Питане за ДПФ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Сря 24 сеп 2025 20:30


Здравейте колеги от две седмици съм горд собственик на Пасат Б7 2.0 140 кс CFFB.Колата няма грешки в двигателя върви си нормално и тн но:
Преди една седмица при около 200 км пробег от както е в мен светна лампата на ДПФ на таблото и аз излязох на дълъг път и след шофиране 7 км на четвърта скорост със 100 км (колата е ръчка) лампата на ДПФ изгасна.След тази случка карах една седмица изминах 800 км от които 740км на дълъг път (отиване и връщане от Плевен до Морето) и по време на целия път всичко си беше нормално нищо не е светило обаче след като се прибрах изминах 60 км градско и лампата отново светна и отново излязох извън града и пак на четвърта скорост със 100 км този път лампата изгасна след 11 км пробег.
Въпросите ми са следните.
Нормално ли е толкова често да прави регенерации дори след като съм се върнал от дълъг път.
2.Имам ли основание да се притеснявам и да прибягвам към някакви мерки като слагане на добавки или по драстични като премахване на ДПФ или това са нормални неща за този двигател.




thanis
Мнения: 1906
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот thanis » Сря 24 сеп 2025 20:53


Нормално е да прави толкова често регенерации.

Можеш да си вземеш 1 OBD2 донгъл и да провериш с VAG DPF колко Soot mass Имаш във филтъра. Реално може да е много запълнен, също така не е гаранция, че колата работи добре - щом няма грешки.

Премахването на DPF трябва да е последното нещо, което евентуално трябва да правиш. Добавки е рано да се каже от 1000 км. На градски условия в зависимост как се кара и на какви разстояния, без проблем си прави регенерации на 100тина км и нещо. Извънградско би следвало 500-600-700 да може да си мине с нормално натоварване наведнъж.

Реално погледнато може да видите дюзите ти в какво състояние са, защото ако те имат проблем - отива по DPF-a.

Проблеми с DPF-a в 99% от случаите са с нещо преди него, EGR, Дюзи, турбо, нафта/вода в картер, грешно масло и т.н.


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Сря 24 сеп 2025 21:03


Благодаря за отговора.Дюзите са добре 0.30 0.40 са компенсациите средно.На кой канал във Ваг Ком се гледа soot mass, при светене на лампата на ДПФ на какви обороти и на коя скорост трябва да се кара.


thanis
Мнения: 1906
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот thanis » Сря 24 сеп 2025 21:14


VAG DPF е приложение в Google Playstore. Трябва ти някакъв OBD2 Bluetooth донгъл и си гледаш направо там, а не през VAGCOM за Soot mass.

В общия случай за DPF-a най-добре е от 3-та скорост нагоре с малко под 2000 оборота (1800-1900), постоянно натоварване. Самата скорост няма голямо значение.

Колегата group има тема за приложението тук:
viewtopic.php?f=24&t=483567


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2061
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Traytor » Сря 24 сеп 2025 21:39


И пасата и А3ката започват регенерация когато Soot mass calculated стигне 25g, в зависимост от това какви са условията или тръгва активна регенерация(в града) или пасивна(извънградско).
Пасата е DSRB, така че няма да го сравнявам, да кажем че има някаква разлика, но А3ката ми е CFFB. На извънградско между 350-450км прави регенерация, тоест пробега преди регенерация ти е окей.
Защо ти светва лампа вместо да тръгне активна регенерация, не знам, но би трябвало да може да регенерира и във града, то провери с VCDS или VAG DPF, и soot mass calculated и soot mass actual. Ако не се лъжа при по-високи стойности на actual, имаш наченки на запушване.


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Сря 24 сеп 2025 21:53


Когато ти започне регенерацията как я разбираш свети ли ти лампата за ДПФ.Може ли при светнала лампа на ДПФ да продължа да си шофирам в градски условия или съм задължен да излезна веднага извън града и да я юркам безцелно


thanis
Мнения: 1906
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот thanis » Сря 24 сеп 2025 22:01


може и пред блока/къщата, ама отнема значително повече време 30-40-50мин може да отиде


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Сря 24 сеп 2025 22:10


Благодаря за отговорите ти значи да разбирам че мога да продължа да си шофирам нормално но без да я гася и ако го направя тоест угася ще има ли някакви последствия.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2061
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Traytor » Сря 24 сеп 2025 22:21


При мен е светвал дпф на ФИС дисплея само 1 път след като изкарах колата от автокъщата и тръгнах към София. Вече не се случва да ме изненада понеже карам само градско с А3, та следя soot mass calculated с VAG DPF.


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Сря 24 сеп 2025 22:34


Ваг ДПФ със платената версия за 17 лв ли го ползваш,имам ОБД 2 ЕЛМ 327 със тази джаджа Ваг ДПФ ще работи ли,и като го следиш когато наближи време за регенерация какви действия предприемаш.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2061
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Traytor » Сря 24 сеп 2025 22:54


На айфона нямам опция за безплатната версия, на андроид може да се ползва някаква лимитирана функционалност с безплатна версия. Трябва да работи с тоя донгъл.
По принцип гледам да изкарам колата на магистралата, ама с малко дете, работа и други глупости на главата за последната година съм се примирил просто да изчаквам да приключи регенерация в градски условия и сменям маслото и масле и я филтър на 4000км, че бая качва нивото и си понамирисва на нафта, а въздушен и горивен сменям на 8000км. Цената да карам в града, но жената не дава да се смени колата с бензинова.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1028
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот megatronS » Чет 25 сеп 2025 8:56


Ето ви платените отключени версии (напълно функционални) на VAG DPF за Андроид. Едната е версия PRO, другата е най-новата стандартна. Не им правете ъпдейт, защото ще загубите платения лиценз, след което трябва да деинсталирате новата ъпдейт версия и да инсталирате отново файл от този архив. Линкът ще е валиден една седмица:

https://dox.abv.bg/download?id=b356d3cddd# - Линк за сваляне


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 661
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот alpinab » Чет 25 сеп 2025 9:38


Traytor написа: просто да изчаквам да приключи регенерация в градски условия и сменям маслото и масле и я филтър на 4000км, че бая качва нивото и си понамирисва на нафта


Колега нещо нередно има в тази схема с покачването на маслото. Това е типично поведение ако имаш низ от прекъснати регенерации. Не би трябвало да ти качва маслото ако регенерациите са успешни(както казваш ги изчакваш) и завършени.

Гоня 10 години вече опит с регенерациите по София(час пик) и никога не ми е пълнила масло (4 различни коли с 2ки ТДИ). Не сменям масло преди 10К. Колкото съм налял, приблизително на око толко точа. Нямам точен модел на извършването на регерации, това е непостижимо в натоварените часови диапазони да държа Х обороти на У скорост.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10104
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот group® » Чет 25 сеп 2025 9:47


thanis написа:може и пред блока/къщата, ама отнема значително повече време 30-40-50мин може да отиде


Вече установихме по разни теми, че регенерация на място не е опция.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9051
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот samo_pechka » Чет 25 сеп 2025 10:47


Точно. На място е т@шак работата . Дори както бръмчи с около 1100 об/мин в продължение на 15-ина мин. чукваш газта, оп тя спадна на ниските си обороти. И си мислиш. че е приключила. Да, ама не. Тръгваш след половин час престой примерно и малко след това отново си в джаза , активна регенерация.
Примирявам се и аз , но понякога се издразвам , карал съм примерно 100-ина км и маалко преди да я мушна в гаража, няма и 500м до там и се включва. Айде една обиколка още 15-ина км , белким я завърши.
Дизел с дпф е кола за извънградско.
В града е отврат .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: hvp800, pa4o_ivanov61 и 43 госта