VAG DPF и общи положения при DPF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8950
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот samo_pechka » Чет 15 май 2025 19:32


Аз само искам да добавя следното: нека не се вживяваме чак толкова и честата регенерация ( принудително пусната) не е панацея и всяко такова пускане без основателна причина води до по-ранно напукване и излизане от строя на питата. А нафтата в маслото-башка.




Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Traytor » Пон 19 май 2025 17:42


Нафтата в маслото си е сериозен проблем. Жената много искаше А3 и понеже щеше редовно да си ходи до Твърдица с майка си, взехме дизелова, че излезе читава…. 90% каране на градско, само активни регенерации, сменям и маслото на 5000км, че ме е страх да не стигне до буталата в изгасено положение.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Traytor » Съб 31 май 2025 15:53


А някой с iphone да сподели какво ползва, че VAG DPF е само за андроид, а с лаптопа е голяма хамалогия всеки път(да не говорим, че батерията държи вече по 15 минути)


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот railfan » Нед 01 юни 2025 12:49


Аз ползвам OBDEleven. Вярно, по-скъп е, но е равносилен на VCDS ако си платиш лиценз, иначе безплатно е само четене и триене на грешки, диагностика и тн. Самия донгъл е около 150-180 лв, но си заслужава парите.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Traytor » Нед 01 юни 2025 13:09


Ами, аз така или иначе ще вземам защото с клонинг на VCDS адаптациите на някои от модулите не се отключват, въпреки че приема кода за сигурност, но ми се щеше временно да имам вариант с елм донгъла който дойде с мултимедията на жена ми. (парите в къщи идват от мен, но от как малката се е родила, аз съм последния до когото стигат, та събирам от закуски….)


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1738
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот MMX » Нед 01 юни 2025 19:24


Traytor написа:Нафтата в маслото си е сериозен проблем. Жената много искаше А3 и понеже щеше редовно да си ходи до Твърдица с майка си, взехме дизелова, че излезе читава…. 90% каране на градско, само активни регенерации, сменям и маслото на 5000км, че ме е страх да не стигне до буталата в изгасено положение.

Това с нафтата при всички DPF ли се проявява или при по-старите модели?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Traytor » Нед 01 юни 2025 19:37


Не съм сигурен, на А8цата никога не съм имал проблеми, а се караше страшно много на градско(а тая 3ка дизел си беше стара барака), А3-ката е CFFB 2012. До колкото разбрах е нормално, ако всички регенерации са активни, в града. При пасивната регенерация няма допълнителни впръсквания.


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: VW Passat ALLTRACK
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот zevsa » Сря 18 юни 2025 14:45


Monyo Monev написа:Колега, понеже преди малко подехте дискусия по този въпрос във ФБ групата, която после изтрихте, и тук ще Ви кажа, че на място, процесът се паузира. Даваш газ, вдигаш обороти и....в един момент оборотите падат. Мислиш си, ОК приключи, и гасиш. Да, ама, не. Стартираш двигателя и съвсем след малко регенерацията отново започва. Това на двигател DFGA 150hp. Лично съм го тествал и пиша от опит. Едва ли е по-резлично на двигателите с други обозначения. Затова производителите, чиито автомобили съм карал, тези на Honda, тези на Toyota, тези на Volvo и сега на VW, настоятелно съветват колата да продължи да се кара /никъде не казват на и над 2500-3000об/мин./, докато процесът приключи. Вдигането на обороти на място не може да доведе до нормално натоварване на двигателя и съпътстващо такова на системите по него, така-щото софта да изчисли и определи оптималните параметри на процесите на впръскване, изгаряне, изхвърляне и охлаждане на гориво-въздушната смес. Дори и принудителните регенерации не се правят ей така, щото имаш диагностична апаратура и свободно време, което се чудиш с какво да запълниш.


Това е така но пусто защо не са сложили някаква индикация кога започва тази активна регенерация. Добре виждаш при спиране че е започнала и пак тръгваш на разходка да се завърши но как да разбереш кога приключва в движение за да се връщаш към паркиране? Една лампа по тези накичени мултимедии да бяха сложили ей така човек да се ориентира...


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1738
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот MMX » Сря 18 юни 2025 19:12


zevsa написа:Това е така но пусто защо не са сложили някаква индикация кога започва тази активна регенерация. Добре виждаш при спиране че е започнала и пак тръгваш на разходка да се завърши но как да разбереш кога приключва в движение за да се връщаш към паркиране? Една лампа по тези накичени мултимедии да бяха сложили ей така човек да се ориентира...

Това щях да казвам и аз. Като дават съвети какво да се прави и да не се прави - да бяха сложили поне една лампа. Направили нещата напълно невидими и след това съвети как да отгатнеш какво става и какво да (не) правиш. Правиш 3-4 дупки в DPF и спираш да се интересуваш кога са се вдигнали оборотите.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот railfan » Чет 19 юни 2025 7:32


Ти си всеки ден с тая кола, трябва да я познаваш. Затова няма лампа и копче. Очаква се с карането да се научиш при какви условия и колко време ще регенерира.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Traytor » Чет 19 юни 2025 7:54


По-скоро се таргетира удобството на обикновения човек, не ентусиаста. Те предпочитат такъв тип неща да са невидими, на леля Сашка като и светне лампичката само ще се стряска.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20225
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Vlad777 » Чет 19 юни 2025 9:17


Traytor написа:А някой с iphone да сподели какво ползва, че VAG DPF е само за андроид, а с лаптопа е голяма хамалогия всеки път(да не говорим, че батерията държи вече по 15 минути)

Ползвам едно Xiaomi Redmi 4 с Андроид, което е на 7-8 години, но с учудващо издържлива батерия. Седи си в колата. Като го ползвам само за VAG DPF и го изключвам когато не го ползвам кара по месец и нагоре батерията. Неудобно е, но съм му свикнал. За по-сложни операции съм си купил последна версия на кабела от Склад66, но засега не съм го ползвал.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6246
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 19 юни 2025 10:17


Traytor написа:А някой с iphone да сподели какво ползва, че VAG DPF е само за андроид, а с лаптопа е голяма хамалогия всеки път(да не говорим, че батерията държи вече по 15 минути)

Аз лично отдавна не ползвам Vag Dpf, платих си Car Scanner виж дали го има за Iphone , позволява доста повече неща да наблюдаваш и да си персонализираш абсолютно всичко по свой вкус, цвят, подредба, шрифт, много е пипнато


Потребителски аватар
zevsa
Мнения: 142
Регистриран на: Чет 24 яну 2008 14:37
Автомобил: VW Passat ALLTRACK
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот zevsa » Чет 19 юни 2025 13:11


railfan написа:Ти си всеки ден с тая кола, трябва да я познаваш. Затова няма лампа и копче. Очаква се с карането да се научиш при какви условия и колко време ще регенерира.

Как разбираш в движение че колата прави регенерация и кога я приключва? От скоро имам б8 2.0-190 alltrack и ми е трудно да се ориентирам


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1121
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот railfan » Чет 19 юни 2025 13:40


Освен ако не си на темпомат през това движение - усеща се, колата става по-пъргава и по-рязка докато е в регенерация..ако ти контролираш газта ръчно трудно може да се сгреши.
Отделно, че като минат няколко поредни регенерации започваш да следиш километраж и знаеш кога ~ ще започне следващата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Northpole71 и 62 госта