Автоматична или ръчна скоростна кутия?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Какъв тип скоростна кутия предпочитате?

Автоматична
73
37%
Ръчна
122
63%
 
Общо гласове: 195
Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Сря 21 мар 2007 20:59


prj57 написа:Къде се отвяхте с тия Traction Control-и :lol:

При различни автомобили е различно, но в повечето случаи не особено силно свързано със самата скоростна кутия а по скоро датчици по колелата.

еми не сме се отвяли съвсем, понеже се чудя дали с такава система автоматика няма проблеми с хлъзгавото :lol:




prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 21 мар 2007 21:43


Зависи си от автомобила!!! Аз мога да ти дам 2 примера:

Jeep-a ми е автоматик 4 по 4, буксува на хлъзгаво но все пак има много въртящ момент. Няма системи за контрол (само Quadratrac)

BMW-то ми, 525д, е с ръчни скорости, задно предаване.... Ако тая кола не я бяха натъпкали с толкова много системи, нямаше да върви!!!! най-вече визирам, ASC+Т системат й. Има вариант за изключване, но traction control-a си остава винаги включен и то за добро, пробвях го на мокро и не ще да да тръгне до 3та скорост, оставих си гумите на асфалта!!! В завой още по зле щото я влече много за дрифт, ма понеже е много твърда, реакцията на колата е супер бърза и задницата те изпреварва :wink:


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Чет 22 мар 2007 11:01


Аз съм за Автоматична. Пасата ми е с автоматична скоростна кутия макар че е 91г и си е голямо удобство, особено при трафика в София - тръгни- спри, тръгни-спри...
Но това е мнението ми ако говорим за удобство. Иначе да не се разваля. че майка плаче са цените при автоматика.При колите по нови от 10 годишни и при повече късмет уцелиш ли на кола с автоматична скоростна кутия на друга няма да ти се качва.
При мен сега с автоматик и хидравлика на волана единия крак и едната ръка са ми винаги свободни а това си е предимство мисля :D
Имам колега с Пежо 206 2003г автоматик и той също ми се струва доста доволен.


Потребителски аватар
bobo7
форумно КГБ
Мнения: 9453
Регистриран на: Чет 16 юни 2005 20:43
Автомобил:
Двигател: AGN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот bobo7 » Чет 22 мар 2007 11:06


за Града (софия) - Автоматик
за извън градско - Ръчни


Потребителски аватар
dogggg
Мнения: 75
Регистриран на: Сря 29 ное 2006 10:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dogggg » Пон 26 мар 2007 18:09


за София-автоматик(не вярвях ,но е факт с тоя трафик)
за извънградско бих предпочел ръгачка


Потребителски аватар
VW-fenka
Мнения: 3007
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London
Контакти:

Мнениеот VW-fenka » Съб 31 мар 2007 20:53


Разбира се,че ръчна!!!!
:drive Как иначе ще почувствам колата истински :heavymetal:


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Съб 31 мар 2007 21:01


VW-fenka написа:Разбира се,че ръчна!!!!
:drive Как иначе ще почувствам колата истински :heavymetal:

Да, ама с автоматика ще можеш да се гримирваш в движение :D


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 31 мар 2007 21:04


Tishku написа:
VW-fenka написа:Разбира се,че ръчна!!!!
:drive Как иначе ще почувствам колата истински :heavymetal:

Да, ама с автоматика ще можеш да се гримирваш в движение :D
    :олелеее


Потребителски аватар
VW-fenka
Мнения: 3007
Регистриран на: Съб 31 мар 2007 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London
Контакти:

Мнениеот VW-fenka » Съб 31 мар 2007 21:12


Tishku написа:
VW-fenka написа:Разбира се,че ръчна!!!!
:drive Как иначе ще почувствам колата истински :heavymetal:

Да, ама с автоматика ще можеш да се гримирваш в движение :D

С автоматик не е забавно :twisted: ..поне на мен не ми е забавно :roll: А пък и преди да се кача в колата съм вече нагримирана :lol: ,че иначе кой знае каква глупост ще направа и после...увиквания"тея жениии......бла бла бла" Не искам да ме сравняват с някои патки които не могат да карат 8)


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Съб 31 мар 2007 21:15


VW-fenka написа:Не искам да ме сравняват с някои патки които не могат да карат 8)

Попълни си в профила какво караш :!:

mod.edit Даскала™


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Съб 31 мар 2007 21:35


Tomcat написа:автомата е истината, няма нито един довод в ползата на ръчката, като изкючим цената разбирасе.

говоря разбира се за последното поколение автоматици.


Има много доводи, не ми се влиза в спор щото ще стане дълга и широка :wink:

Доказано е на писта (говоря конкретно за Нюрбург ринг Северния склон), че при еквивалентни автомобили с автоматична и механична трансмисия, този с ръчните скорости дава много по-добри времена.

Темата според мен е обречена, защото в момента на пазара има много видове трансмисии и трябва да се прави разлика м/у класически автоматици с торк конвентър (хидравличен преобразувател), секвенциални роботизирани трансмиси, да не забравим и култовото DSG - което си е роботизирана механична трансмисия и няма торк конвентър ами си е със синхронизатори и два съединителя.

Така, че става дълга и широка.


Така а на Стиви Джи, да му отговоря батко ти караш от най-дървените 4степенни автоматици с хидравиличен преобразувател тва е няма такова дърво не знам какво с6и тръгнал да го хвалиш.
И не мисли, че народа не е карал това чудо автоматик, щото някой тука сме карали доста видове автоматици и тревата не я пасем.
Да не се обидиш нещо, просто споделям.


Конкретно пред масовия класически 4/5степенен автоматик с торк конвентър бих предпочел винаги класическа механична трансмисия.



Другия проблем на всички автоматизирани трансмисии, е че винаги сменят предавките по един и същи начин, е вярно е че имат различни режими на работа, на SMG-то на БМВ може да се настройва колко рязко да сменя предавките, но я няма тръпката да правиш какво ти скимне точно на момента и от пета да удариш трера или втора да речем.

При автоматика я няма и тръпката да даваш междинна газ като смъкваш предавките, не може да правиш клъч кик и още куп просотиии присъщи на механичната трансмисия.
Няма го и ряза.

Когато говорим са големи коли с големи мотори от рода на А8, S, 7?? там колата задължително трябва да е автомат.

Но никога не бих си взел да речем Пасат Б4, Б5 с класически 4степпенен автоматик, това е няма такова дърво, без да се обиждат собствениците на подобни автомобили.


Потребителски аватар
vointex
Мнения: 163
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот vointex » Съб 31 мар 2007 21:39


Ръчнаааааа :drive


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Мнениеот Stef4o » Нед 01 апр 2007 10:11


vointex написа:Ръчнаааааа :drive

:да:


Потребителски аватар
sleeper
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот sleeper » Нед 01 апр 2007 12:33


:да:.....мързелива


Потребителски аватар
Стиви Джи
Мнения: 1987
Регистриран на: Пет 05 авг 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Стиви Джи » Пон 02 апр 2007 22:32


niikoo_1 написа:
Така а на Стиви Джи, да му отговоря батко...


Аз не карам никой да си взима автоматик като моя. Въпроса е принципен, отговорът ми също.
И да питам нещо - твоя голф колко дава на Нюрбургринг?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anton76 и 47 госта