DoH_KuXoT написа:Смених модула за старт стопа , през страничната лява пластмаса на централната конзола при педалите става много лесно. Преди мисля че свалях рамката на лоста за скоростите.
Отделно отскоро, имах проблем с клапата за температурата на задните седалки. Сменя се доста трудно. Моторчето е V137 номер 5 от схемата
Това е грешката, която насочва към проблема
Сменя се пак през тази пластмаса , но се сваля и дясната откъм пасажера. За да се изключи буксата. Доста тегава процедура , един час стоиш в най различни пози наврян долу в педалите. Реално трябва да се развият два винта , но по инструкции в представителството пише "remove dash panel" което е абсурдно за една клапа. Става и без сваляне но си е трудоемко и сложно.
Много важно е като се сменя да се проверят самите клапи дали се движат свободно до крайните си положения. Смених с ново моторче на Valeo. Цената е стотина лева, на оригиналното над 200 , но четох мнения че валеото кара повече.
Автомобила стана на 230хил км , смених маслото и филтрите , тия дни като мине и последното захлаждане му слагам летните гуми и го стягам за приключения .
Така изглежда моторчето отвътре. По други форуми чета, че проблема може да се реши със смяна на реостата с пистите , има разни в Али експрес но аз не бих си причинил повторно кълчене по гръб наврян в педалите за проби с неясен резултат
Същите болежки като при по-старата генерация пасати Б6 и 7. Моторчетата също са почти 1:1, само потенциалометрите са малко по-различни.
По-добре да си вземеш нови потенциалометри и да ремонтираш повредените. После, ако се наложи имаш резервни, повечето моторчета са взаимозаменяеми.