Луфт между бомбето на коша и амортисьора - нормално ли е?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
Vextor
Мнения: 1221
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Нови хан ,обл.Софийска

Мнениеот Vextor » Сря 28 мар 2007 1:22


Отка4аш макферсона от носа4а и от бомбето .
Взимаш си едни скоби за пружини или здрава тел . Стягаш пружината хубаво след което махаш горната 4аст на макферсона ,изваждаш тампона и лагер4ето , слагаш новите ,стягаш вси4ко наново . Махаш скобите и си готов .


А РЕГЛАЖ трябва задължително . В пове4ето слу4еи волана се измества встрани от средното положение в следствие на смяната !




Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Сря 28 мар 2007 6:40


Ако си тъсиш сержиз. Пробвай при колегата nikssi. Клубен сержиз е и работи много добре.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Сря 28 мар 2007 22:11


Колеги, ходих днес до един сервиз да видят тампоните. Бяха заети и не сме разглабяли нищо но майстора ми е познат и направи елементарна проба - хвана калника за веждата и започна да люлее купето силно нагоре, при което според него ако тампона е разбит ще се мърда и ще тропа. И двата тампона не мръднаха въобще и то при доста силно клатене. Според него не били още за смяна но иначе каза да мина друг път за по-обстоен преглед. Сега вечерта си казах, я да видя на Пасата на баща ми как стои въпроса. Значи на Пасата амортисьорите са сравнително нови така че едва ли има проблем - нито тропат нито нищо ... И ето снимки:
Изображение
Изображение

Гледайте какво разстояние има. И на двата е еднакво, а са нови, 100% не са разбити. Що така, да не би да е нормално все пак да има разстояние ?!


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 28 мар 2007 22:24


Колега извинявам се за първия си пост, това разстояние до бомбето или луфт както го описваш си е съвсем нормален, даже като е нов тампона е по голям защото с течение на времето и под тежестта на купето особенно отпред от тежестта на двиг. тампона се сплесква така да се каже. Ако нямаш потропване при леки неравности в предницата или прискърцване при завой значи нищо и няма на колата ти карай спокойно. :wink:


Потребителски аватар
Vextor
Мнения: 1221
Регистриран на: Нед 04 мар 2007 14:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: с.Нови хан ,обл.Софийска

Мнениеот Vextor » Сря 28 мар 2007 23:37


Амортесиорите нямат нищо общо с тропането ! и не се люлее за веждите , наи-добре е като се вдигне на крик така 4е гумата да остане във въздуха . След което хващаш стабино гумата и я разклащаш . Ако има някакъв луф СМЕНЯВАИ .........

П.С. Разтоянието не е нормално ,става толкова голямо вседствие на деформацията на тампоните и тяхното износване . А това е по4ти сигурен признак 4е са за смяна. А и все пак 40-50 не са болка за умиране :roll:


Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Мнениеот Lizard » Чет 29 мар 2007 0:21


колега ако още се съмняваш иди на по опстоен преглед.

Изтървал амортесиор чука! като се хлоснеш в дупка или неравност.
От изтървал амортесиор може да се лопучи и странично люлеене.
Като дигнеш колата на крик и разклатиш гумата луфт не трябва да има, но ако има може да е от много рабори.(лагери,щанги... )

За това майстора най-добре знае. Уж!


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Чет 29 мар 2007 7:30


Ами няма потропване въобще. Специално съм го заслушвал последните 2 дни :wink: Странично люлеене няма. Това разстояние го забелязах когато вдигнах на крик да сменям с летните гуми. И като е вдигната на крик и виси гумата, като я натиснах надолу с крак и целия макферсон се спусна надолу и опря на тази капачка (или както там се казва горната част с гайката) - тоест луфта се обра. Това е единственото.


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Чет 29 мар 2007 9:03


GT_power написа:Ами няма потропване въобще. Специално съм го заслушвал последните 2 дни :wink: Странично люлеене няма. Това разстояние го забелязах когато вдигнах на крик да сменям с летните гуми. И като е вдигната на крик и виси гумата, като я натиснах надолу с крак и целия макферсон се спусна надолу и опря на тази капачка (или както там се казва горната част с гайката) - тоест луфта се обра. Това е единственото.

    Тогава си карай колата, а ако държиш за твое успокоение мини през някой който се занимава с ходова част да я погледне. :wink:


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Чет 29 мар 2007 9:59


Ама иди при познат...иначе ще ти кажат, че са за смяна mhihi


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Чет 29 мар 2007 10:41


POLO_SPORT написа:...иначе ще ти кажат, че са за смяна mhihi

Да, така е, вече съм го изпитал на собствен гръб с предишната ми кола :roll: Аз затова и първо питам тук във форума ... 8)
Поздрави и благодаря на всички за мненията :)


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Чет 29 мар 2007 12:35


а бре екстра са ти тампоните бре!
не мой ги пипаш!
така трябва да са!Я вземи да навиеш волана да видиш как ще изкочи единия нагоре!няма да се пУашиш!карай - така трябва да са.

Ако имаш тампони за смяна или вдигаш на крик и буташ гумата нагоре - при голям луфт сменяш, или спираш намаяваш и точно преди да спреш окончателно ковеш спирачката и ще се чуе тропването ако го има тоя луфт.
ако не ти тропа нищо отпред карай и не сменяй защото с тия части дето се продават.....


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Чет 29 мар 2007 12:43


На снимката луфта ти изглежда нормален. Трябва да го има! В зависимост от тежестта на автомобила, конструкцията и еластичната характеристика на тампона, този луфт може да варира в широки граници - примерно 5-15mm.
Ако не хлопа при преминаване през неравности, не пипай нищо.


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 29 мар 2007 18:05


Луфта трябва да го има! Навийте пълен лев или десен волан и ше видите че трябва да има луфт за да може при завой макферсона да се "чупи" под съответния ъгъл.


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Чет 29 мар 2007 20:20


бате само повече не давай да ти "клатят силно колата за веждата", че предните ни калници не са от наи-твърдите...хваща се вътре при мотора некаде или горе под ръба на калника дето са болтовете...



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта