Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 27 мар 2007 16:09


Антифриз не губи като цяло.Мотовилки и т.н. не съм го оставял да задират.Пали си колата и си работи даже.




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 27 мар 2007 17:59


Бате,този проблем го имаше тъста ми с голф2
Датчика на радиатора се беше сдухал и не включваше вентилатора да охлажда а от там системата не охлажда маслото достатъчно и темп.на маслото расте сие и м..а.Та той се размина с 20 лева и си опраи проблема иначе преди това сменя масла,антифризи ходи по сервизи....мани мани.Та провери дали ти включва перката ако не.. се сещаш


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Вто 27 мар 2007 18:20


Колега ZFA 159 значи мани ги тези колеги къде сменят масло на 4-5-6 хил.километра,ако си слагаш хубаво масло както твърдиш си го карай преспокойно на 10К мисля че тук има доста хора който преувеличават ,но както и да е .Сега по темата ,сори за случката,върянтите са много,но какво е най- добре си иди на майстор,защото ако беше само зумера със светлинната сигнализация О'к проблем в датчика или таблото ,на баща ми е така и той си кара вече около 20К,но ме притеснява това загряване,то твърдиш че няма теч на антифриз,но зашо ти е н аминимума ,него ли гледаш а и преди 2К си сменял маслото не гледаш ли като цяло колата ,защото ако е така си в голяма грешка :beat_butt2 .според мен това което го казва Радо има доста голям смисъл,а може и самата помпа да си е дала фира вече,но пак казвам закарай я на майстор,че кво то и да прайш ако нямаш сгода не се захващай :wink: .Успех


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Вто 27 мар 2007 19:07


MITKO_DVD написа:Колега ZFA 159.....но пак казвам закарай я на майстор,че кво то и да прайш ако нямаш сгода не се захващай :wink: .Успех
адаш,ти май си пропуснал някой ред:

zfa159 написа:Извлачих я на майстор и ще я погледнем да видим за какво иде реч...


zfa159 написа:Засега предполага датчик.Майстора каза че нивото на антифриза било под минимума и на това отдаде въпроса с прегряването понеже започна да грее по баир-а на витиня.
Къде могат да и премерят налягането на помпата?
Иначе ако се беше нарушило мазането на двигателя като цяло нямаше ли да ми се разтракат повдигачите като най-горна точка на двигателя и най-зле смазваща се при нарушено налягане?


:wink: :wink: :wink:


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Вто 27 мар 2007 19:16


:oops: :oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Вто 27 мар 2007 19:35


То ще е много добре да само от липса на антифриз, ама нещо не се връзва, както си го написал! По ми прилича на проблем с маслото, и то не от просто датчик ами нещо изотвътре ...


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Вто 27 мар 2007 21:54


По пътя на логиката и по написаното от теб, аз мисля така:

Проблем с мазителната система довежда до активиране на зумер.Нарушава се мазането на основни и биелни лагери, както и на целия двигател като цяло.Лагерите са почнали да задират -> двигателя губи мощност и започва да прегрява.

Дано да греша!!!

Радо спомена, че е възможно успокоителя на маслото да липсва и затова при по-рязкото намаляване на скоростта сондата на помпата да е останала за момент непотопена в масло.

Както са написали колегите по- горе, най-добре мери налягане на масло, компресия, ако можеш провери и за наличие на газове в антифриза.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 27 мар 2007 22:10


Замислям се и има няколко странни неща :
Проблем с налягането на помпата едва ли има защото не е логично следното :
-ако беше прецакан клапана за максималното налягане при високите обороти нямаше да имам смазване и лампата щеше да свети.
-ако самата помпа няма достатъчно налягане или някъде по системата има проблем (охлабил лагер примерно) щеше да се прояви в ниските обороти.
А при мен не се прояви нито при скорост от 190км/час нито при скорост от 70км/час (и двете на 5-та) а при средни обороти и скорост от около 100-120км/час.
Ако маслото се прегрява има логика да се държи по такъв начин и до някъде е обяснимо да прави проблем от време на време при по-дълги дестинации.
Мисля си дали датчика не е прецакан и да не отчита правилно налягането или пък самата температура на двигателя да го бърка (все пак е завинтен кажи-речи на блока и се грее заедно с него)
По повод антифриза - когато я взех още си беше малко под минимума ама реших да не доливам защото исках да го сменя целия.Да ама все а днес а утре и така си и остана.Колкото и да е антифриза се самоизпарява и не му е било проблем да понамалее още малко и като види зор колата (баир-а на витиня сравнително пълна) да позагрее повече.Отделно идея нямам дали и двете степени на перката работят (едната работи със сигурност ама за другата незнам).Като цяло колата откакто е в БГ не съм я карал на центровка (за което съм си за бой де) ама и това а днес а утре и така си остана седмица-две та си мисля че загубата на сила в баир-а може да се дължи и на този фактор (понеже отделно от останалото яде над 11-12/100 бензин извънградско).
Та мисля си следното - да сменя датчика за маслото с нов,да сменя антифриза (имам едно водно съединение дето се е напукало и ще го сменям и него така или иначе),да прегледам доста щателно датчика на радиатора и перката (кое кога как и защо работи),да и направят една центровка на запалване и т.н. и да я опъна пак на по-дълъг път да видим какво ще се случи...


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Вто 27 мар 2007 22:35


Колега zfa159 от горния ти пост си вадя заключение че двиг. ти няма никаква центровка меко казано и май оттам ти идват всички проблеми. На този двигател ако е настроен правилно на дълъг път трудно ще му докараш разход над 8л а 12л само ако го караш на 2ра и 3та над 5х об. Така че вземи се в ръце и направи една диагностика а не съсипвай колицата. :idea: :twisted:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 27 мар 2007 22:40


Ами честно казано градско с 20лв. т.е. 11 литра минавам 70-80км.
Иначе пък лесно си пали и затова досега отлагах да го закарам да го погледнат ама май отдавна беше крайно време :oops


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Вто 27 мар 2007 23:28


Уау 11 литра - 70-80 км това е малко надвишвн разход за градско според мен. Иди на диагностика ако се съмняваш в центровка(провери ламбда сондата).
Но щом има светене на лампата за масло и загуба на мощност,проблема е в маслената система както бобчо и други колеги казаха. Мери налягането на маслото и дано да не е това.
Хубаво е на тея мотори които заводско нямат уреди за темп и налягане на маслото да се сложат понеже е важно да се следят.


Потребителски аватар
fena_vd
Мнения: 329
Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот fena_vd » Вто 27 мар 2007 23:58


[quote="teodor6769"]Колега zfa159 от горния ти пост си вадя заключение че двиг. ти няма никаква центровка меко казано и май оттам ти идват всички проблеми. На този двигател ако е настроен правилно на дълъг път трудно ще му докараш разход над 8л а 12л само ако го караш на 2ра и 3та над 5х об. Така че вземи се в ръце и направи една диагностика а не съсипвай колицата. :idea: :twisted:[/quote Колега завиждам ти на разхода, но моята под 10 11 газ на дълго не пада прискорост около 120 140 км,Извинявам се че не пиша където трябва.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 28 мар 2007 4:19


fena_vd написа:
teodor6769 написа:Колега zfa159 от горния ти пост си вадя заключение че двиг. ти няма никаква центровка меко казано и май оттам ти идват всички проблеми. На този двигател ако е настроен правилно на дълъг път трудно ще му докараш разход над 8л а 12л само ако го караш на 2ра и 3та над 5х об. Така че вземи се в ръце и направи една диагностика а не съсипвай колицата. :idea: :twisted:[/quote Колега завиждам ти на разхода, но моята под 10 11 газ на дълго не пада прискорост около 120 140 км,Извинявам се че не пиша където трябва.


Колегата е казал че кара здраво и настъпва: "А при мен не се прояви нито при скорост от 190км/час " значи този разход е нормален !!!


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Сря 28 мар 2007 9:47


zfa159 написа:Ами честно казано градско с 20лв. т.е. 11 литра минавам 70-80км.
Иначе пък лесно си пали и затова досега отлагах да го закарам да го погледнат ама май отдавна беше крайно време :oops

По каталог на този мотор му дават;АКО е 66кв.-на градско 10.4/100км.
при 120/7.6л. при 90км/5.8л.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 28 мар 2007 10:51


Абе какво толкова се чудите? Ясно е че не може да се определи веднага проблема. В такъв случай трябва да се действа методично:

Най-опасно е да няма проблем с мазането, затова - веднага една елементарна проверка с манометър - във всеки сервиз би трябвало да могат да я направят. Веднага ще се разбере датчик ли е или нещо по-лошо.

Като се приключи с маслото - една бърза проверка на ангренажния ремък - дали съвпадат белезите (дали е зацепен правилно с валовете);

Една проверчица с компресор дали затварят клапани, дали няма прогорена гарнитура също няма да навреди.

После проверка на охладителната система - Да се види губи ли се антифриз, вентилатора включва ли се когато трябва и термостата работи ли.

Сетне вече - проверка на ъгъла на запалване - колата може да прегрява яко и да не иска да върви при погрешната му настройка, която може да е резултат и от погрешно зацепен ремък, проверка на палец, свещи, датчици за температура, боклуци по инжекциона, бенз. помпа и т.н.

Това направи ли се - няма начин да не изскочи проблема, а и накрая ще знае човека че всичко по колата му е на 6+.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта