но по инструкции в представителството пише "remove dash panel" което е абсурдно за една клапа. Става и без сваляне но си е трудоемко и сложно.
Много важно е като се сменя да се проверят самите клапи дали се движат свободно до крайните си положения. Смених с ново моторче на Valeo. Цената е стотина лева, на оригиналното над 200 , но четох мнения че валеото кара повече.
Автомобила стана на 230хил км , смених маслото и филтрите , тия дни като мине и последното захлаждане му слагам летните гуми и го стягам за приключения .

Така изглежда моторчето отвътре. По други форуми чета, че проблема може да се реши със смяна на реостата с пистите , има разни в Али експрес но аз не бих си причинил повторно кълчене по гръб наврян в педалите за проби с неясен резултат

1000058759.jpg


Същите болежки като при по-старата генерация пасати Б6 и 7. Моторчетата също са почти 1:1, само потенциалометрите са малко по-различни.
По-добре да си вземеш нови потенциалометри и да ремонтираш повредените. После, ако се наложи имаш резервни, повечето моторчета са взаимозаменяеми.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 10 апр 2025 15:52


Тази година реших да тествам нова незнайна марка гуми, които замениха Pirelli Cinturato P7 dot 22 пък да видим. Crosswind Sport peak 235/45 18 98Y
Made in Serbia
DOT 0725
Гумата е с Tradewear - 400
Клас на Дъжд - А
Икономичност - C
Имат сериозен предпазен борд , за ръба на джантата
Комфорта при монтаж на чисто нова гума присъства
цената повече от подарък 120лв за брой

Вече са на 500км , като бая дъж , че и сняг имаше тия дни , температури около нулата да искаш.
Първи впечатления повече от задоволителни. На места , които си знам от ежедневния маршрут, че асфалта на първи пръски дъжд става лигав брутално
се държат отлично. Не са шумни, пътувах до Драгоман уикенда, до 150 км/ч не съм вдигал повече няма излишни шумове.
На едно място спрях на отбивка и изключих системите, минах на спортен режим и тръгнах както никога друг път [smilie=pardon.gif] не само , че липсваше стандартното боксуване до безкрай, но предницата правеше няколко удара и после захапваше , автомобила е предно и си е въртигумка ако не внимаваш, нищо, че е тежък.

Ще покарам и ще давам обратни отзиви във времето, но за сега мога да препоръчам на колебаещите се дали да ги вземат, че са ОК

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1885
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Traytor » Съб 10 май 2025 17:20


Случайно помниш ли щампите на филтъра на кутията? Сменян ли е ми е идеята? На моя пасат като го сменихме маслото беше на 32000км и Коко каза, че било средна работа, а филтъра беше със щампи 2019(от как е произведена). В сервизната история се вижда че във VW са го сменили 2 пъти, ама явно филтър не е пипан.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 10 май 2025 19:18


Виж на това не съм обърнал внимание , пропуск


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1885
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Traytor » Съб 10 май 2025 21:23


Е то какъв пропуск, просто ми стана интересно такава ли е практиката, защото до колкото разбрах и твоята си е обслужвана в оторизиран. Аз си мислех, че е хубаво да се сменя заедно с маслото и филтъра. Трябва да се разровя какви са препоръките.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 10 май 2025 21:26


Аз дори не мисля , че има друг вариант, сменяш масло и оставяш стария филтър е някакъв абсурд, но няма да ме учуди...


chifut
Мнения: 112
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот chifut » Нед 18 май 2025 7:28


Има смисъл ако съкратиш лонг лайф интервала с междинна смяна , но е по добре и филъъра да се мени все пак.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1885
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Traytor » Пон 19 май 2025 14:04


Ами не знам, да кажем че първоначалния пробег(преди първа смяна) е по-голям и да пропуснеш да го смениш, защото и без това сменяш маслото преждевременно. Ама тука не мисля че е приложимо. Колата е обслужвана на Longlife по схема на VW(за моторното масло) не мисля че преждевременно са отишли за кутия, още повече, че два пъти са сменили масло, на 62000км и после на 118000км.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 19 май 2025 14:15


През изминалия уикенд правихме едно каране на байкове в Казанък - Спици и Бодли, на отиване минах по подбалканския път каране по ограниченията +10-15км/ч даде 5.2л/100 км , 2 възрастни , две деца, багаж , колело на теглича 1 брой 29". На връщане минах магистралата и си хванах една Q7 и един МЛ зад мен темпомата на 160 през цялата магистрала, пред блока закова 7.2л/100км до сега не бях го карал така продължително време , много добре стои пасатчето на пътя , доволен съм. Най-хубавото , е че от 160км/ч му подаваш газ и изтегля живо и нагоре. Друго , което забелязах , в момента съм на 276км от последната регенерация и има точно 6.76грама Soot mass в DPF-a явно съм успял да очистя всичко с каране, а не по алгоритъм. До сега повече от 250-300км не съм виждал между отделно регенерации при каране със скорости 110-130км/ч както обикновено карам по магистрала.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1885
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Traytor » Пон 19 май 2025 14:26


Ами, след като говорихме с тебе го следих със ваг ком, уикенда си бях в Омуртаг беше на 18 грама и 476км от последна регенерация(карал съм я само със 100км/ч таван, че жената отзад веднага се обажда, че бързам). Усещаше се че има нужда от регенерация, беше станала по-шумна и тук таме по някоя вибрация, карах със 140 навсякъде където можеше по Хемус и сега съм на 6 грама и пише че е завършило(ама очаквах по-ниска стойност). Иначе разхода ти от това което съседите с пасати ми казаха си е супер, аз карайки като баба съм на около 3,7-3,9, ама аз съм на предно 150 малки коньове.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 18 юни 2025 10:55


София - Ситония - климатик , двама възрастни, две деца, багаж догоре :) по ограниченията даже малко под тях
Passat B8 2.0 tdi - 190hp DSG DQ250
Изображение

Дългосрочно, 50/50 градско/извънградско

Изображение


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 649
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот alpinab » Сря 18 юни 2025 18:19


Идеален е разхода. Сините маркери на подгрева сефте ги виждам така светнати - допускам духат студено през лятото. Има ли файда откъм запарване в жегите?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 18 юни 2025 20:38


Седалките са вентилирани да , ефекта е налице , дори след дълго каране ги спирам , че ме хапе кръста :)
Много зависи с какво дрехи си , има материи , които позволяват добра вентилация, както и материи, които не пускат въздух през тях.

Последна промяна от DoH_KuXoT на Сря 18 юни 2025 21:25, променено общо 1 път.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 18 юни 2025 20:42


Обдухването, което по-скоро е издърпване. Така предполагам де.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6264
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Variant R-Line 2.0tdi 190

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 18 юни 2025 21:26


Да, посоката е от тялото към седалката



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта