Здравейте колеги от две седмици съм горд собственик на Пасат Б7 2.0 140 кс CFFB.Колата няма грешки в двигателя върви си нормално и тн но:
Преди една седмица при около 200 км пробег от както е в мен светна лампата на ДПФ на таблото и аз излязох на дълъг път и след шофиране 7 км на четвърта скорост със 100 км (колата е ръчка) лампата на ДПФ изгасна.След тази случка карах една седмица изминах 800 км от които 740км на дълъг път (отиване и връщане от Плевен до Морето) и по време на целия път всичко си беше нормално нищо не е светило обаче след като се прибрах изминах 60 км градско и лампата отново светна и отново излязох извън града и пак на четвърта скорост със 100 км този път лампата изгасна след 11 км пробег.
Въпросите ми са следните.
Нормално ли е толкова често да прави регенерации дори след като съм се върнал от дълъг път.
2.Имам ли основание да се притеснявам и да прибягвам към някакви мерки като слагане на добавки или по драстични като премахване на ДПФ или това са нормални неща за този двигател.
Питане за ДПФ
-
- Мнения: 983
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Питане за ДПФ
Нормално е да прави толкова често регенерации.
Можеш да си вземеш 1 OBD2 донгъл и да провериш с VAG DPF колко Soot mass Имаш във филтъра. Реално може да е много запълнен, също така не е гаранция, че колата работи добре - щом няма грешки.
Премахването на DPF трябва да е последното нещо, което евентуално трябва да правиш. Добавки е рано да се каже от 1000 км. На градски условия в зависимост как се кара и на какви разстояния, без проблем си прави регенерации на 100тина км и нещо. Извънградско би следвало 500-600-700 да може да си мине с нормално натоварване наведнъж.
Реално погледнато може да видите дюзите ти в какво състояние са, защото ако те имат проблем - отива по DPF-a.
Проблеми с DPF-a в 99% от случаите са с нещо преди него, EGR, Дюзи, турбо, нафта/вода в картер, грешно масло и т.н.
Можеш да си вземеш 1 OBD2 донгъл и да провериш с VAG DPF колко Soot mass Имаш във филтъра. Реално може да е много запълнен, също така не е гаранция, че колата работи добре - щом няма грешки.
Премахването на DPF трябва да е последното нещо, което евентуално трябва да правиш. Добавки е рано да се каже от 1000 км. На градски условия в зависимост как се кара и на какви разстояния, без проблем си прави регенерации на 100тина км и нещо. Извънградско би следвало 500-600-700 да може да си мине с нормално натоварване наведнъж.
Реално погледнато може да видите дюзите ти в какво състояние са, защото ако те имат проблем - отива по DPF-a.
Проблеми с DPF-a в 99% от случаите са с нещо преди него, EGR, Дюзи, турбо, нафта/вода в картер, грешно масло и т.н.
-
- Мнения: 983
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Питане за ДПФ
Благодаря за отговора.Дюзите са добре 0.30 0.40 са компенсациите средно.На кой канал във Ваг Ком се гледа soot mass, при светене на лампата на ДПФ на какви обороти и на коя скорост трябва да се кара.
Re: Питане за ДПФ
VAG DPF е приложение в Google Playstore. Трябва ти някакъв OBD2 Bluetooth донгъл и си гледаш направо там, а не през VAGCOM за Soot mass.
В общия случай за DPF-a най-добре е от 3-та скорост нагоре с малко под 2000 оборота (1800-1900), постоянно натоварване. Самата скорост няма голямо значение.
Колегата group има тема за приложението тук:
viewtopic.php?f=24&t=483567
В общия случай за DPF-a най-добре е от 3-та скорост нагоре с малко под 2000 оборота (1800-1900), постоянно натоварване. Самата скорост няма голямо значение.
Колегата group има тема за приложението тук:
viewtopic.php?f=24&t=483567
- Traytor
- Мнения: 2060
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Питане за ДПФ
И пасата и А3ката започват регенерация когато Soot mass calculated стигне 25g, в зависимост от това какви са условията или тръгва активна регенерация(в града) или пасивна(извънградско).
Пасата е DSRB, така че няма да го сравнявам, да кажем че има някаква разлика, но А3ката ми е CFFB. На извънградско между 350-450км прави регенерация, тоест пробега преди регенерация ти е окей.
Защо ти светва лампа вместо да тръгне активна регенерация, не знам, но би трябвало да може да регенерира и във града, то провери с VCDS или VAG DPF, и soot mass calculated и soot mass actual. Ако не се лъжа при по-високи стойности на actual, имаш наченки на запушване.
Пасата е DSRB, така че няма да го сравнявам, да кажем че има някаква разлика, но А3ката ми е CFFB. На извънградско между 350-450км прави регенерация, тоест пробега преди регенерация ти е окей.
Защо ти светва лампа вместо да тръгне активна регенерация, не знам, но би трябвало да може да регенерира и във града, то провери с VCDS или VAG DPF, и soot mass calculated и soot mass actual. Ако не се лъжа при по-високи стойности на actual, имаш наченки на запушване.
-
- Мнения: 983
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Питане за ДПФ
Когато ти започне регенерацията как я разбираш свети ли ти лампата за ДПФ.Може ли при светнала лампа на ДПФ да продължа да си шофирам в градски условия или съм задължен да излезна веднага извън града и да я юркам безцелно
Re: Питане за ДПФ
може и пред блока/къщата, ама отнема значително повече време 30-40-50мин може да отиде
-
- Мнения: 983
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Питане за ДПФ
Благодаря за отговорите ти значи да разбирам че мога да продължа да си шофирам нормално но без да я гася и ако го направя тоест угася ще има ли някакви последствия.
- Traytor
- Мнения: 2060
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Питане за ДПФ
При мен е светвал дпф на ФИС дисплея само 1 път след като изкарах колата от автокъщата и тръгнах към София. Вече не се случва да ме изненада понеже карам само градско с А3, та следя soot mass calculated с VAG DPF.
-
- Мнения: 983
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Питане за ДПФ
Ваг ДПФ със платената версия за 17 лв ли го ползваш,имам ОБД 2 ЕЛМ 327 със тази джаджа Ваг ДПФ ще работи ли,и като го следиш когато наближи време за регенерация какви действия предприемаш.
- Traytor
- Мнения: 2060
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Питане за ДПФ
На айфона нямам опция за безплатната версия, на андроид може да се ползва някаква лимитирана функционалност с безплатна версия. Трябва да работи с тоя донгъл.
По принцип гледам да изкарам колата на магистралата, ама с малко дете, работа и други глупости на главата за последната година съм се примирил просто да изчаквам да приключи регенерация в градски условия и сменям маслото и масле и я филтър на 4000км, че бая качва нивото и си понамирисва на нафта, а въздушен и горивен сменям на 8000км. Цената да карам в града, но жената не дава да се смени колата с бензинова.
По принцип гледам да изкарам колата на магистралата, ама с малко дете, работа и други глупости на главата за последната година съм се примирил просто да изчаквам да приключи регенерация в градски условия и сменям маслото и масле и я филтър на 4000км, че бая качва нивото и си понамирисва на нафта, а въздушен и горивен сменям на 8000км. Цената да карам в града, но жената не дава да се смени колата с бензинова.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1028
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Питане за ДПФ
Ето ви платените отключени версии (напълно функционални) на VAG DPF за Андроид. Едната е версия PRO, другата е най-новата стандартна. Не им правете ъпдейт, защото ще загубите платения лиценз, след което трябва да деинсталирате новата ъпдейт версия и да инсталирате отново файл от този архив. Линкът ще е валиден една седмица:
https://dox.abv.bg/download?id=b356d3cddd# - Линк за сваляне
https://dox.abv.bg/download?id=b356d3cddd# - Линк за сваляне
- alpinab
- Мнения: 661
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за ДПФ
Traytor написа: просто да изчаквам да приключи регенерация в градски условия и сменям маслото и масле и я филтър на 4000км, че бая качва нивото и си понамирисва на нафта
Колега нещо нередно има в тази схема с покачването на маслото. Това е типично поведение ако имаш низ от прекъснати регенерации. Не би трябвало да ти качва маслото ако регенерациите са успешни(както казваш ги изчакваш) и завършени.
Гоня 10 години вече опит с регенерациите по София(час пик) и никога не ми е пълнила масло (4 различни коли с 2ки ТДИ). Не сменям масло преди 10К. Колкото съм налял, приблизително на око толко точа. Нямам точен модел на извършването на регерации, това е непостижимо в натоварените часови диапазони да държа Х обороти на У скорост.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10104
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Питане за ДПФ
thanis написа:може и пред блока/къщата, ама отнема значително повече време 30-40-50мин може да отиде
Вече установихме по разни теми, че регенерация на място не е опция.
- samo_pechka
- Мнения: 9051
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Питане за ДПФ
Точно. На място е т@шак работата . Дори както бръмчи с около 1100 об/мин в продължение на 15-ина мин. чукваш газта, оп тя спадна на ниските си обороти. И си мислиш. че е приключила. Да, ама не. Тръгваш след половин час престой примерно и малко след това отново си в джаза , активна регенерация.
Примирявам се и аз , но понякога се издразвам , карал съм примерно 100-ина км и маалко преди да я мушна в гаража, няма и 500м до там и се включва. Айде една обиколка още 15-ина км , белким я завърши.
Дизел с дпф е кола за извънградско.
В града е отврат .
Примирявам се и аз , но понякога се издразвам , карал съм примерно 100-ина км и маалко преди да я мушна в гаража, няма и 500м до там и се включва. Айде една обиколка още 15-ина км , белким я завърши.
Дизел с дпф е кола за извънградско.
В града е отврат .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MapTo_D и 49 госта