Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Drakezoid » Сря 16 юни 2021 11:33


Здравейте,
Купих автомобила преди 3 месеца.
Направи ми впечатление, че отделя високо съединителя и знаех, че ще има смяна някъде в бъдещето.
Вчера се опитах да кача автомобила на един сравнително нисък бордюр. Съединителя превъртя и започна да мирише на изпекано феродо.
Въпросите са ми следните:
1. Мога ли да я карам така и колко време като ест. я пазя(без бордюри и резки стартове и тн.)?
2. Какво трябва да сменям като се наложи? Казаха ми двумасовия маховик, феродов диск, огледален диск с притискател, аксиален лагер....някакви помпи?

Благодаря на отзовалите се.




MMM1
Мнения: 177
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 20:43
Автомобил:
Двигател: Petrol

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот MMM1 » Пет 18 юни 2021 8:11


Освен тези които си изброил - SACHS 1863869001, Victor Reinz 819001000 (най-добре е оригинал), https://www.avtochastionline24.bg/corteco/2092029 , 2бр. CORTECO 12017270B, VAG 012301457c или аналози.
Най-важното е качествена диагностика на маховика. Да се сменя само при необходимост. Новите рециклажи няма да са по добри.
Навсякъде ще те посъветват да сложиш съединител от 1.9ТДИ AWX. Аз също. Примерно SACHS 3000844701. Притискателят е по здрав.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Drakezoid » Нед 20 юни 2021 18:47


Мерси за информацията колега и особено за съвета.
Имаш ли идея има ли разлика в усещането при натискане на съединителя с фабричния за автомобила и този за 1.9 TDI AWX?
Търся по-леко усещане за съединителя и да има по-фин контрол при отпускането му.


MMM1
Мнения: 177
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 20:43
Автомобил:
Двигател: Petrol

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот MMM1 » Нед 20 юни 2021 19:12


Разлика в усилието може би е някаква минимална при нови притискатели.
Съединителят на 1.8Т заводски е отвратителен като усещане. Малък размер 228мм. и без автоматично регулиране.
Най-вероятно маховика ще здрав и ако не си я засилил, слагай комплект по каталог. Като Luk и SACHS се комбинират по двойки - маховик и притискател.


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Drakezoid » Сря 23 юни 2021 8:21


Колега, а тези семеринги цитирани от теб горе къде се ползват?
Визирам следните.

CORTECO 01036301B
CORTECO 12017270B
CORTECO 012301457C

Мерси


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Drakezoid » Съб 11 окт 2025 22:40


Колеги ето списъка с частите за моя ремонт и цените. Надяваме се да бъде полезна информацията и за други колеги, каращи това старо вече и удобно пасатче. Цените са с леки закръгляния по 1,2 лв. за лесно смятане. Изпуснал съм и гореспоменатите малки семеринги, че са евтини.

MASLENA POMPA, VERIGA, OBTEGACH HEPU 21-0624 300 lv.

PREDNI AMORTISIORI BILSTEIN B4 OE Replacement 19-119939 230 lv.

PRASHNICI PREDNI SACHS 900075 50 lv.

TAMPONI MAKPHERSON FRONT SKF VKDA 35118 120 lv.

TAMPONI MAKPHERSON FRONT CORTECO 80001593 60 lv.

TAMPONI PRUJINNO LEGLO FRONT METZGER 6490320 80 lv.


ZADNI AMORTISIORI BILSTEIN B4 OE Replacement 19-029443 150 lv.

PRASHNICI ZADNI SACHS 900082 50 lv.

TAMPONI ZADEN MOST LEMFÖRDER "25947/8 01" 260 lv.

TAMPONI MAKPHERSON REAR BILSTEIN 12-272334 80 lv.

CHINIA PRUJINNO LEGLO REAR MAXGEAR 72-3007 80 lv.

KOMPLEKT OKACHVANE MAYLE HD 700 lv.


KOMPLEKT SAEDINITEL SACHS ZMS Modul 2290 601 015 800 lv.

NAPRAVLIAVASH LAGER SAEDINITEL SACHS 1863 869 001 20 lv.

DOLNA POMPA SAEDINITEL TRW PJH207 50 lv.

GORNA POMPA SAEDINITEL PNA132 50 lv.

SEMERING KOLIANOV VAL OEM VW 260 lv.


TOTAL CHASTI 3340
TOTAL TRUD 850
GRAND TOTAL 4190


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20351
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Vlad777 » Вто 14 окт 2025 13:51


Да обобщя - за 4200 лв са сменени:
- Предни и задани амортисьори
- Предното многоточково окачване - изцяло
- Съединител с маховик, горна и долна помпа
- Семеринг колянов вал
- Маслена помпа

Защо се наложи смяната на маслената помпа всъщност?


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Drakezoid » Съб 18 окт 2025 21:59


Vlad777> Ако е претрупано и информацията е излишна може да остане само обобщения вариант.
Маслената помпа беше на принципа, така и така ще отварям картера.....


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7979
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот goppa » Съб 18 окт 2025 22:05


Че като си отворил така и така картера, и в същото време е свалена кутията, що не смени основни и биелни лагери и не хвърли едни сегменти?
Какво и беше на помпата?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13493
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 19 окт 2025 10:34


Пъ и глъвътъ да беше оправил, а Goopa?


Потребителски аватар
Drakezoid
Мнения: 245
Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
Автомобил: Passat B5_5
Двигател: 1_8Т AWT 2002

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Drakezoid » Нед 19 окт 2025 14:16


Колеги защо принизяваме разговора до дребнометия?
Аз ви уважам, защото и двамата сте ми давали полезна информация.
Така съм преценил и така съм постъпил с моята кола и моите пари.
Въобще не държа темата ми да седи ако е безполезна за другите.
Моля модератора ако прецени да я затрие. Нямам време за безсмислени спорове.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7979
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот goppa » Нед 19 окт 2025 17:20


Просто ми е интересно какво те накара да смениш маслената помпа. Обикновено на помпите нищо им няма а ниското налягане на маслото се дължи на износени биелни и основни лагери


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13493
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1.8T AWT 150 износен съединител

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 19 окт 2025 20:06


Напротив, темата е полезна. И нека си остане.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта