


Двигателя на В3-ката 1.8RP май даде фира :( - Напредък :)
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Бате,този проблем го имаше тъста ми с голф2
Датчика на радиатора се беше сдухал и не включваше вентилатора да охлажда а от там системата не охлажда маслото достатъчно и темп.на маслото расте сие и м..а.Та той се размина с 20 лева и си опраи проблема иначе преди това сменя масла,антифризи ходи по сервизи....мани мани.Та провери дали ти включва перката ако не.. се сещаш
Датчика на радиатора се беше сдухал и не включваше вентилатора да охлажда а от там системата не охлажда маслото достатъчно и темп.на маслото расте сие и м..а.Та той се размина с 20 лева и си опраи проблема иначе преди това сменя масла,антифризи ходи по сервизи....мани мани.Та провери дали ти включва перката ако не.. се сещаш
- MITKO_DVD
- Мнения: 6383
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Колега ZFA 159 значи мани ги тези колеги къде сменят масло на 4-5-6 хил.километра,ако си слагаш хубаво масло както твърдиш си го карай преспокойно на 10К мисля че тук има доста хора който преувеличават ,но както и да е .Сега по темата ,сори за случката,върянтите са много,но какво е най- добре си иди на майстор,защото ако беше само зумера със светлинната сигнализация О'к проблем в датчика или таблото ,на баща ми е така и той си кара вече около 20К,но ме притеснява това загряване,то твърдиш че няма теч на антифриз,но зашо ти е н аминимума ,него ли гледаш а и преди 2К си сменял маслото не гледаш ли като цяло колата ,защото ако е така си в голяма грешка
.според мен това което го казва Радо има доста голям смисъл,а може и самата помпа да си е дала фира вече,но пак казвам закарай я на майстор,че кво то и да прайш ако нямаш сгода не се захващай
.Успех


- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
адаш,ти май си пропуснал някой ред:MITKO_DVD написа:Колега ZFA 159.....но пак казвам закарай я на майстор,че кво то и да прайш ако нямаш сгода не се захващай.Успех
zfa159 написа:Извлачих я на майстор и ще я погледнем да видим за какво иде реч...
zfa159 написа:Засега предполага датчик.Майстора каза че нивото на антифриза било под минимума и на това отдаде въпроса с прегряването понеже започна да грее по баир-а на витиня.
Къде могат да и премерят налягането на помпата?
Иначе ако се беше нарушило мазането на двигателя като цяло нямаше ли да ми се разтракат повдигачите като най-горна точка на двигателя и най-зле смазваща се при нарушено налягане?



- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
По пътя на логиката и по написаното от теб, аз мисля така:
Проблем с мазителната система довежда до активиране на зумер.Нарушава се мазането на основни и биелни лагери, както и на целия двигател като цяло.Лагерите са почнали да задират -> двигателя губи мощност и започва да прегрява.
Дано да греша!!!
Радо спомена, че е възможно успокоителя на маслото да липсва и затова при по-рязкото намаляване на скоростта сондата на помпата да е останала за момент непотопена в масло.
Както са написали колегите по- горе, най-добре мери налягане на масло, компресия, ако можеш провери и за наличие на газове в антифриза.
Проблем с мазителната система довежда до активиране на зумер.Нарушава се мазането на основни и биелни лагери, както и на целия двигател като цяло.Лагерите са почнали да задират -> двигателя губи мощност и започва да прегрява.
Дано да греша!!!
Радо спомена, че е възможно успокоителя на маслото да липсва и затова при по-рязкото намаляване на скоростта сондата на помпата да е останала за момент непотопена в масло.
Както са написали колегите по- горе, най-добре мери налягане на масло, компресия, ако можеш провери и за наличие на газове в антифриза.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Замислям се и има няколко странни неща :
Проблем с налягането на помпата едва ли има защото не е логично следното :
-ако беше прецакан клапана за максималното налягане при високите обороти нямаше да имам смазване и лампата щеше да свети.
-ако самата помпа няма достатъчно налягане или някъде по системата има проблем (охлабил лагер примерно) щеше да се прояви в ниските обороти.
А при мен не се прояви нито при скорост от 190км/час нито при скорост от 70км/час (и двете на 5-та) а при средни обороти и скорост от около 100-120км/час.
Ако маслото се прегрява има логика да се държи по такъв начин и до някъде е обяснимо да прави проблем от време на време при по-дълги дестинации.
Мисля си дали датчика не е прецакан и да не отчита правилно налягането или пък самата температура на двигателя да го бърка (все пак е завинтен кажи-речи на блока и се грее заедно с него)
По повод антифриза - когато я взех още си беше малко под минимума ама реших да не доливам защото исках да го сменя целия.Да ама все а днес а утре и така си и остана.Колкото и да е антифриза се самоизпарява и не му е било проблем да понамалее още малко и като види зор колата (баир-а на витиня сравнително пълна) да позагрее повече.Отделно идея нямам дали и двете степени на перката работят (едната работи със сигурност ама за другата незнам).Като цяло колата откакто е в БГ не съм я карал на центровка (за което съм си за бой де) ама и това а днес а утре и така си остана седмица-две та си мисля че загубата на сила в баир-а може да се дължи и на този фактор (понеже отделно от останалото яде над 11-12/100 бензин извънградско).
Та мисля си следното - да сменя датчика за маслото с нов,да сменя антифриза (имам едно водно съединение дето се е напукало и ще го сменям и него така или иначе),да прегледам доста щателно датчика на радиатора и перката (кое кога как и защо работи),да и направят една центровка на запалване и т.н. и да я опъна пак на по-дълъг път да видим какво ще се случи...
Проблем с налягането на помпата едва ли има защото не е логично следното :
-ако беше прецакан клапана за максималното налягане при високите обороти нямаше да имам смазване и лампата щеше да свети.
-ако самата помпа няма достатъчно налягане или някъде по системата има проблем (охлабил лагер примерно) щеше да се прояви в ниските обороти.
А при мен не се прояви нито при скорост от 190км/час нито при скорост от 70км/час (и двете на 5-та) а при средни обороти и скорост от около 100-120км/час.
Ако маслото се прегрява има логика да се държи по такъв начин и до някъде е обяснимо да прави проблем от време на време при по-дълги дестинации.
Мисля си дали датчика не е прецакан и да не отчита правилно налягането или пък самата температура на двигателя да го бърка (все пак е завинтен кажи-речи на блока и се грее заедно с него)
По повод антифриза - когато я взех още си беше малко под минимума ама реших да не доливам защото исках да го сменя целия.Да ама все а днес а утре и така си и остана.Колкото и да е антифриза се самоизпарява и не му е било проблем да понамалее още малко и като види зор колата (баир-а на витиня сравнително пълна) да позагрее повече.Отделно идея нямам дали и двете степени на перката работят (едната работи със сигурност ама за другата незнам).Като цяло колата откакто е в БГ не съм я карал на центровка (за което съм си за бой де) ама и това а днес а утре и така си остана седмица-две та си мисля че загубата на сила в баир-а може да се дължи и на този фактор (понеже отделно от останалото яде над 11-12/100 бензин извънградско).
Та мисля си следното - да сменя датчика за маслото с нов,да сменя антифриза (имам едно водно съединение дето се е напукало и ще го сменям и него така или иначе),да прегледам доста щателно датчика на радиатора и перката (кое кога как и защо работи),да и направят една центровка на запалване и т.н. и да я опъна пак на по-дълъг път да видим какво ще се случи...
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега zfa159 от горния ти пост си вадя заключение че двиг. ти няма никаква центровка меко казано и май оттам ти идват всички проблеми. На този двигател ако е настроен правилно на дълъг път трудно ще му докараш разход над 8л а 12л само ако го караш на 2ра и 3та над 5х об. Така че вземи се в ръце и направи една диагностика а не съсипвай колицата.



- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Уау 11 литра - 70-80 км това е малко надвишвн разход за градско според мен. Иди на диагностика ако се съмняваш в центровка(провери ламбда сондата).
Но щом има светене на лампата за масло и загуба на мощност,проблема е в маслената система както бобчо и други колеги казаха. Мери налягането на маслото и дано да не е това.
Хубаво е на тея мотори които заводско нямат уреди за темп и налягане на маслото да се сложат понеже е важно да се следят.
Но щом има светене на лампата за масло и загуба на мощност,проблема е в маслената система както бобчо и други колеги казаха. Мери налягането на маслото и дано да не е това.
Хубаво е на тея мотори които заводско нямат уреди за темп и налягане на маслото да се сложат понеже е важно да се следят.
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
[quote="teodor6769"]Колега zfa159 от горния ти пост си вадя заключение че двиг. ти няма никаква центровка меко казано и май оттам ти идват всички проблеми. На този двигател ако е настроен правилно на дълъг път трудно ще му докараш разход над 8л а 12л само ако го караш на 2ра и 3та над 5х об. Така че вземи се в ръце и направи една диагностика а не съсипвай колицата.
[/quote Колега завиждам ти на разхода, но моята под 10 11 газ на дълго не пада прискорост около 120 140 км,Извинявам се че не пиша където трябва.


- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
fena_vd написа:teodor6769 написа:Колега zfa159 от горния ти пост си вадя заключение че двиг. ти няма никаква центровка меко казано и май оттам ти идват всички проблеми. На този двигател ако е настроен правилно на дълъг път трудно ще му докараш разход над 8л а 12л само ако го караш на 2ра и 3та над 5х об. Така че вземи се в ръце и направи една диагностика а не съсипвай колицата.![]()
[/quote Колега завиждам ти на разхода, но моята под 10 11 газ на дълго не пада прискорост около 120 140 км,Извинявам се че не пиша където трябва.
Колегата е казал че кара здраво и настъпва: "А при мен не се прояви нито при скорост от 190км/час " значи този разход е нормален !!!
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Абе какво толкова се чудите? Ясно е че не може да се определи веднага проблема. В такъв случай трябва да се действа методично:
Най-опасно е да няма проблем с мазането, затова - веднага една елементарна проверка с манометър - във всеки сервиз би трябвало да могат да я направят. Веднага ще се разбере датчик ли е или нещо по-лошо.
Като се приключи с маслото - една бърза проверка на ангренажния ремък - дали съвпадат белезите (дали е зацепен правилно с валовете);
Една проверчица с компресор дали затварят клапани, дали няма прогорена гарнитура също няма да навреди.
После проверка на охладителната система - Да се види губи ли се антифриз, вентилатора включва ли се когато трябва и термостата работи ли.
Сетне вече - проверка на ъгъла на запалване - колата може да прегрява яко и да не иска да върви при погрешната му настройка, която може да е резултат и от погрешно зацепен ремък, проверка на палец, свещи, датчици за температура, боклуци по инжекциона, бенз. помпа и т.н.
Това направи ли се - няма начин да не изскочи проблема, а и накрая ще знае човека че всичко по колата му е на 6+.
Най-опасно е да няма проблем с мазането, затова - веднага една елементарна проверка с манометър - във всеки сервиз би трябвало да могат да я направят. Веднага ще се разбере датчик ли е или нещо по-лошо.
Като се приключи с маслото - една бърза проверка на ангренажния ремък - дали съвпадат белезите (дали е зацепен правилно с валовете);
Една проверчица с компресор дали затварят клапани, дали няма прогорена гарнитура също няма да навреди.
После проверка на охладителната система - Да се види губи ли се антифриз, вентилатора включва ли се когато трябва и термостата работи ли.
Сетне вече - проверка на ъгъла на запалване - колата може да прегрява яко и да не иска да върви при погрешната му настройка, която може да е резултат и от погрешно зацепен ремък, проверка на палец, свещи, датчици за температура, боклуци по инжекциона, бенз. помпа и т.н.
Това направи ли се - няма начин да не изскочи проблема, а и накрая ще знае човека че всичко по колата му е на 6+.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта