Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот goppa » Съб 03 май 2025 22:57


ktamen написа:Още веднъж да уточня, че тези щуротии, дето съм ги писал

Това е единствената не-щуротия , която написа тая вечер.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот ktamen » Съб 03 май 2025 23:12


goppa написа:Та лесното въртене не е при загрял апри студен мотор.

Ама оборотите при въртене на стартер не си ги измервал.
И аз не съм ги измервал, ама двигателите на всичките ми ППСта са се въртели много по-бързо и лесно когато са топли. С голяма разлика. Толкова голяма, че някои изобщо не могат да превъртят студени, ама запалят ли по-някакъв начин после цял ден си палят безпроблемно. Такива наблюдения вероятно имат всички, които са карали кола през зимата.
Ти карал ли си кола през зимата?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот goppa » Съб 03 май 2025 23:23


ktamen написа:
goppa написа:Та лесното въртене не е при загрял апри студен мотор.


ама двигателите на всичките ми ППСта са се въртели много по-бързо и лесно когато са топли.

Колко от въпросните ППСта са били TDI?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот megatronS » Нед 04 май 2025 8:38


Свалете софтуера на тая кола и ми прати файла да ти направя колата за 10 минути и не се занимавай с никакви щуротии. Адаптерчето MPPS сваля и качват софтуера на тая кола без проблеми, KESS също.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот ktamen » Нед 04 май 2025 12:36


Zdravkov94 написа: И имам чувството, че пали точно преди да падне напълно акумулатора и направо изтръпвам.

Преди 25 години един колега се оплакваше от подобни преживявания с газифицираното му Ауди 80. И твърдеше, че причината била твърде голямо предварение. Не му повярвах особено, но когато после и аз имах същия проблем с Гоуфа си припомих думите му и като врътнах делкото Голфа започна да върти нормално.
И един дизелов Ситроен палеше с такова замисляне, защото му помагах със спрей за палене :newsm66 :newsm66 Никога не ползвайте спрей :newsm66 :newsm66 :newsm66
Поне моето обяснение и за трите случая е, че горенето започва много преди Горна мъртва точка и буталото се опитва да се върне назад срещу усилията на стартера.
Ако при теб това замисляне се е появило след ,, оправянето" на софтуера, вероятно програмистът е задал твърде ранно първо впръскване и твоето бутало също се опитва да се върне назад срещу стартера. Той нещо обясни ли ти какво именно е променил?
На твое място бих се възползвал от предложението на Мегатронс или бих питал този колега:
toci_81 написа:Колата ти,няма Дпф фабрично и кода на мотора ти е BKC.Проблема е софтуерен и се решава като се преработи картата за палене.Минах през това на голфа от аватара.

Кой му е решил проблема.


freewaynikolay
Мнения: 102
Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот freewaynikolay » Нед 04 май 2025 14:22


При мен същия проблем на 1.9тди BKC мотор. Свалям стартера и викам ще го рециклирам.Проверявам отпред оста-ами тя направо хлопа, луфт от милиметри не от стотни. Сядам смятам втулки, четкодържател ама това е 20г. кола. Ако излезе и бендикс сега или по-късно то само частите излизат над 100лв. Та направо в магазина нов стартер Cargo с отстъпката за 180лв. при това нов не рециклиран. Оттогава не съм имал никакви проблеми с т.нар. топъл старт.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6332
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vanesto » Нед 04 май 2025 15:52


Този боклук, дето го продават Косера, дано те изкара поне 1г. Cargo е просто търговска фирма, не произвеждат стартери. Вътре може да има всякакъв сбирщайн. Нещо като Febi.


freewaynikolay
Мнения: 102
Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот freewaynikolay » Нед 04 май 2025 18:44


Cargo е марка с дългогодишни традиции в производството на стартери и алтернатори. Към днешна дата е собственост на Bosh. Даже не е много ясно кой на кого е възложил производството а само щампите с марките да са различни.Притеснения нямам никакви...


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6332
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vanesto » Нед 04 май 2025 19:10


Ще го кажа така - докато има хора, които вярват, че им продават нов оригинален стартер на Бош/Карго за 180лв, ще има и търговци, които им ги продават. Иначе, желая ти наистина да нямаш проблеми с него, нищо лично нямам, просто дълбоко се съмнявам!


freewaynikolay
Мнения: 102
Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот freewaynikolay » Нед 04 май 2025 20:49


Ако има проблеми не се притеснявм да споделя, въпреки,че мина повече от година. Лично аз отдавна съм се отказал да робувам на марки, които отдавна не са това което бяха. Поне засега това мое виждане не ме е подвело....


Потребителски аватар
toci_81
Мнения: 191
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
Автомобил: Golf 5 Plus TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Ботевград

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот toci_81 » Пон 05 май 2025 16:06


ktamen написа:
Zdravkov94 написа: И имам чувството, че пали точно преди да падне напълно акумулатора и направо изтръпвам.

Преди 25 години един колега се оплакваше от подобни преживявания с газифицираното му Ауди 80. И твърдеше, че причината била твърде голямо предварение. Не му повярвах особено, но когато после и аз имах същия проблем с Гоуфа си припомих думите му и като врътнах делкото Голфа започна да върти нормално.
И един дизелов Ситроен палеше с такова замисляне, защото му помагах със спрей за палене :newsm66 :newsm66 Никога не ползвайте спрей :newsm66 :newsm66 :newsm66
Поне моето обяснение и за трите случая е, че горенето започва много преди Горна мъртва точка и буталото се опитва да се върне назад срещу усилията на стартера.
Ако при теб това замисляне се е появило след ,, оправянето" на софтуера, вероятно програмистът е задал твърде ранно първо впръскване и твоето бутало също се опитва да се върне назад срещу стартера. Той нещо обясни ли ти какво именно е променил?
На твое място бих се възползвал от предложението на Мегатронс или бих питал този колега:
toci_81 написа:Колата ти,няма Дпф фабрично и кода на мотора ти е BKC.Проблема е софтуерен и се решава като се преработи картата за палене.Минах през това на голфа от аватара.

Кой му е решил проблема.
Брезел гр,годеч


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vinixxx » Пон 05 май 2025 19:47


Има изписано доста томове по тази тема.Със дни може да четете.
Това което аз съм забелязал от всичката информация е, че често се случва нов стартер и акумулатор да не решат проблема.
Аз бих процедирал по следния начин:ако колата пали перфектно на студен мотор директно минавам към софтуерната корекция.


freewaynikolay
Мнения: 102
Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот freewaynikolay » Вто 06 май 2025 21:57


Няма такава логика. При мен палеше перфектно на студен мотор...


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vinixxx » Нед 11 май 2025 16:52


И?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот megatronS » Пон 12 май 2025 8:52


Ако се смени стартера и акумулатора, не всеки път е гаранция, че ще се оправи проблема. Недостигането на зададените обороти, може да се дължи и на други неща, като затягане на ролки, двигател, компресор на климатик и много други неща. Затова, пак казвам, не се занимавайте с глупости, решението е софтуерно и забравяте за всички тези дивотии. Прикачвам ви таблица от компютъра на колата с този проблем, за да видите, защо не пали, като загрее. Както ясно се вижда, има минимални обороти на определена температура, които трябва да се достигнат, за да се осъществи впръскване на гориво от инжекторите. Ясно се вижда, че в зададените фабрични диапазони под тези обороти е 0, което ще рече няма гориво. А защо дадения автомобил не прави тези обороти, като загрее, вече е изписано с томове и който иска може да започне да се движи в тоя лабиринт от различни проблеми. Всичко това се решава, чрез корекция на софтуера и правилно изчисление на картата в този диапазон.
Прикачени файлове
hotStart.jpg
hotStart.jpg (89.34 KиБ) Видяна 276 пъти



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта