С какво масло карате дизелите си?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1678
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот fur1ous » Пон 23 юни 2025 21:23


Има има, аз примерно много мразя фирми които рекламират нещо без да са показали тестове и факти за това за което го лансират, в тоя случай за мен просто лъжат за продукта. За масла лъжат масово, примерно че вътре има естери, а след като видиш теста в oil-club.ru, няма грам.

За да не съм офф, последно време съм много доволен цена/качество от ROWE Hightec Synth RS SAE 5W-40




Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот AFN98 » Вто 24 юни 2025 9:45


Кайзен написа:Следните масла според мен са по-добри или не отстъпват по нищо на Ravenol VMO:
- Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 (Full-Saps ACEA A3/B4, VW 505.00)
- Aral HighTronic 5W-40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- Addinol Premium 0540 C3 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- ELF EVOLUTION FULL-TECH LSX 5W-40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- Total Quartz Ineo C3 5W-40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
Ако не се лъжа всичките са по-евтини от Ravenol-а.


Първото масло не покрива стандарта за PD 505.01. Моля обосновете се защо според вас 505.00 маслото на shell е по-добро от такова което е със стандарт 505.01 ? Въобще този стандарт маркетинг трик ли е ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8953
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот samo_pechka » Вто 24 юни 2025 10:17


Старо мое мнение, че не ми се повтарят разни доводи.
samo_pechka написа:Ако е качествено - никакъв проблем.
За сведение първите ПД си бяха с препоръка 50500 . А за един известен пазар ( американски мисля ) си беше поне две години пак с такава препоръка, въпреки, че в европа бе вече 505.01.
Повечето 505.01 разликата спрямо 505.00 са едни присадки влияещи на ДПФ. Спестени са , или заменени с други. Често и с вискозитет с по-ниска горна граница ( еко - причина )
Ще го кажа меко- дезинформация е , че маслата за ПД ( специално ) издържали на по-високото натоварване в двигателя.
Отделно "гали" и ухото на всеки ПД фен. Има масло специално произведено за неговата кола/двигател...
Всеки по-оборотен мотор , движещ се в режими 6-8 до към 10к.оборота има близо три пъти по-голямо натоварване спрямо стандартен ПД . Но интересното е, че такива масла нямат одобрение за ПД....
П.п. всъщност знае ли някой как се получават тия одобрения ? Като си платят производителите на дадено масло да им го одобрят . Изискват се определени параметри, изпълни ли ги , получава одобрението.
Т.е. не знам схваща ли се мисълта ми: масла превишаващи дадени изисквания не е задължително да има дадено одобрение ( в случая за по-ниски изисквания ) . Причината : асортимент и наличие на даден модел на марката ( масло) което вече го има в портфолиото си с това одобрение.
Отделно автофеновете мразят универсални и ставащи за много марки продукти. Чувстват се "унизени" разни кошляци да са на едно ниво с "горните" нива и даден продукт да става и за него , да става и за по-горен в стълбичката продукт.
Производителите го знаят това и създават "асортимент" .
Тъй де , грубо казано масла има, етикети няма...


Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот AFN98 » Вто 24 юни 2025 10:22


Добре, хубав довод. Следващия път мисля, да заложа на маслото на шел за моята ПД. Търся най-доброто за мотора . Не се заяждам . Нека разбуним митовете и рекламите.


Потребителски аватар
dalgia-73
Мнения: 446
Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
Автомобил: VW Touran
Двигател: BKC
Местоположение: Силистра

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот dalgia-73 » Вто 24 юни 2025 11:02


AFN98 написа:Добре, хубав довод. Следващия път мисля, да заложа на маслото на шел за моята ПД. Търся най-доброто за мотора . Не се заяждам . Нека разбуним митовете и рекламите.

Масло SHELL AVL отговарящо на 50501 не съм срещал.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1636
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот Кайзен » Вто 24 юни 2025 12:41


AFN98 написа:
Кайзен написа:Следните масла според мен са по-добри или не отстъпват по нищо на Ravenol VMO:
- Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 (Full-Saps ACEA A3/B4, VW 505.00)
- Aral HighTronic 5W-40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- Addinol Premium 0540 C3 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- ELF EVOLUTION FULL-TECH LSX 5W-40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
- Total Quartz Ineo C3 5W-40 (Mid-Saps ACEA C3, VW 505.01)
Ако не се лъжа всичките са по-евтини от Ravenol-а.


Първото масло не покрива стандарта за PD 505.01. Моля обосновете се защо според вас 505.00 маслото на shell е по-добро от такова което е със стандарт 505.01 ? Въобще този стандарт маркетинг трик ли е ?
Ravenol VMO е с VW 505 00 и VW 505 01 одобрения. Показаните от мен масла са с подобни или по-добри качества от Ravenol VMO. Целта не е била изброяване на алтернативи само с VW 505.01.

Ravenol има три технологии продукти: Clean Synto, Racing и USVO.
Шел има две: Helix Ultra и HX.
По качества на крайния продукт адекватните сравнения биха били: USVO <-> Helix Ultra и Clean Synto <-> HX.
Затова според мен Shell Helix Ultra Diesel 5W-40 може да се сравнява с Ravenol VMO 5W-40.

Разлика при Product Validation между 505.00 и 505.01:
VW500_501.jpg

За всички любознателни - https://www.4x4community.co.za/forum/at ... 1362570666
Обърнете особено внимание на информацията на стр.8 и 9. Вижте допълнителният тест (VW PV 1452) за 505.01 какво всъщност представлява (54ч на пълна тяга с дизелово гориво с 3000ppm съдържание на сяра). Само ще спомена, че сегашната нафта по бензиностанциите, която отговаря на БДС EN 590:2022 е съдържание на сяра от <10ppm.
В допълнение вижте и информацията на стр.16 и стр.18.
Как някои производители са описали промяната от 505.00/505.01 към 504.00/507.00:
VW500_501_1.jpg
VW500_501_1.jpg (86.05 KиБ) Видяна 85 пъти

Поради следните причини не смятам за меродавно вторачването при избора на масла със спецификации 505.00/505.01 - много по-добри и чисти базови масла, много по-добри добавки използвани в рецептите за маслата и много по-чисто гориво. Изискванията към 505.00(от 1997г) и 505.01(от 2004г.) са морално остарели и нямащи никакъв допир към днешната реалност.


Потребителски аватар
AFN98
Мнения: 89
Регистриран на: Пон 11 окт 2021 19:20
Автомобил: Golf mk4
Двигател: ARL

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот AFN98 » Вто 24 юни 2025 20:56


Добре, а защо масово се говори, че маслата 5в30 са с намалени пакети добавки понеже трябва да пазят дпф и катализатора ? И за това, че подходящия вискозитет е 5в40, а не 5в30?Иначе съм съгласен, че сегашните двигатели са доста по-натоварени и трябва да преминават доста по-сериозни тестове. Но дайте да го обобщим, отивам в най-
близкия магазин и ми предстои да си взема масло, давам талона и казвам, да не се се съобразяват с това изискване 505.01, а да ми дадът добро масло 507.00, тогава как бихте подредили по марки и видове маслата ?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1636
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: С какво масло карате дизелите си?

Мнениеот Кайзен » Вто 24 юни 2025 21:34


AFN98 написа:Добре, а защо масово се говори, че маслата 5в30 са с намалени пакети добавки понеже трябва да пазят дпф и катализатора?
ACEA C3 маслата са с намалени SAPS (sulfated ash, phosphorus, and sulfur) спрямо ACEA А3/B4 - mid SAPS <-> full SAPS. Пакета с добавки е изменен и заедно с по-чистите базови масла и новите горива тези масла успяват да покрият валидиращи тестове по 650ч. "Старите" масла със старите спецификации се тестват/тестваха по 250ч.
AFN98 написа:И за това, че подходящия вискозитет е 5в40, а не 5в30?

Различните двигатели и периферии имат нужда от различен вискозитет. Ако маслената система на даден автомобил е била проектирана за 5W-40, то никой не те задължава да преминаваш към 5W-30. Даже доста често се случва потребители на дизелови автомобили каращи на кратки разстояния да използват 5W-40 С3, вместо 5W-30 С3, поради разреждане на маслото с дизел. Масла 5W-40 С3 има достатъчно на пазара.
AFN98 написа:Но дайте да го обобщим, отивам в най-близкия магазин и ми предстои да си взема масло, давам талона и казвам, да не се се съобразяват с това изискване 505.01, а да ми дадът добро масло 507.00, тогава как бихте подредили по марки и видове маслата ?
Не може да се обобщи. При избора на масло се вземат различни критерии под внимание - вид двигател, състояние на двигателя, начин на употреба на автомобила и т.н.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 42 госта