VAG DPF и общи положения при DPF
- samo_pechka
- Мнения: 8950
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Аз само искам да добавя следното: нека не се вживяваме чак толкова и честата регенерация ( принудително пусната) не е панацея и всяко такова пускане без основателна причина води до по-ранно напукване и излизане от строя на питата. А нафтата в маслото-башка.
- Traytor
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Нафтата в маслото си е сериозен проблем. Жената много искаше А3 и понеже щеше редовно да си ходи до Твърдица с майка си, взехме дизелова, че излезе читава…. 90% каране на градско, само активни регенерации, сменям и маслото на 5000км, че ме е страх да не стигне до буталата в изгасено положение.
- Traytor
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
А някой с iphone да сподели какво ползва, че VAG DPF е само за андроид, а с лаптопа е голяма хамалогия всеки път(да не говорим, че батерията държи вече по 15 минути)
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Аз ползвам OBDEleven. Вярно, по-скъп е, но е равносилен на VCDS ако си платиш лиценз, иначе безплатно е само четене и триене на грешки, диагностика и тн. Самия донгъл е около 150-180 лв, но си заслужава парите.
- Traytor
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Ами, аз така или иначе ще вземам защото с клонинг на VCDS адаптациите на някои от модулите не се отключват, въпреки че приема кода за сигурност, но ми се щеше временно да имам вариант с елм донгъла който дойде с мултимедията на жена ми. (парите в къщи идват от мен, но от как малката се е родила, аз съм последния до когото стигат, та събирам от закуски….)
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Traytor написа:Нафтата в маслото си е сериозен проблем. Жената много искаше А3 и понеже щеше редовно да си ходи до Твърдица с майка си, взехме дизелова, че излезе читава…. 90% каране на градско, само активни регенерации, сменям и маслото на 5000км, че ме е страх да не стигне до буталата в изгасено положение.
Това с нафтата при всички DPF ли се проявява или при по-старите модели?
- Traytor
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Не съм сигурен, на А8цата никога не съм имал проблеми, а се караше страшно много на градско(а тая 3ка дизел си беше стара барака), А3-ката е CFFB 2012. До колкото разбрах е нормално, ако всички регенерации са активни, в града. При пасивната регенерация няма допълнителни впръсквания.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Monyo Monev написа:Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения. Затова производителите, чиито автомобили съм карал, тези на Honda, тези на Toyota, тези на Volvo и сега на VW, настоятелно съветват колата да продължи да се кара /никъде не казват на и над 2500-3000об/мин./, докато процесът приключи. Вдигането на обороти на място не може да доведе до нормално натоварване на двигателя и съпътстващо такова на системите по него, така-щото софта да изчисли и определи оптималните параметри на процесите на впръскване, изгаряне, изхвърляне и охлаждане на гориво-въздушната смес. Дори и принудителните регенерации не се правят ей така, щото имаш диагностична апаратура и свободно време, което се чудиш с какво да запълниш.
Това е така но пусто защо не са сложили някаква индикация кога започва тази активна регенерация. Добре виждаш при спиране че е започнала и пак тръгваш на разходка да се завърши но как да разбереш кога приключва в движение за да се връщаш към паркиране? Една лампа по тези накичени мултимедии да бяха сложили ей така човек да се ориентира...
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
zevsa написа:Това е така но пусто защо не са сложили някаква индикация кога започва тази активна регенерация. Добре виждаш при спиране че е започнала и пак тръгваш на разходка да се завърши но как да разбереш кога приключва в движение за да се връщаш към паркиране? Една лампа по тези накичени мултимедии да бяха сложили ей така човек да се ориентира...
Това щях да казвам и аз. Като дават съвети какво да се прави и да не се прави - да бяха сложили поне една лампа. Направили нещата напълно невидими и след това съвети как да отгатнеш какво става и какво да (не) правиш. Правиш 3-4 дупки в DPF и спираш да се интересуваш кога са се вдигнали оборотите.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Ти си всеки ден с тая кола, трябва да я познаваш. Затова няма лампа и копче. Очаква се с карането да се научиш при какви условия и колко време ще регенерира.
- Traytor
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
По-скоро се таргетира удобството на обикновения човек, не ентусиаста. Те предпочитат такъв тип неща да са невидими, на леля Сашка като и светне лампичката само ще се стряска.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20225
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Traytor написа:А някой с iphone да сподели какво ползва, че VAG DPF е само за андроид, а с лаптопа е голяма хамалогия всеки път(да не говорим, че батерията държи вече по 15 минути)
Ползвам едно Xiaomi Redmi 4 с Андроид, което е на 7-8 години, но с учудващо издържлива батерия. Седи си в колата. Като го ползвам само за VAG DPF и го изключвам когато не го ползвам кара по месец и нагоре батерията. Неудобно е, но съм му свикнал. За по-сложни операции съм си купил последна версия на кабела от Склад66, но засега не съм го ползвал.
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Traytor написа:А някой с iphone да сподели какво ползва, че VAG DPF е само за андроид, а с лаптопа е голяма хамалогия всеки път(да не говорим, че батерията държи вече по 15 минути)
Аз лично отдавна не ползвам Vag Dpf, платих си Car Scanner виж дали го има за Iphone , позволява доста повече неща да наблюдаваш и да си персонализираш абсолютно всичко по свой вкус, цвят, подредба, шрифт, много е пипнато
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
railfan написа:Ти си всеки ден с тая кола, трябва да я познаваш. Затова няма лампа и копче. Очаква се с карането да се научиш при какви условия и колко време ще регенерира.
Как разбираш в движение че колата прави регенерация и кога я приключва? От скоро имам б8 2.0-190 alltrack и ми е трудно да се ориентирам
Re: VAG DPF и общи положения при DPF
Освен ако не си на темпомат през това движение - усеща се, колата става по-пъргава и по-рязка докато е в регенерация..ако ти контролираш газта ръчно трудно може да се сгреши.
Отделно, че като минат няколко поредни регенерации започваш да следиш километраж и знаеш кога ~ ще започне следващата.
Отделно, че като минат няколко поредни регенерации започваш да следиш километраж и знаеш кога ~ ще започне следващата.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: krasi748 и 59 госта