
Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Понеже сме във ФВ форум айде да кажеш колко е по-скъп Т-Рока от Г8 понеже били скъпи сувовете и недостъпни. Колко по-стабилен е колко по-сигурен е колко по-тежък е е от Г8. Все количествени мерки. Просто всеки си има приоритети и залага на неговите потребности. Тук говорим за безопасност. Тук не сравняваме Панамера с Ткрос или Кю 7ца с Поло. Читав Сув с нечитава кола и обратното. И какво означава читав Сув?
-
- Мнения: 294
- Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
- Автомобил: Mercedes W213
- Двигател: E 400 V 6
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
cecoa1 написа:Или пък е нещо от сорта "гроздето е кисело", щото тия коли като цяло могат повече, ама и струват повече, и имат повече разходи.
Карам кола за 55 000 лв, платени кеш, дали според теб са ми скъпи тия подобия на коли?
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Темата не е за лична нападка към когото и да било.
Нека не се дъвчем излишно.
Нека не се дъвчем излишно.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Как точно го мерим колко е по-сигурен, в килограми ли, че иначе на звездички сигурно има доста с еднакъв брой и от леките и от сув?!
Хубаво, повдигнат голф сигурно отстъпва в стабилност на нормален, ама в повдигнатия може да видиш препятствие по-рано. Безопасността е от много фактори. Иначе давай ги тия количествени показатели, нямам против. Ако искаш да питаме Ауто мотор унд шпорт, да им направят сравнение и на писта, сигурно Голфа ще е малко по-бърз с еднакво тегло и двигател. И това пак ще докаже едно голямо нищо - първо, защото не всеки сув е направен от повдигната лека кола, на същата база и така нататък. Второ, защото безопасността не се мери на състезание на писта. Даже е много вероятно такъв тест да докаже точно, колко малка е всъщност разликата дори в пътното поведение при каране на предела на възможностите, въпреки височината на едното возило.
А читав, означава достатъчно читав за който го ползва - искаш стабилност на голф, обем на Пасат, динамика на спортен автомобил, плюс оффроад възможности някакви - ми колкото повече качества трябва да съчетае едно возило, толкова по-висока е цената му. Или искаш да кажеш, че няма сув, който да превъзхожда Голф 8 по всичко, дори и на писта, стига да можеш да си го позволиш?!
За цената на Т-рок, не ми се рови, всичко е маркетинг - за нормално каране по пътищата, а не по пистите няма разлика с аналогичен Голф. Безопасността е функция на толкова много неща, че тая разлика, където Голфа минал завой на писта със 130, пък сувчето със 120, ако някой си мисли, че ще го спаси, по-добре да си пусне фиш в тотото. Клиента е по-вероятно да си сецне кръста от сядане в по-ниската кола, отколкото тая някаква разлика в пътното поведение да му помогне с нещо, ако си кара нормално спазвайки правилата по пътищата. Отделно, като е паралия, вместо повдигнат Голф, си взима СУВ на Ауди, Порше, Мерцедес, или каквото там, при който и стабилност на писта е барем колко голф.
Хубаво, повдигнат голф сигурно отстъпва в стабилност на нормален, ама в повдигнатия може да видиш препятствие по-рано. Безопасността е от много фактори. Иначе давай ги тия количествени показатели, нямам против. Ако искаш да питаме Ауто мотор унд шпорт, да им направят сравнение и на писта, сигурно Голфа ще е малко по-бърз с еднакво тегло и двигател. И това пак ще докаже едно голямо нищо - първо, защото не всеки сув е направен от повдигната лека кола, на същата база и така нататък. Второ, защото безопасността не се мери на състезание на писта. Даже е много вероятно такъв тест да докаже точно, колко малка е всъщност разликата дори в пътното поведение при каране на предела на възможностите, въпреки височината на едното возило.
А читав, означава достатъчно читав за който го ползва - искаш стабилност на голф, обем на Пасат, динамика на спортен автомобил, плюс оффроад възможности някакви - ми колкото повече качества трябва да съчетае едно возило, толкова по-висока е цената му. Или искаш да кажеш, че няма сув, който да превъзхожда Голф 8 по всичко, дори и на писта, стига да можеш да си го позволиш?!
За цената на Т-рок, не ми се рови, всичко е маркетинг - за нормално каране по пътищата, а не по пистите няма разлика с аналогичен Голф. Безопасността е функция на толкова много неща, че тая разлика, където Голфа минал завой на писта със 130, пък сувчето със 120, ако някой си мисли, че ще го спаси, по-добре да си пусне фиш в тотото. Клиента е по-вероятно да си сецне кръста от сядане в по-ниската кола, отколкото тая някаква разлика в пътното поведение да му помогне с нещо, ако си кара нормално спазвайки правилата по пътищата. Отделно, като е паралия, вместо повдигнат Голф, си взима СУВ на Ауди, Порше, Мерцедес, или каквото там, при който и стабилност на писта е барем колко голф.
Последна промяна от cecoa1 на Сря 28 май 2025 19:33, променено общо 1 път.
- Traytor
- Мнения: 1890
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Къде е radotom когато ти трябва, Ники пусна една бомба и остави народа да се избие... Хора, стига го приемали толкова лично защото някой друг не харесва това, което вие сте решили да карате, върши ви работа и ви харесва. Аз не съм чул една добра дума за пасата, само чичарски коментари слушам, да почна да прехранвам колегите на работа за тях ли? Ники пита за мнение, споделете своето, аргументирайте се и до там. Защо всеки път трябва да се стига до вегански тактики, не стига да си изложиш мнението, трябва всички да са на него... ми няма как, разни хора, разни идеали. Айде по-весело и идвайте в офф-топика да намерим Инжектопляктора.
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
cecoa1 написа:Как точно го мерим колко е по-сигурен, в килограми ли, че иначе на звездички сигурно има доста с еднакъв брой и от лещите и от сув?!
Хубаво, повдигнат голф сигурно отстъпва в стабилност на нормален, ама в повдигнатия може да видиш препятствие по-рано. Безопасността е от много фактори.
Ти сериозен ли си? Извинявай но силно се съмнявам да имаш сериозен опит със Сувове и джипове. Ако с Трок ще видиш препятствие по-рано ти не трябва да си на пътя опасен си. Аз имам над 250х само на СУВ и офроуд високи машини, ежедневката ми е СУВ и това никога не ми е и минавало през ума. Сува има други предимства които не са много а някои въобще не са му и предимства по дифолт , но безопасноста не е сред тях. По-нестабилен е в завой. По-лесно се обръща Тръгне ли-по трудно се връща. Много по-нестабилен е при силни пориви на вятъра. Неопитен човек лесно може да го изпусне. При удар много по-лесно се обръща.За сметка на това факта че е подигнат не защитава в по-голяма степен хората в купето там е руска рулетка В общия случай не е по тежък от еквивалентен автомобил. Тогава кое му е по-безопасното.
- alpinab
- Мнения: 649
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Дай Боже никога на никой да не му се налага да разбира дали е. Според мен при удар СУВ челен в преден обект спрял/ниска скорост - камион, ремърке(въпреки защитната греда) и квото се сетите високо с пролука отзад. Допускам, че по-високата предница/СУВ като цяло няма да се наниже отдоле. При такъв тип удар, който хич не е да не се случва типичните седани и комбита. Се завират/нанизват и пасажерите стават на кайма вътре.
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Хипотетично има някаква логика и в частни случаи може да е в + на СУВа, но от много години всички камиони ремаркета и полуремаркета имат сертифицирани греди и/или рамки които да предотвратят подобни случаи и без които не се допускат на пътя.
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Скоро гледах инцидент в Германия с SQ7
което било на ремонт и тези ,които го ремонтирали решили да го пробват движейки се с висока скорост губи контрол излиза извън пътя и се търкаля многократно накрая се възпламенява от кадрите не беше останало нищо от нея колко да е била сигурна ? и дали проблема 99% от случаите не в зад кормилото
което било на ремонт и тези ,които го ремонтирали решили да го пробват движейки се с висока скорост губи контрол излиза извън пътя и се търкаля многократно накрая се възпламенява от кадрите не беше останало нищо от нея колко да е била сигурна ? и дали проблема 99% от случаите не в зад кормилото
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
tdi fen написа:и дали проблема 99% от случаите не в зад кормилото
+1

Тия за да не го овладеят и обърнат, са прекалили с експеримента си.
Олигофрени винаги ще има.
- alpinab
- Мнения: 649
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Бил съм в SQ7 на олигофренско каране. Това е безобразно стабилна и за мен безопасна откъм поведение и спирачки кола. Аз съм възпитан и отраснал(като манталитет шофьор) с руски возила и знам колко лесно се прескача границата на физиката. На база това винаги знам къде, колко и кога какво мога да очаквам от съвременна кола с адекватни системи. Обаче има младежи на пътя, които не знаят какво е кола без системи какво реално би била тя без тях. Ако знаеха може би нещата щяха да са различни.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
chifut написа:cecoa1 написа:Как точно го мерим колко е по-сигурен, в килограми ли, че иначе на звездички сигурно има доста с еднакъв брой и от лещите и от сув?!
Хубаво, повдигнат голф сигурно отстъпва в стабилност на нормален, ама в повдигнатия може да видиш препятствие по-рано. Безопасността е от много фактори.
Ти сериозен ли си? Извинявай но силно се съмнявам да имаш сериозен опит със Сувове и джипове. Ако с Трок ще видиш препятствие по-рано ти не трябва да си на пътя опасен си. Аз имам над 250х само на СУВ и офроуд високи машини, ежедневката ми е СУВ и това никога не ми е и минавало през ума. Сува има други предимства които не са много а някои въобще не са му и предимства по дифолт , но безопасноста не е сред тях. По-нестабилен е в завой. По-лесно се обръща Тръгне ли-по трудно се връща. Много по-нестабилен е при силни пориви на вятъра. Неопитен човек лесно може да го изпусне. При удар много по-лесно се обръща.За сметка на това факта че е подигнат не защитава в по-голяма степен хората в купето там е руска рулетка В общия случай не е по тежък от еквивалентен автомобил. Тогава кое му е по-безопасното.
Сериозен съм, че не трябва да се обобщава. А за това кой какво е карал, което само по себе си не е аргумент, аз съм карал почти всички видове пътни превозни средства, и то с някои от тях съм си вадил хляба, та и километрите са ми в пъти повече, и в пъти по-високи и тежки возила. И измамно чувство за сигурност не бих казал, че съм изпитал, а реално си ги усещам докъде и колко. Измамно е само за хора, които явно нямат нужния усет и акъл в главата, за да са зад волана, без да искам да обиждам никого.
И,да, ако караш предимно СУВ, приемаш малко по-добрата видимост за даденост, и не се замисляш, че не е баш същото в некоя сапунерка.
Всички изброени недостатъци са си твое конкретно мнение, за определени машини, което никой не оспорва. Но не става да се обобщава за всичко и всички. Само това искам да кажа аз, че на въпроса от темата, не може и не е редно да се даде обобщен отговор.
И не, не карам за личен автомобил СУВ, за да имам причина да защитавам нещо. Просто има толкова много и различни возила в момента, че такива въпроси и отговори на едро са безпредметни. Щото на всеки недостатък описан горе, мога да питам ама за кой точно сув, срещу кой точно автомоби... И винаги ще има двойки за сравнение, при които може да се докаже едната или другата теза. Единственото общовалидно е, че сув е по-многофункционалното возило, и за достигане параметрите на лекия автомобил, в комбинация с другите му предимства, обикновенно струва по-скъпо.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
thanis написа:Нека не забравяме, че краш тестовете се правят в диапазона 50-60км/ч. Ако се нацепиш със 120+ челно в каквото и да е - няма голямо значение, туарег ли е, пасат ли е, голф ли е, поло ли е, ъп ли е.
Има има голямо значение.
https://bntnews.bg/news/tezhka-katastro ... 2news.html
Това са писания на журналистите. Починалия не е шофирал.
Астрата е качена на мантинелата в лявата лента.
И "лекия автомобил" не е лек а е SUV Мерц и е с немска регистрация
Още тече следствие за подробности
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Мислите ли че SUV са по-безопасни от леките автомобили?
Лосов тест:
Супърб комби:
https://youtu.be/3XLfyatbtGo?si=7k_i543d8d5xmpNT
Октавия:
https://youtu.be/bdFpJa8fLIA?si=AS5WBPIXXRpbqsOk
Пасат GTE:
https://youtu.be/YWKAXI5g4ag?si=eKoqGMJbhfSvIC3m
Форд Пума:
https://youtu.be/qJ4OGnj3Nro?si=mGVBoUD2xFbeLs_4
Тойота Рав 4:
https://youtu.be/wKPrvG35RPk?si=UUE1EmtgmfDdljHC
Опел Мокка:
https://youtu.be/sMeh_OZTkCw?si=IMqT8YFRAiixX91l
...
И от друг канал.
Голф 8:
https://youtu.be/A7x1n3kDuAY?si=e_fPlDCeHEg4WC9Y
Голф GTI:
https://youtu.be/Y0m_JPqMfxA?si=VTeoC32hE-D7DNQw
Шкода Кодиак:
https://youtu.be/Hx4Iv2dnzxo?si=CMg7BW3KHDTkw-Pj
Октавия:
https://youtu.be/ZwORfRdbaNY?si=7xxCW_kpQ8xD0Fgd
Т-рок:
https://youtu.be/Cr9Rx2I4yQU?si=CIZNKjoQmHTwSI_j
Т-крос:
https://youtu.be/4y0th6ITuoU?si=TWvHxnVBvee194cZ
Тигуан:
https://youtu.be/DSRd2cP7Ck8?si=joqQ16EdOVCD-bYq
Купра:
https://youtu.be/Y_fCFVAOnRQ?si=YlTDQrobHg7eWxlA
https://youtu.be/eVMw9S8VpdM?si=-7TGXb00dkoRXBgN
Волво XC60:
https://youtu.be/x_H4zhjLe60?si=LqECAWoLrOI_u1fY
...
И накрая по-общо, и се вижда колко голяма роля играе и настройката на ESP(отделно гуми и т.н.):
https://youtu.be/OwdAtuUDaik?si=XJAyiWO33t7px6Xp
Супърб комби:
https://youtu.be/3XLfyatbtGo?si=7k_i543d8d5xmpNT
Октавия:
https://youtu.be/bdFpJa8fLIA?si=AS5WBPIXXRpbqsOk
Пасат GTE:
https://youtu.be/YWKAXI5g4ag?si=eKoqGMJbhfSvIC3m
Форд Пума:
https://youtu.be/qJ4OGnj3Nro?si=mGVBoUD2xFbeLs_4
Тойота Рав 4:
https://youtu.be/wKPrvG35RPk?si=UUE1EmtgmfDdljHC
Опел Мокка:
https://youtu.be/sMeh_OZTkCw?si=IMqT8YFRAiixX91l
...
И от друг канал.
Голф 8:
https://youtu.be/A7x1n3kDuAY?si=e_fPlDCeHEg4WC9Y
Голф GTI:
https://youtu.be/Y0m_JPqMfxA?si=VTeoC32hE-D7DNQw
Шкода Кодиак:
https://youtu.be/Hx4Iv2dnzxo?si=CMg7BW3KHDTkw-Pj
Октавия:
https://youtu.be/ZwORfRdbaNY?si=7xxCW_kpQ8xD0Fgd
Т-рок:
https://youtu.be/Cr9Rx2I4yQU?si=CIZNKjoQmHTwSI_j
Т-крос:
https://youtu.be/4y0th6ITuoU?si=TWvHxnVBvee194cZ
Тигуан:
https://youtu.be/DSRd2cP7Ck8?si=joqQ16EdOVCD-bYq
Купра:
https://youtu.be/Y_fCFVAOnRQ?si=YlTDQrobHg7eWxlA
https://youtu.be/eVMw9S8VpdM?si=-7TGXb00dkoRXBgN
Волво XC60:
https://youtu.be/x_H4zhjLe60?si=LqECAWoLrOI_u1fY
...
И накрая по-общо, и се вижда колко голяма роля играе и настройката на ESP(отделно гуми и т.н.):
https://youtu.be/OwdAtuUDaik?si=XJAyiWO33t7px6Xp
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта