Отка4аш макферсона от носа4а и от бомбето .
Взимаш си едни скоби за пружини или здрава тел . Стягаш пружината хубаво след което махаш горната 4аст на макферсона ,изваждаш тампона и лагер4ето , слагаш новите ,стягаш вси4ко наново . Махаш скобите и си готов .
А РЕГЛАЖ трябва задължително . В пове4ето слу4еи волана се измества встрани от средното положение в следствие на смяната !



Луфт между бомбето на коша и амортисьора - нормално ли е?
- GT_power
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
- Автомобил:
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
Колеги, ходих днес до един сервиз да видят тампоните. Бяха заети и не сме разглабяли нищо но майстора ми е познат и направи елементарна проба - хвана калника за веждата и започна да люлее купето силно нагоре, при което според него ако тампона е разбит ще се мърда и ще тропа. И двата тампона не мръднаха въобще и то при доста силно клатене. Според него не били още за смяна но иначе каза да мина друг път за по-обстоен преглед. Сега вечерта си казах, я да видя на Пасата на баща ми как стои въпроса. Значи на Пасата амортисьорите са сравнително нови така че едва ли има проблем - нито тропат нито нищо ... И ето снимки:
Гледайте какво разстояние има. И на двата е еднакво, а са нови, 100% не са разбити. Що така, да не би да е нормално все пак да има разстояние ?!


Гледайте какво разстояние има. И на двата е еднакво, а са нови, 100% не са разбити. Що така, да не би да е нормално все пак да има разстояние ?!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега извинявам се за първия си пост, това разстояние до бомбето или луфт както го описваш си е съвсем нормален, даже като е нов тампона е по голям защото с течение на времето и под тежестта на купето особенно отпред от тежестта на двиг. тампона се сплесква така да се каже. Ако нямаш потропване при леки неравности в предницата или прискърцване при завой значи нищо и няма на колата ти карай спокойно. 

- Vextor
- Мнения: 1221
- Регистриран на: Нед 04 мар 2007 14:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: с.Нови хан ,обл.Софийска
Амортесиорите нямат нищо общо с тропането ! и не се люлее за веждите , наи-добре е като се вдигне на крик така 4е гумата да остане във въздуха . След което хващаш стабино гумата и я разклащаш . Ако има някакъв луф СМЕНЯВАИ .........
П.С. Разтоянието не е нормално ,става толкова голямо вседствие на деформацията на тампоните и тяхното износване . А това е по4ти сигурен признак 4е са за смяна. А и все пак 40-50 не са болка за умиране
П.С. Разтоянието не е нормално ,става толкова голямо вседствие на деформацията на тампоните и тяхното износване . А това е по4ти сигурен признак 4е са за смяна. А и все пак 40-50 не са болка за умиране

- Lizard
- Мнения: 940
- Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Варна
- Контакти:
колега ако още се съмняваш иди на по опстоен преглед.
Изтървал амортесиор чука! като се хлоснеш в дупка или неравност.
От изтървал амортесиор може да се лопучи и странично люлеене.
Като дигнеш колата на крик и разклатиш гумата луфт не трябва да има, но ако има може да е от много рабори.(лагери,щанги... )
За това майстора най-добре знае. Уж!
Изтървал амортесиор чука! като се хлоснеш в дупка или неравност.
От изтървал амортесиор може да се лопучи и странично люлеене.
Като дигнеш колата на крик и разклатиш гумата луфт не трябва да има, но ако има може да е от много рабори.(лагери,щанги... )
За това майстора най-добре знае. Уж!
- GT_power
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
- Автомобил:
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
Ами няма потропване въобще. Специално съм го заслушвал последните 2 дни
Странично люлеене няма. Това разстояние го забелязах когато вдигнах на крик да сменям с летните гуми. И като е вдигната на крик и виси гумата, като я натиснах надолу с крак и целия макферсон се спусна надолу и опря на тази капачка (или както там се казва горната част с гайката) - тоест луфта се обра. Това е единственото.

- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
GT_power написа:Ами няма потропване въобще. Специално съм го заслушвал последните 2 дниСтранично люлеене няма. Това разстояние го забелязах когато вдигнах на крик да сменям с летните гуми. И като е вдигната на крик и виси гумата, като я натиснах надолу с крак и целия макферсон се спусна надолу и опря на тази капачка (или както там се казва горната част с гайката) - тоест луфта се обра. Това е единственото.
Тогава си карай колата, а ако държиш за твое успокоение мини през някой който се занимава с ходова част да я погледне.

- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
а бре екстра са ти тампоните бре!
не мой ги пипаш!
така трябва да са!Я вземи да навиеш волана да видиш как ще изкочи единия нагоре!няма да се пУашиш!карай - така трябва да са.
Ако имаш тампони за смяна или вдигаш на крик и буташ гумата нагоре - при голям луфт сменяш, или спираш намаяваш и точно преди да спреш окончателно ковеш спирачката и ще се чуе тропването ако го има тоя луфт.
ако не ти тропа нищо отпред карай и не сменяй защото с тия части дето се продават.....
не мой ги пипаш!
така трябва да са!Я вземи да навиеш волана да видиш как ще изкочи единия нагоре!няма да се пУашиш!карай - така трябва да са.
Ако имаш тампони за смяна или вдигаш на крик и буташ гумата нагоре - при голям луфт сменяш, или спираш намаяваш и точно преди да спреш окончателно ковеш спирачката и ще се чуе тропването ако го има тоя луфт.
ако не ти тропа нищо отпред карай и не сменяй защото с тия части дето се продават.....
- nasodotcom
- Мнения: 400
- Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта