Гледайте направо последното ми мнение защото темата преди това беше само консултативна за това на какви градуси трябва да се пуска перката.
Благодаря!
Проблем с охлаждането
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблем с охлаждането
Последна промяна от zfa159 на Пон 09 апр 2007 20:01, променено общо 3 пъти.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Днес оставих колата да седи на едно място и да тропа на ниски обороти около един час.Наблюдавах следния ефект :
-колата започва да загрява и горния маркуч за към радиатора започва да се загрява постепенно като в същото време долния е съвсем студен.Такова остава положението докато стрелката за водата не покаже 91-2 градуса.Тогава започва да се стопля постепенно и долния маркуч на радиатора и колата задържа около тази температура още 10-тина минути.След това започва лека по лека да катери градусите нагоре до положението 97-98 градуса,когато перката се включва и работи около минута и колата отново е на 91-2 градуса.После пак така стига до кум 97-8 и пак включва перката и всаля на 91-2.Според мен работи повече от добре и термостата и датчиците и няма проблем.2-ра степен така и не се е включвала защото колата не е подминавала 100-те градуса.
Благодаря още веднъж за ценната информация!
-колата започва да загрява и горния маркуч за към радиатора започва да се загрява постепенно като в същото време долния е съвсем студен.Такова остава положението докато стрелката за водата не покаже 91-2 градуса.Тогава започва да се стопля постепенно и долния маркуч на радиатора и колата задържа около тази температура още 10-тина минути.След това започва лека по лека да катери градусите нагоре до положението 97-98 градуса,когато перката се включва и работи около минута и колата отново е на 91-2 градуса.После пак така стига до кум 97-8 и пак включва перката и всаля на 91-2.Според мен работи повече от добре и термостата и датчиците и няма проблем.2-ра степен така и не се е включвала защото колата не е подминавала 100-те градуса.
Благодаря още веднъж за ценната информация!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
днес вече работата си стана проблемна - карам си аз ама кротко (с около 50-60 сердна скорост и то на високите предавки) и в един момент стрелката на водата се оказа на около 110градуса а перката не върти
.Закарах си я пред нас и гледам че си се държи както трябва - на около 100 пали перката и си върти и си я сваля до към 91-2.Направих и друг тест като натоварих двигателя (държа го на спирачка и в същото време на 1-ва с малко газ така че да не гасне ама да се мъчи) и температурата взе да спада още повече (държеше около 92)
Мисля си да сменя датчика дето е за стрелката за да съм сигурен че това дето показва е реално (къде се намира?) и след него ако проблема остане и този на радиатора дето е за перката защото имам чуството,че перката не винаги когато трябва да се включи се включва.Още повече при реални 110 градуса трябваше да пусне 2-ра степен даже.Ако и с него не се оправи работата нападам термостата и го сменям и него и то вече не остана какво да е.
Какво да правя?
Също така има 3 датчкика на един маркуч дето излиза от главата за радиатора - един със син кабел и един с червен,които са един до друг и един под тях който не го видях съвсем добре какъв е.Кой от тях за какво е и къде всъщност е термостата (все пак като тръгна да сменям да знам какво търся).
благодаря!


Мисля си да сменя датчика дето е за стрелката за да съм сигурен че това дето показва е реално (къде се намира?) и след него ако проблема остане и този на радиатора дето е за перката защото имам чуството,че перката не винаги когато трябва да се включи се включва.Още повече при реални 110 градуса трябваше да пусне 2-ра степен даже.Ако и с него не се оправи работата нападам термостата и го сменям и него и то вече не остана какво да е.
Какво да правя?
Също така има 3 датчкика на един маркуч дето излиза от главата за радиатора - един със син кабел и един с червен,които са един до друг и един под тях който не го видях съвсем добре какъв е.Кой от тях за какво е и къде всъщност е термостата (все пак като тръгна да сменям да знам какво търся).
благодаря!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
zfa проблема с охлаждането май ще е по веригата датчик- табло, все пак от 7г карам RP а сега ABS и проблемите с температурата са били от тях. Нормално термостата трябва да почне да отваря на 87гр а перката да включва първа степен на 92-93гр. За тези 7г никога перката ми не е включвала 2рата степен а единствено датчика на таблото ми е отчитал 100гр от неизправен датчик и от неизправен стабилизатор на напр. на таблото. Възможно е да е и от неизправен термостат но в твоя случай съм 99% сигурен че не е от него.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами таблото си го запоявах наскоро и оправих купища спукани спойки вътре и си запоих и стабилизатора направо на платката (принципно е на един цокъл ама при мен беше ръждясал и го игнорирах).Сега нямам колебания на стрелката за бензина и никаква връзка между количество бензин/темепература и други зависимости каквито имах преди тази процедура.Ако евентуално имам грешка в показанието на стрелката (не съм убеден че не съм я разместил леко като разглобявах) как се калибрира?
Ще сменя като за начало датчика (разбрах че струва 10лв.) да видя дали отчита правилно и то вече ще си каже има ли нещо друго или не.Ще разгледам и куплунгът му да няма ръжди и т.н. и да изменя показанията.
Благодаря!
Добре де ама принципно при 110 градуса реална температура не би ли трябвало да се вдигне доста налягането в системата и най-малкото да изгрее светодиода на таблото или да почне да изхвърля течност/пара и т.н.?
Утре или в другиден (зависи кога ще имам време да купя датчик и да я изпробвам) ще напиша резултатите.
Ще сменя като за начало датчика (разбрах че струва 10лв.) да видя дали отчита правилно и то вече ще си каже има ли нещо друго или не.Ще разгледам и куплунгът му да няма ръжди и т.н. и да изменя показанията.
Благодаря!
Добре де ама принципно при 110 градуса реална температура не би ли трябвало да се вдигне доста налягането в системата и най-малкото да изгрее светодиода на таблото или да почне да изхвърля течност/пара и т.н.?
Утре или в другиден (зависи кога ще имам време да купя датчик и да я изпробвам) ще напиша резултатите.
Последна промяна от zfa159 на Пон 09 апр 2007 21:41, променено общо 1 път.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Доколкото съм запознат, светодиода се включва от същия датчик, който дава и показанието за температурата. А перката я включва датчика, който е долу на радиатора. Така че ако термостата не е наред, радиатора си е студен и може и след 110 градуса никаква перка да не се включи. Да ме поправят по-запознатите ако греша някъде. Но за повишаването на налягането си прав.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами да.Всъщност незнам къде точно седи термостата ама проведох по-лесния експеримент - преди да достигне 90 градуса двигателя долния маркуч на радиатора е студен а след като достигне 90 градуса става доста топличък т.е. термостата отваря нещо ама въпроса е колко отваря защото при по-малък дебит на течност,минаваща през него по-бавно ще загрее радиатора до температура 95 градуса за да цъкне перката.
Светодиода на друг пасат съм го хващал по време на движение да мига и то при нормална температура (колегите коментираха че имало някакъв датчик някъде май по разширителния съд дето следял за налягането в системата или за нивото ли беше....не помня)
Светодиода на друг пасат съм го хващал по време на движение да мига и то при нормална температура (колегите коментираха че имало някакъв датчик някъде май по разширителния съд дето следял за налягането в системата или за нивото ли беше....не помня)
- mafiota
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Преди време си правих проверка уреда за температурата в таблото с резистор (мисля че беше 50ома, методът някъде беше коментиран във форума) на мястото на температурният датяик. Стрелката се закова точно на 110 градуса, както и трябваше да стане, но нито лампата ми започна да мига, нито зумер се включи , при изгасен двигател.
Та думата ми е че според мен си е нормално нашите пасати при градски условия да поддържат около 95 ...... до 100 .....105 градуса - според нашите системки в таблото. Просто всички електрически уреди и датчици по охладителната система са много инертни и в един момент температурата на главата може да е 103С, а в същият момент перката на радиатора да се е включила и да е охладила течноста на около 96С .... 98С, и сами разбирате че нужно времето за което охладената течност да стигне до датчика, че и тои да реагира на промяната, че и уреда на таблото да я отчете - всичко е свързано с верме и загрубяване на отчитането.
И както някои беше споменал при тези автомобили охладителната система е разчетена на ръба, ако може така да се каже.
Та думата ми е че според мен си е нормално нашите пасати при градски условия да поддържат около 95 ...... до 100 .....105 градуса - според нашите системки в таблото. Просто всички електрически уреди и датчици по охладителната система са много инертни и в един момент температурата на главата може да е 103С, а в същият момент перката на радиатора да се е включила и да е охладила течноста на около 96С .... 98С, и сами разбирате че нужно времето за което охладената течност да стигне до датчика, че и тои да реагира на промяната, че и уреда на таблото да я отчете - всичко е свързано с верме и загрубяване на отчитането.
И както някои беше споменал при тези автомобили охладителната система е разчетена на ръба, ако може така да се каже.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
При мен днес наблюдавах друго :
-загрява нормално и бързо.
-вдига 90 градуса и задържа малко време там.
-след това почва да катери към 100,подминава 100 и на около 105 вече бях тръгнал....след което започва да охлажда (без да се в ключила перката) и стига пак до 90 ако не спра отново някъде.
При каране над 1500 оборота си държи около 90-те (90-95) а ако спра или падна на около 1000 оборота започва да се позагрява стабилно и си минава и 100 и отива до 110.
-при загрял двигател ако пусна парното ми ощавя ръцете и ако е на 4 заковава температурата,докъдето е стигнала ама спра ли го загрява повече.
Перката се включи пред нас при показание на стрелката 112 градуса
и се изключи при 92.
Купих си термостат и след малко ще го сменя.
Купих си и темп. датчик за перката ама са ми дали с една степен и ще ходя да го сменям утре с другия с двете степени.
Този за показанието на таблото не съм го сменял защото смятам че е здрав (ще проверя с резистора) а и в Ауто + ми обадиха цена 47лв. а в Елит Кар едва 13
Ще сменя термостата и датчика за перката и ако пак имам проблема ще сменя и този за стрелката (или ако се издъни на теста с резистора) и ако пак го има проблема незнам какво ще правя (водни помпи,щуротии и т.н.)
-загрява нормално и бързо.
-вдига 90 градуса и задържа малко време там.
-след това почва да катери към 100,подминава 100 и на около 105 вече бях тръгнал....след което започва да охлажда (без да се в ключила перката) и стига пак до 90 ако не спра отново някъде.
При каране над 1500 оборота си държи около 90-те (90-95) а ако спра или падна на около 1000 оборота започва да се позагрява стабилно и си минава и 100 и отива до 110.
-при загрял двигател ако пусна парното ми ощавя ръцете и ако е на 4 заковава температурата,докъдето е стигнала ама спра ли го загрява повече.
Перката се включи пред нас при показание на стрелката 112 градуса

Купих си термостат и след малко ще го сменя.
Купих си и темп. датчик за перката ама са ми дали с една степен и ще ходя да го сменям утре с другия с двете степени.
Този за показанието на таблото не съм го сменял защото смятам че е здрав (ще проверя с резистора) а и в Ауто + ми обадиха цена 47лв. а в Елит Кар едва 13

Ще сменя термостата и датчика за перката и ако пак имам проблема ще сменя и този за стрелката (или ако се издъни на теста с резистора) и ако пак го има проблема незнам какво ще правя (водни помпи,щуротии и т.н.)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Tsankovski и 37 госта