Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
- boichopavlov
- Мнения: 209
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
Тези двигатели имат маслоохладители завити на блока под изпускателния колектор. Запушват се.
- samo_pechka
- Мнения: 8969
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
telefunken написа:Според производителите на синтетични масла, при подминаване на 130°С те се разрушават....
Отново нещо недочетено.
Как ще се разрушава като подмине 130гр?! Рядко си позволявам забележки , но това е подвеждане.
Да, окислява се в повече, спадат някои параметри. Ама да се разрушава?
Извинявай , ма едно м10д надали се разрушава и на 150гр, па какво остана за синтетики .
За сведение карам едни мотоциклети с въздушно охлаждане. Единия е доста "остър" с променени параметри, електроника, газоразпределение и захранване с гориво . Маслото в блока се движи лятото под напън 120-130 гр. . Ама това в блока. Според теб колко ще е нагрято в главата му? Марката на маслото SHELL ADVANCE ULTRA 15W50 .
И според твоят съвет, ще трябва го сменям преди всеки трип в жегата?
Може да си провериш на колко се "разрушава"
Та конкретно с коментирания мотор 1.4тси .
Този мотор поначало като мине едни км почват да греят малко или много под напън. Айде да не са всички на 100%, но масово .
Има си причини, който му се рови , ще разбере.
С толкова инфо дадено на първа страница, такъв отговор.
Нещата се подобряват след монтаж на допълнителен външен маслен охладител.
И тогава вероятността да подмине 120гр, на маслото спада драстично.
П.п. любопитно ми стана и ровнах в гоглето на немски колко гр. на маслото му дават за нормално на тия пасати лятото.
100 до 130 се смята за нормално
над 150 индикация за проблем.
Така де, каквото и аз казах.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
В главата на мотора масло не отива. Освен ако не е двутактов, разбира се. Ако температурата му в картера е 130 градуса, при преминаването му през отворите на буталото под маслообирателния сегмент, тя със сигурност подминава 150 градуса, която температура според таблицата по-долу е номиналната работна. Вярно е, че не пише каква е максималната работна температура, но в турбомоторите има и други горещи точки, където е възможно да започне да се трупа нагар. Това са си мои разсъждения, не коментирам дали и ти си прав или не.
- Прикачени файлове
-
- liqui-moly-top-tec-6200-0w20.pdf
- (52.87 KиБ) Свален 3 пъти
- samo_pechka
- Мнения: 8969
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
telefunken написа:В главата на мотора масло не отива. Освен ако не е двутактов, разбира се....

Подхванал си грешния човек ( моя милост) да опровергаваш.
Как не отива масло ?! С какво се мажат разпределителните валове? Маслото има и охлаждаща функция в случая.
Оффф....
Край .
Спирам.
Стана ми банално и не искам да споря с хора ненаясно с ДВГ,
- Traytor
- Мнения: 1876
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
telefunken написа:В главата на мотора масло не отива.
Сега ми стана ясно защо като си взех 2.5тди 2 от 4 разпределителни вала бяха с издрани гърбици. Аз все си мислех, че 6те кобилици са изпаднали в картера през дренажните канали за маслото, а то немеца го е сметнал и е оставил каналчета да падат кобилиците.
Искрено се надявам да се бъзикаш.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
- Автомобил: VW T- Roc Style DSG
- Двигател: 1500 TSI OPF 2023
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
Под "главата на мотора" имах пред вид само горивната камера, за което се извинявам. В този спор не намирам нищо продуктивно / полезно. Досега коментирах само и единствено охлаждащата функция на маслото, но предпочитате да ме четете избирателно.
Re: Passat B7 1.4 TSI с метан - Температура на маслото 140 градуса?
Не знам какво имаш в предвид, но никой няма предвид масло в горивната камера за нормално така че можеше да си спестиш уточнението. Това с киселината е глупост и най много колегата да си причини страдания. Отлаганията се обрауват когато се кара с вода която постоянно се сменя. Дори само с вода да кара пак няма да има проблемни отлагания ако не я сменя. Никога не съм ползвал дистилирана вода за охладителната уредба и никакви отлагания не съм констатирал. Верояно бих се замислил ако водата е твърда но в Софийската вода е мека и няма какво кой знае какво да остане от нея в охладителната уредба.
На съвременните ситететични масла масления клин особено на Пао ситетиката започва да страда при температури над 180гр. Принципно над 130гр. може да се каже че двигателят не се чувства много комфортно и е хубаво да му се даде малко почивка. 140гр.определено са мночко и ако са постоянии аз бих се замислил за проблем.
На съвременните ситететични масла масления клин особено на Пао ситетиката започва да страда при температури над 180гр. Принципно над 130гр. може да се каже че двигателят не се чувства много комфортно и е хубаво да му се даде малко почивка. 140гр.определено са мночко и ако са постоянии аз бих се замислил за проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта