20v или 16v... !?!?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

20v или 16v... !?!?

Мнениеот VW_FEN » Сря 21 мар 2007 20:02


Имам един въпрос - защо VW върнаха 16-те клапана в новите си FSI двигатели, а не оставиха 20-те клапана от 1.8 20v и 1.8T 20v? Или може би 20-те клапана са били крачка назад, за да върнат съответно 16-те и да ги направят Fuel Satisfied Injection... като гледам разрези на двата типа двигателя, няма пречки да набутат една дюза и между 5-те клапана :) Някакви предположения по темата?




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Сря 21 мар 2007 20:07


Незнам,но какъвто и да е отговора няма ли да ти е се тая :roll:
Така са решили,така са го направили :idea:

п.п са да не се запалиш много :censored :fight: :beer


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 21 мар 2007 21:31


убило се е от място за дюза около клапаните при 5V и FSI идва от Fuel Stratified Injection..... :)


Потребителски аватар
Commander_Keen
Мнения: 519
Регистриран на: Съб 20 май 2006 1:24
Автомобил: Golf 2
Двигател: RH 88 Auto
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Commander_Keen » Сря 21 мар 2007 21:34


Ха ха щот с 16 е по-лек :lol:


Потребителски аватар
lowrider
Мнения: 2300
Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен/София/Berlin
Контакти:

Re: 20v или 16v... !?!?

Мнениеот lowrider » Сря 21 мар 2007 22:21


VW_FEN написа:Fuel Satisfied Injection


Знам, че не трябва да се спами ама бат Кириле ти ма уби mhihi
P.S твоето моно задоволено ли е mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Сря 21 мар 2007 22:36


някой с по-техническо мнение няма ли? и на мен ми стана интересно ...


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 21 мар 2007 23:26


Мале, и аз какво съм чел :shock ОК, де, Stratified да бъде mhihi не трябва да се гледат автомобилни предавания!!!! (това го чух от 100% газ спирачки по 7 дни и от тогава все си мислех, че това значи, без да обърна внимание, че било друга дума :shock )
Значи Даскале, споко бе, то май никой не знае от форума и темата отива на към петък... mhihi
Lowrider, абе на всеки се случва да греши, ся един път на милиона и на мене ми е позволено mhihi
Например новия пасат Б6 е с 2.0 16v 150 к.с. като май не се различава от стария АБФ много, освен по тази стратифайд инжекция...
Tyan, вярно, че е нагъчкано там малко, но все пак, те са техничари хора, ще измислят нещо, ако искат. Пък и като големина, 20 са три малки и два големи, които пък се равняват на 4 еднакви по-големи от малките и по-малки от големите... и тука се оплетох малко... mhihi Та мисълта ми беше, че правили опити, правили, и открили, че при 5 клапана се завихряла сместа по оптимален начин... ама може и да е било само рекламен трик, кат се завихря тогава по оптимален, що не го остават така, а слагат пак 4 клапана... ако беше 2.0 20v FSI, може би щеше да бъде към 160-170 коне... защото 2.0 20v е 131 к.с. :?
Абе при всички положения ми се струва, че 20v е по-добре от 16v, само дето май ремонта и поддръжката е по-кофтина тоя с повечето клапани. :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 21 мар 2007 23:32


При 5 клапана на един и същ цилиндър в сравнение с 4 , 5те имат по голяма площ на всмукателния/всъщност 3те по-малки всмукателни сумарно имат повече от дватна по-големи / от там по лесно пълнене което дава по голям някъв си коефицент/от сорта на мю,пи :lol: / и от там по високо к.п.д от там поече пауър при по-малак разход . На практика обаче се оказва че 5те винтила вече са прекалено сложни ,водят до повече триене и съответно не дават чак толкоз голям ефект+нужното място за дюза и ареее изчезват.Иначе не си прави илюзии че дюзата просто са я бочнали на мястото на единия клапан :)
P.S.То май не са само ФВ който се отказват от 5те винтила/само Ламборгини са им истински верни-ама там е друга гозба :wink: /

Последна промяна от Rabbit_TDI на Сря 21 мар 2007 23:33, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 21 мар 2007 23:32


Може 20V да го оставят за по нататък...При някой фейслифт, да го подкрепят и с някое ново двигателче...


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 21 мар 2007 23:39


Еее, най-после някой да кай за кфо стаа въпрос ;) Абе знам аз, че дюзите могат да ги сложат където си искат ;) ако ще и 6 клапана да има mhihi Значи повече триене, повече части за чупене и по-сложно за ремонт... горе долу и аз това си мислех. Ами ако не се върнат пак към 20в в някой следващ двигател, значи е било експеримент и са решили да го зарежат този тип. Но може пък и нарочно да не слагат всички хубави неща на едно място (както при телефоните - за да си продадат следващите продукти, орязали са функцийте на някой от предишните модели - мисля, че от търговска гледна точка са способни и това да направят). Но пък тоя 1.8Т 20v дърпа като ракета, да му се не види и пущината :shock щеше да ми падне ченето от ускорението... :roll:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Сря 21 мар 2007 23:47


Основна причина е по-скъпото изпълнение на 20V. В най-новите поколения се въведе FSI, което от своя страна обезсмисли до някъде многото клапани. FSI само по себе си вдига КПД-то на мотора. Но тази система пък е много претенциозна към качеството на бензина. Нещо подобно на Помпа-дюзата и отношението и към нафтата.

Последна промяна от brabus на Чет 22 мар 2007 0:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 21 мар 2007 23:47


Не винаги сичко хубаво на куп дава добър резултат.Важно е да има добър синхрон между частите.Това можеш да го чуеш от някой по напреднал силов туннингджия ,а за пройзводителите още повече важи.Същото нещо е и дилемата за броя на цилиндрите при еднакав работен обем.Повече цилиндри по мека работа,по-малки бутала,биели и т.н.-по-добро развъртане.По-малко цилиндри,по-малко триещи части,по-високо КПД-повече мощност.


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Чет 22 мар 2007 1:20


VW_FEN написа:Еее, най-после някой да кай за кфо стаа въпрос ;) Абе знам аз, че дюзите могат да ги сложат където си искат ;) ако ще и 6 клапана да има mhihi Значи повече триене, повече части за чупене и по-сложно за ремонт... горе долу и аз това си мислех. Ами ако не се върнат пак към 20в в някой следващ двигател, значи е било експеримент и са решили да го зарежат този тип. Но може пък и нарочно да не слагат всички хубави неща на едно място (както при телефоните - за да си продадат следващите продукти, орязали са функцийте на някой от предишните модели - мисля, че от търговска гледна точка са способни и това да направят). Но пък тоя 1.8Т 20v дърпа като ракета, да му се не види и пущината :shock щеше да ми падне ченето от ускорението... :roll:

Ако е в ибиза наистина е доста сериозен 20вт ма в голф и а3 не е нищо особено от към ускорение......АБФ-а си остава класика за мене :D


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Чет 22 мар 2007 7:53


Според мен Rabbit_TDI и brabus вече са дали точното обяснение, останалото е технологичност и себестойност на производството и на гаранционната и следгаранционната поддръжка. А на тези неща немците обръщат много внимание, ама наистина много...


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Чет 22 мар 2007 12:46


Golf 3 1.8 написа:
VW_FEN написа::

:D


Ами, аз на пасат се возих, начи на вас 150 са ви малко, ама на мене са ми мнооого ;)
ще ми е интересно да питам някой немец какво мисли по въпроса, или те май изобщо не се замислят....



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 106 госта