



20v или 16v... !?!?
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
20v или 16v... !?!?
Имам един въпрос - защо VW върнаха 16-те клапана в новите си FSI двигатели, а не оставиха 20-те клапана от 1.8 20v и 1.8T 20v? Или може би 20-те клапана са били крачка назад, за да върнат съответно 16-те и да ги направят Fuel Satisfied Injection... като гледам разрези на двата типа двигателя, няма пречки да набутат една дюза и между 5-те клапана
Някакви предположения по темата?

- Commander_Keen
- Мнения: 519
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 1:24
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: RH 88 Auto
- Местоположение: София
- Контакти:
- lowrider
- Мнения: 2300
- Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/София/Berlin
- Контакти:
Re: 20v или 16v... !?!?
VW_FEN написа:Fuel Satisfied Injection
Знам, че не трябва да се спами ама бат Кириле ти ма уби

P.S твоето моно задоволено ли е



- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Мале, и аз какво съм чел
ОК, де, Stratified да бъде
не трябва да се гледат автомобилни предавания!!!! (това го чух от 100% газ спирачки по 7 дни и от тогава все си мислех, че това значи, без да обърна внимание, че било друга дума
)
Значи Даскале, споко бе, то май никой не знае от форума и темата отива на към петък...
Lowrider, абе на всеки се случва да греши, ся един път на милиона и на мене ми е позволено
Например новия пасат Б6 е с 2.0 16v 150 к.с. като май не се различава от стария АБФ много, освен по тази стратифайд инжекция...
Tyan, вярно, че е нагъчкано там малко, но все пак, те са техничари хора, ще измислят нещо, ако искат. Пък и като големина, 20 са три малки и два големи, които пък се равняват на 4 еднакви по-големи от малките и по-малки от големите... и тука се оплетох малко...
Та мисълта ми беше, че правили опити, правили, и открили, че при 5 клапана се завихряла сместа по оптимален начин... ама може и да е било само рекламен трик, кат се завихря тогава по оптимален, що не го остават така, а слагат пак 4 клапана... ако беше 2.0 20v FSI, може би щеше да бъде към 160-170 коне... защото 2.0 20v е 131 к.с.
Абе при всички положения ми се струва, че 20v е по-добре от 16v, само дето май ремонта и поддръжката е по-кофтина тоя с повечето клапани.



Значи Даскале, споко бе, то май никой не знае от форума и темата отива на към петък...

Lowrider, абе на всеки се случва да греши, ся един път на милиона и на мене ми е позволено

Например новия пасат Б6 е с 2.0 16v 150 к.с. като май не се различава от стария АБФ много, освен по тази стратифайд инжекция...
Tyan, вярно, че е нагъчкано там малко, но все пак, те са техничари хора, ще измислят нещо, ако искат. Пък и като големина, 20 са три малки и два големи, които пък се равняват на 4 еднакви по-големи от малките и по-малки от големите... и тука се оплетох малко...


Абе при всички положения ми се струва, че 20v е по-добре от 16v, само дето май ремонта и поддръжката е по-кофтина тоя с повечето клапани.

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
При 5 клапана на един и същ цилиндър в сравнение с 4 , 5те имат по голяма площ на всмукателния/всъщност 3те по-малки всмукателни сумарно имат повече от дватна по-големи / от там по лесно пълнене което дава по голям някъв си коефицент/от сорта на мю,пи
/ и от там по високо к.п.д от там поече пауър при по-малак разход . На практика обаче се оказва че 5те винтила вече са прекалено сложни ,водят до повече триене и съответно не дават чак толкоз голям ефект+нужното място за дюза и ареее изчезват.Иначе не си прави илюзии че дюзата просто са я бочнали на мястото на единия клапан
P.S.То май не са само ФВ който се отказват от 5те винтила/само Ламборгини са им истински верни-ама там е друга гозба
/


P.S.То май не са само ФВ който се отказват от 5те винтила/само Ламборгини са им истински верни-ама там е друга гозба

Последна промяна от Rabbit_TDI на Сря 21 мар 2007 23:33, променено общо 1 път.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Еее, най-после някой да кай за кфо стаа въпрос
Абе знам аз, че дюзите могат да ги сложат където си искат
ако ще и 6 клапана да има
Значи повече триене, повече части за чупене и по-сложно за ремонт... горе долу и аз това си мислех. Ами ако не се върнат пак към 20в в някой следващ двигател, значи е било експеримент и са решили да го зарежат този тип. Но може пък и нарочно да не слагат всички хубави неща на едно място (както при телефоните - за да си продадат следващите продукти, орязали са функцийте на някой от предишните модели - мисля, че от търговска гледна точка са способни и това да направят). Но пък тоя 1.8Т 20v дърпа като ракета, да му се не види и пущината
щеше да ми падне ченето от ускорението... 





- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Основна причина е по-скъпото изпълнение на 20V. В най-новите поколения се въведе FSI, което от своя страна обезсмисли до някъде многото клапани. FSI само по себе си вдига КПД-то на мотора. Но тази система пък е много претенциозна към качеството на бензина. Нещо подобно на Помпа-дюзата и отношението и към нафтата.
Последна промяна от brabus на Чет 22 мар 2007 0:04, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Не винаги сичко хубаво на куп дава добър резултат.Важно е да има добър синхрон между частите.Това можеш да го чуеш от някой по напреднал силов туннингджия ,а за пройзводителите още повече важи.Същото нещо е и дилемата за броя на цилиндрите при еднакав работен обем.Повече цилиндри по мека работа,по-малки бутала,биели и т.н.-по-добро развъртане.По-малко цилиндри,по-малко триещи части,по-високо КПД-повече мощност.
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
VW_FEN написа:Еее, най-после някой да кай за кфо стаа въпросАбе знам аз, че дюзите могат да ги сложат където си искат
ако ще и 6 клапана да има
Значи повече триене, повече части за чупене и по-сложно за ремонт... горе долу и аз това си мислех. Ами ако не се върнат пак към 20в в някой следващ двигател, значи е било експеримент и са решили да го зарежат този тип. Но може пък и нарочно да не слагат всички хубави неща на едно място (както при телефоните - за да си продадат следващите продукти, орязали са функцийте на някой от предишните модели - мисля, че от търговска гледна точка са способни и това да направят). Но пък тоя 1.8Т 20v дърпа като ракета, да му се не види и пущината
щеше да ми падне ченето от ускорението...
Ако е в ибиза наистина е доста сериозен 20вт ма в голф и а3 не е нищо особено от към ускорение......АБФ-а си остава класика за мене

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта