В някоя от темите бях прочел,че има разлика в тампоните на макферсона (най-горния с лагера) на предното окачване и че след 1995 год. лагерът и тампона са две отделни неща.Искам да попитам дали това наистина е така?
При разглобяването на макферсона трябват ли специфични инструменти,освен скоба за натягане на пружината?Сменял съм амортисьори,но на Форд и там се справих с обичайните инструменти.
Ако въпросът ми за тампоните го има в някоя друга тема,моята да се заключи,но бих помолил да ми дадете линк да я прочета.Аз не намерих инфо по конкретния въпрос.
Тампон на макферсона Г3 1997
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
chefito написа:от специфичните инструменти само скобите са нужни....а за тампона ме хвърли в тъча....мислих че са едно цяло с лагерчето....аз като купувах казах за голф 3 и ми дадоха тампона срещу 23лв....
Да,по принцип са едно цяло.Аз питам за след 1995г.Някой с ЕТКА/ЕТОС да погледне.Имам един мануал,ама е стар и го няма моя модел/година

- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
andro_v написа:chefito написа:от специфичните инструменти само скобите са нужни....а за тампона ме хвърли в тъча....мислих че са едно цяло с лагерчето....аз като купувах казах за голф 3 и ми дадоха тампона срещу 23лв....
Да,по принцип са едно цяло.Аз питам за след 1995г.

- bboikov
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Едно цяло са, при мен не бяха необходими други инструменти освен посочените, но аз взех макферсони от ІІ - 60 лв. общо, защото са същите като на тройката, а и не са капсуловани, а са с метална капачка отгоре, която се навива. Взех ги с почти нови амортесьори, от една смазана ІІ
отзад до вратата на шофьора нямаше никой. За тампоните ми взеха по 20 лв. единия, колко са оригинални не знам имаше знака на VW-Audi на тях. 


-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
kokovanev написа:Можеш да смениш само лагерче. Дали не беше още от 1994 г. някой си месец монтажа на тоя тампон? А иначе дори пластмасовата капачка, която предпазва тампона отгоре се различава - като захващане /за стъблото/ и по външен вид /малко/ ...
Да не казвам ,че дори нямам пластмасова капачка отгоре на ботушите(не знам дали е фабрично така,или поради италианското му минало).
Официално благодаря на всички отговорили.Мисля да сменя и тампоните и лагерите,но това ще стане след седмица-две.Поне сега имам информация,защото когато ходих да подпитвам все ми предлагат тампон+набит в него лагер.Благодаря ви още един път!
Последна промяна от andro_ на Нед 25 мар 2007 17:16, променено общо 1 път.
- astragt
- Мнения: 736
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
kokovanev написа:Мисля, че няма проблем, но по-добре някой колега с ЕТКА да провери със сигурност...
Защото сложих едни от голф гти 93-4 /2е/ на моя 95 /ADY/ и лявата издава някакви странни звуци и чука и пука при завой, от време на време се намества и с оправя, сякаш задържа при въртене ляво дясно и се усуква. интересно е, че тояно на нея тампона горе на бутуша гледам, че се е лепнал за ботуша, а на дясната седи на 1 см. разстояние от ботуша / с нея няма грижи/. Та ми е чудно дали не е по-шроко горе дето ляга на лагера и тампона и да не може да си легне хубаво, много странно. Вчера ги сложих, утре трябва да я свалям пак.
Ако някой помогне с етката ще съм благодарен, че аз се опитвам да я поткарам от 2 часа, но нещо не тръгва при мен

- Rado_Cobain
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 09 фев 2007 12:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта