Тежък случай - реставрацията на Bugsy...

Форум за всички "въздушни" Volkswagen-и
Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот PACH » Пет 04 фев 2005 18:56


Сорри станала е грешка :))
Има един колега който си е сложил снимка на един Бус Каравел много ми хареса :)




Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот PACH » Пет 04 фев 2005 19:34


Колега на снимата буса твой ли е ?


Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 238
Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
Автомобил: TLC HDJ80
Двигател: 1HD-FT
Местоположение: София

Мнениеот Yaro » Нед 24 апр 2005 21:44


Bugman-е, докъде я докара с Бъгси? :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Пон 25 апр 2005 10:39


Yaro написа:Bugman-е, докъде я докара с Бъгси? :)


Ми чакам едно дъно да ми изпратят и го слагам, пробвах се сам да я кърпя но почнах с ламарина 1,2 и електрожен става доста здраво обаче е голям зор заварката, а и ламарината е дебела и трудно се огъва, но по-тънка няма как да я заваря с електожена, май работата отива да я дам на някой с ЦО, щото аз губя 3-но повече време и 5-орно повече труд... Мисля варианти за някакви по-леки седалки, щото като гледам как върви колата (превърта 205 на 3-та) без седалките не ми се слагат тея тежести отново, има и още интересни идеи по интериора, екстериора и окачването, смяна на ск. кутия и се надявам преди лятото да остане време и за тях. :wink:


Потребителски аватар
Yaro
Мнения: 238
Регистриран на: Пон 22 ное 2004 2:34
Автомобил: TLC HDJ80
Двигател: 1HD-FT
Местоположение: София

Мнениеот Yaro » Вто 26 апр 2005 21:48


BuGmaN написа:Ми чакам едно дъно да ми изпратят и го слагам, пробвах се сам да я кърпя но почнах с ламарина 1,2 и електрожен става доста здраво обаче е голям зор заварката, а и ламарината е дебела и трудно се огъва, но по-тънка няма как да я заваря с електожена, май работата отива да я дам на някой с ЦО, щото аз губя 3-но повече време и 5-орно повече труд... Мисля варианти за някакви по-леки седалки, щото като гледам как върви колата (превърта 205 на 3-та) без седалките не ми се слагат тея тежести отново, има и още интересни идеи по интериора, екстериора и окачването, смяна на ск. кутия и се надявам преди лятото да остане време и за тях. :wink:


Каква скоростна кутия ще слагаш? Ако не е тайна, разбира се? :wink:


Потребителски аватар
dunhill1680
Мнения: 77
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ПЕРФЕКТНАТА ЗАЩИТА

Мнениеот dunhill1680 » Сря 29 юни 2005 12:23


Споделям опит вече 4 годишен относно кълпенето и защитатат на старата кошница. При мен положението беше много по страшно от това. Ако искаш читав ремонт задължително отдели купето от шасито, отнема 5-6 часа. не се притеднявай за токовете те са си с купето. просто разкачаш газта токовете и бензина, махаш резервоара и останалото са 22 болта. Та след като изкърпиш всичко просто го почисти от всички стори неща бояджийски, телена четка за флекс е инструмента!!!!! нема по яко. и накрая, не се прецаквай с БГ грунд не помага. Врху чистия метал (ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДОБРЕ ОБЕЗМАСЛЕН ИПЕРФЕКТНО ЧИСТ И СУХ) боядисваш на няколко ръце със сребърен феролит, изчакваш добре да изсъхне и сега тайната на успеха. Има един материал който се използва за оребряването на смолата, СТЪКЛОМАТ се казва. Това е нещо като много дебел "тензух" само че е от стъклени нишки. Продава се в Елин Пелин 10-15 км от софия и струва около 5 лв на кг. Ще ти трябват не повече от 2-3 кг. Значи купуваш си 4-5 кутии феролит и процедурата започва. Върху вече боядисаното шаси си изрязваш парчетата стъкломат и ОБИЛНО ги пропиваш със феролит като през цялото време "тупкаш" с четката за да влезе боя абсолютно навсякъде. Това е единственото нещо което наистина няма разпадане форевър. Стъкломата служи за да даде здравина на боята така че камъчета и т.н. да не могат да я наранят, самата боя служи просто за наистина здраво лепило. Мойта кошница беше третиране преди 5 години по този начин и няма абсолютно никакъв проблем, аз направих същия номер и от вътрешната страна. В НИКАКЪВ СЛУЧАИ НЕ ПОЛЗВАЙ БЪЛГАРСКИ ГРУНД ПАДА ЗА 1 ГОДИНА също така недей да ползваш и смола, тя не е еластична и от разликите в температурите се пука и прави само по голими бели. Ще пратя снимки да видиш за кво иде реч, красиво и отвратително здраво


Потребителски аватар
dunhill1680
Мнения: 77
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ИЗВИНЕТЕ ЗА ДВОЙНИЯТ ПОСТ

Мнениеот dunhill1680 » Сря 29 юни 2005 12:32


Значи още нещо важно. Като разделиш шасито от купето, на самото шаси къдото са болтовете за купето има п образно огъване на тавите на шасито. Много ама много добра идея е да го усилиш там. Има перфектно пасващ метален профил "Р" образен (Квадрат с перо от едната страна) 6 метра струват 15-20 лева. Профила е 40х30х20 и пасва перфектно в жлеба на шасито. Просто заваряваш в жлеба и пробиваш дупките за болтовете на купето. Ако слагаш нов по-як двегател просто процедурата е задължителна, така намаляваш усукващата сила и облекчаваш напреженията. И на тва ще пратя снимки че нещо е трудно за обяснение.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Сря 29 юни 2005 17:04


Yaro написа:Каква скоростна кутия ще слагаш? Ако не е тайна, разбира се? :wink:

От Т3-1500 (такава съм намерил) и точно тя става за моята щото е с ръкави на полуоските, доколкото знам 4-тата скорост на тая кутия е с около 10% по-бърза. Но за твоята май няма нужда тя си е с дългата 4-та. Но Персо и Асен са по отворени на темата- нека те кажат дали съм прав. :)


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ПЕРФЕКТНАТА ЗАЩИТА

Мнениеот BuGmaN » Сря 29 юни 2005 17:29


dunhill1680 написа:Споделям опит вече 4 годишен относно кълпенето и защитатат на старата кошница

Благодаря колега за идеята, звучи обещаващо струва си да се направи, а след като даваш и гаранции... :wink: Но по принцип сега няма да разделям шасито(щото ми се кара яка колица - 2 не виждам), ами мисля да я закърпя по най-бързия и лесен начин, ба бръмча лятото и на есен правя още един гараж и я разхвърлям на основни части, подсилвам шасито като за кабрио и слагам права ламарина за дъно и затварям по твойта система. Р- образния профил и аз си мисля за него, но като се разхвърли всичко то само ще си каже какво иска, но много намирисва работата на такъв профил отвътре и 50Х50 отвънка. Чакам снимки да се види наживо това чудо с сребърния феролит. :).


Потребителски аватар
thepenalty
Мнения: 43
Регистриран на: Вто 17 май 2005 10:47
Автомобил:
Двигател:

Re: ПЕРФЕКТНАТА ЗАЩИТА

Мнениеот thepenalty » Чет 30 юни 2005 8:50


dunhill1680 написа:Споделям опит вече 4 годишен относно кълпенето и защитатат на старата кошница...
...боядисваш на няколко ръце със сребърен феролит, изчакваш добре да изсъхне и сега тайната на успеха. Има един материал който се използва за оребряването на смолата, СТЪКЛОМАТ се казва. Това е нещо като много дебел "тензух" само че е от стъклени нишки. Продава се в Елин Пелин 10-15 км от софия и струва около 5 лв на кг. Ще ти трябват не повече от 2-3 кг. Значи купуваш си 4-5 кутии феролит и процедурата започва. Върху вече боядисаното шаси си изрязваш парчетата стъкломат и ОБИЛНО ги пропиваш със феролит като през цялото време "тупкаш" с четката за да влезе боя абсолютно навсякъде...


Кураж, :D
това звучи много добре! Чудя се, не може ли да се използва същата техника и за подсилване на слабите (най-много гниещи) места по купето?
На мен поне ми звучи много добре, особено ако си разделил шаси от купе (много ми е познато това като процедура, само дето не мога да се сетя къде се използва масово).
М?

Имам още един въпрос: значи за "изпъване" на ламарините само кит ли се използва? Някой тук написа, че не се слагат повече от 3 мм.
Аз обаче гледах по MTV (Pimp My Ride), че негретата мажеха надебело едно точно като кит (ама ДЕБЕЛО мажеха... по 1-2 сантиметра, че и повече) за да изпънат ламарините.
Какво е това? Имам някакво усещане, че е или някой клонинг или направо епоксидна смола ама не съм 100% сигурен.
Някой да даде идея дали може да се оправят така кривини?


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: ПЕРФЕКТНАТА ЗАЩИТА

Мнениеот BuGmaN » Чет 30 юни 2005 11:52


thepenalty написа:Аз обаче гледах по MTV (Pimp My Ride), че негретата мажеха надебело едно точно като кит (ама ДЕБЕЛО мажеха... по 1-2 сантиметра, че и повече) за да изпънат ламарините.

Абе и аз ги гледам когато ги фана тея негра, ма те са малко като наще -само им дай да маскарят отвън, а отвътре нищо, обаче е хубаво това за временни кърпежи и явно е доста пластично и не се пука, но дали го има тука не съм чувал, в нета съм виждал с такова или подобно да си правят нели отделни детайли, иначе за по-дебели пластове кит или за броните от пласмаса се ползва от влакнестия и после се затвавя с обикновенния. :wink:


Потребителски аватар
Perso
Мнения: 1088
Регистриран на: Пет 10 дек 2004 11:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Perso » Чет 30 юни 2005 12:05


Значи!
Ония където мажат или това аз кадито съм гледал е глина или др пластичен матрял и се маже да се направи определена форма пр. дебела броня, декоративен праг и т.н. след това се сваля калъп и се прави от стъклопласт и др. или най-скъпия вариятн е вече направа на матрица и поасон и на преса от тенеке.
Мо мои проучвания за изправяне на формите се ползва кит!
При голями отклонения първо се почва със стъкловлакнест или с алуминиеви нишки след това фин кит.
Аз на последък съм се запалил и ще го направа самво требва да проуча некои работи, стария метод на калайдисването.
Между другото на запад по този начин реставрират колите.


Потребителски аватар
dunhill1680
Мнения: 77
Регистриран на: Нед 26 юни 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dunhill1680 » Чет 30 юни 2005 13:53


Да калайдисването е най-добрият вариант, спор няма, така се работи навсякъде, но това зависи и много от това в какво състояние ти е колата, по мойта просто не беше останал метал който да калайдисвам. Да матрицата се прави от смола също, но е доста скъпо и само когато планираш да вадиш над 10-20 бройки не че не може да извадиш само 1, просто не си струва усилията и цената. Когато искаш да си направиш 2-3 калника гипсовият калъп е доста по добро решение на проблема. Най-важното можеш да го обработваш доста по-лесно, не смърди и ти излиза 20 лв, не е нужно да имаш опит със смоли и т.н. До края на седмицата ще съм направил описане на процедурата, там ще си пише всичко.


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот BuGmaN » Вто 23 авг 2005 21:30


Колега, къде се загуби бре, чакаме си обещаните снимки и т.н. :)


Потребителски аватар
stenly_r
Мнения: 323
Регистриран на: Чет 05 май 2005 14:24
Автомобил: VW 1300
Двигател: F
Местоположение: Банкя
Контакти:

Мнениеот stenly_r » Сря 19 окт 2005 13:31


Бъгман, к'во направи с оня звяр - докъде я докара?
да не си за....ал работата



Върни се в “Air Cooled & Boxer”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта