Проблем с охлаждането

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с охлаждането

Мнениеот zfa159 » Пет 06 апр 2007 20:24


Гледайте направо последното ми мнение защото темата преди това беше само консултативна за това на какви градуси трябва да се пуска перката.
Благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Пон 09 апр 2007 20:01, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 06 апр 2007 20:44


Нормално се пускат на 95° първа степен и на 102° втора.
Имай в предвид че 95° на датчика на радиатора се съмнявам да са 95 градуса и на скалата на таблото. Все си мисля че има някакво леко разминаване.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пет 06 апр 2007 20:47


Безспорно има разминаване между темп на радиатора (и то в долния му край където е датчика) и темп. на главата.Мисля че тогава е нормално да се случва това,което става при мен защото при 100 на главата темп. на радиатора при датчика може да е около 95-96.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 06 апр 2007 23:46


:да: :да:
Мисля че няма място за притеснение.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 07 апр 2007 8:41


Днес ще го изтормозя да работи на място повечко време да видя кое кога се включва и как се държи като цяло и ще си премерч 2-рата намотка на перката за да си знам че дори да се наложи ще се включи.
Благодаря! :bowdown


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 07 апр 2007 14:42


Днес оставих колата да седи на едно място и да тропа на ниски обороти около един час.Наблюдавах следния ефект :
-колата започва да загрява и горния маркуч за към радиатора започва да се загрява постепенно като в същото време долния е съвсем студен.Такова остава положението докато стрелката за водата не покаже 91-2 градуса.Тогава започва да се стопля постепенно и долния маркуч на радиатора и колата задържа около тази температура още 10-тина минути.След това започва лека по лека да катери градусите нагоре до положението 97-98 градуса,когато перката се включва и работи около минута и колата отново е на 91-2 градуса.После пак така стига до кум 97-8 и пак включва перката и всаля на 91-2.Според мен работи повече от добре и термостата и датчиците и няма проблем.2-ра степен така и не се е включвала защото колата не е подминавала 100-те градуса.
Благодаря още веднъж за ценната информация! :drive


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 19:58


днес вече работата си стана проблемна - карам си аз ама кротко (с около 50-60 сердна скорост и то на високите предавки) и в един момент стрелката на водата се оказа на около 110градуса а перката не върти :shock .Закарах си я пред нас и гледам че си се държи както трябва - на около 100 пали перката и си върти и си я сваля до към 91-2.Направих и друг тест като натоварих двигателя (държа го на спирачка и в същото време на 1-ва с малко газ така че да не гасне ама да се мъчи) и температурата взе да спада още повече (държеше около 92) :shock
Мисля си да сменя датчика дето е за стрелката за да съм сигурен че това дето показва е реално (къде се намира?) и след него ако проблема остане и този на радиатора дето е за перката защото имам чуството,че перката не винаги когато трябва да се включи се включва.Още повече при реални 110 градуса трябваше да пусне 2-ра степен даже.Ако и с него не се оправи работата нападам термостата и го сменям и него и то вече не остана какво да е.
Какво да правя?
Също така има 3 датчкика на един маркуч дето излиза от главата за радиатора - един със син кабел и един с червен,които са един до друг и един под тях който не го видях съвсем добре какъв е.Кой от тях за какво е и къде всъщност е термостата (все пак като тръгна да сменям да знам какво търся).
благодаря!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 09 апр 2007 20:36


Датчиците:
- синия е за управлението на компира
- червения пак беше свързан с компира - той работи по следния начин, до 40 градуса дава едно показание, след 40 градуса друго. Нешо като логически 0 и 1
- черния /отдолу/ е за стрелката на таблото

Най-вероятно зора ти идва от термостатчето.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 20:38


Т.е. аз по синия и червения работа нямам а само по черния.
Предлагаш да сменя термостата като за начало?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 09 апр 2007 20:54


zfa проблема с охлаждането май ще е по веригата датчик- табло, все пак от 7г карам RP а сега ABS и проблемите с температурата са били от тях. Нормално термостата трябва да почне да отваря на 87гр а перката да включва първа степен на 92-93гр. За тези 7г никога перката ми не е включвала 2рата степен а единствено датчика на таблото ми е отчитал 100гр от неизправен датчик и от неизправен стабилизатор на напр. на таблото. Възможно е да е и от неизправен термостат но в твоя случай съм 99% сигурен че не е от него.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 21:03


Ами таблото си го запоявах наскоро и оправих купища спукани спойки вътре и си запоих и стабилизатора направо на платката (принципно е на един цокъл ама при мен беше ръждясал и го игнорирах).Сега нямам колебания на стрелката за бензина и никаква връзка между количество бензин/темепература и други зависимости каквито имах преди тази процедура.Ако евентуално имам грешка в показанието на стрелката (не съм убеден че не съм я разместил леко като разглобявах) как се калибрира?
Ще сменя като за начало датчика (разбрах че струва 10лв.) да видя дали отчита правилно и то вече ще си каже има ли нещо друго или не.Ще разгледам и куплунгът му да няма ръжди и т.н. и да изменя показанията.
Благодаря!
Добре де ама принципно при 110 градуса реална температура не би ли трябвало да се вдигне доста налягането в системата и най-малкото да изгрее светодиода на таблото или да почне да изхвърля течност/пара и т.н.?
Утре или в другиден (зависи кога ще имам време да купя датчик и да я изпробвам) ще напиша резултатите.

Последна промяна от zfa159 на Пон 09 апр 2007 21:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 09 апр 2007 21:40


Доколкото съм запознат, светодиода се включва от същия датчик, който дава и показанието за температурата. А перката я включва датчика, който е долу на радиатора. Така че ако термостата не е наред, радиатора си е студен и може и след 110 градуса никаква перка да не се включи. Да ме поправят по-запознатите ако греша някъде. Но за повишаването на налягането си прав.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 апр 2007 21:50


Ами да.Всъщност незнам къде точно седи термостата ама проведох по-лесния експеримент - преди да достигне 90 градуса двигателя долния маркуч на радиатора е студен а след като достигне 90 градуса става доста топличък т.е. термостата отваря нещо ама въпроса е колко отваря защото при по-малък дебит на течност,минаваща през него по-бавно ще загрее радиатора до температура 95 градуса за да цъкне перката.
Светодиода на друг пасат съм го хващал по време на движение да мига и то при нормална температура (колегите коментираха че имало някакъв датчик някъде май по разширителния съд дето следял за налягането в системата или за нивото ли беше....не помня)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 10 апр 2007 7:59


Преди време си правих проверка уреда за температурата в таблото с резистор (мисля че беше 50ома, методът някъде беше коментиран във форума) на мястото на температурният датяик. Стрелката се закова точно на 110 градуса, както и трябваше да стане, но нито лампата ми започна да мига, нито зумер се включи , при изгасен двигател.
Та думата ми е че според мен си е нормално нашите пасати при градски условия да поддържат около 95 ...... до 100 .....105 градуса - според нашите системки в таблото. Просто всички електрически уреди и датчици по охладителната система са много инертни и в един момент температурата на главата може да е 103С, а в същият момент перката на радиатора да се е включила и да е охладила течноста на около 96С .... 98С, и сами разбирате че нужно времето за което охладената течност да стигне до датчика, че и тои да реагира на промяната, че и уреда на таблото да я отчете - всичко е свързано с верме и загрубяване на отчитането.
И както някои беше споменал при тези автомобили охладителната система е разчетена на ръба, ако може така да се каже.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 10 апр 2007 19:05


При мен днес наблюдавах друго :
-загрява нормално и бързо.
-вдига 90 градуса и задържа малко време там.
-след това почва да катери към 100,подминава 100 и на около 105 вече бях тръгнал....след което започва да охлажда (без да се в ключила перката) и стига пак до 90 ако не спра отново някъде.
При каране над 1500 оборота си държи около 90-те (90-95) а ако спра или падна на около 1000 оборота започва да се позагрява стабилно и си минава и 100 и отива до 110.
-при загрял двигател ако пусна парното ми ощавя ръцете и ако е на 4 заковава температурата,докъдето е стигнала ама спра ли го загрява повече.
Перката се включи пред нас при показание на стрелката 112 градуса :shock и се изключи при 92.
Купих си термостат и след малко ще го сменя.
Купих си и темп. датчик за перката ама са ми дали с една степен и ще ходя да го сменям утре с другия с двете степени.
Този за показанието на таблото не съм го сменял защото смятам че е здрав (ще проверя с резистора) а и в Ауто + ми обадиха цена 47лв. а в Елит Кар едва 13 :lol:
Ще сменя термостата и датчика за перката и ако пак имам проблема ще сменя и този за стрелката (или ако се издъни на теста с резистора) и ако пак го има проблема незнам какво ще правя (водни помпи,щуротии и т.н.)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта