Как е правилно да се хване волана на прав път?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 12 апр 2007 16:31


Veso101 написа:
20vTurbo написа:
VW_FEN написа:***
. На магистрала на 2 без десет, щот сме дупета и неаме аирбаааг ;) Дори и да имаш, ръцете ти пак няма да му попречат ;)


Прав си няма да попречат никак, ръцете заминават директно към носа със скороста на еърбага ... :blueeye:


Тва са глупости на таркалета- градски легенди.
Ако ръцете са ти на волана ербега минава покрай тях , ама ако си бъркаш в носа в това време - вече не знам. :gruebel


Ти да не се помисли че аз сега го измислих това?

For more than a year at the San Jose, Calif., Police Department, the recommended hold has been 9-3. The American Automobile Association also prefers 9-3. For the California Highway Patrol, the position can be as low as 8-4. "My daughter came back from driving class and said they were teaching her to hold the wheel at 10-2," said Robert Sepulveda, a San Jose officer who has trained new cops in proper driving techniques. "I told her that's not what we teach . . . that 10-2 is inappropriate."

The 10-2 position is the traditional favorite because, in theory, a higher grip allows a driver to keep the car running smoothly without needing to jerk the wheel suddenly if he is cut off or there is a hazard in the road.
But air bags are changing that equation. During a collision, the bag will explode out at more than 100 mph, protecting the driver's head and chest from slamming into the front of the vehicle. With the hands at 10-2 or higher on the wheel, a driver's arms can get walloped or thrown back into his face if an air bag deploys.

http://www.smartmotorist.com/pos/pos.htm
В кратък превод полицията в Калифония ги учат да си държат ръцете на 9 и 3 (което е същото като 3 без 15) именно заради това. Ти как мислиш, те дали също са се излъгали по "градски легенди и глупости на търкалета"?




BAlexandrov
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 16 фев 2005 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот BAlexandrov » Чет 12 апр 2007 16:55


20vTurbo написа:
Veso101 написа:
20vTurbo написа:
VW_FEN написа:***
. На магистрала на 2 без десет, щот сме дупета и неаме аирбаааг ;) Дори и да имаш, ръцете ти пак няма да му попречат ;)


Прав си няма да попречат никак, ръцете заминават директно към носа със скороста на еърбага ... :blueeye:


Тва са глупости на таркалета- градски легенди.
Ако ръцете са ти на волана ербега минава покрай тях , ама ако си бъркаш в носа в това време - вече не знам. :gruebel


Ти да не се помисли че аз сега го измислих това?

For more than a year at the San Jose, Calif., Police Department, the recommended hold has been 9-3. The American Automobile Association also prefers 9-3. For the California Highway Patrol, the position can be as low as 8-4. "My daughter came back from driving class and said they were teaching her to hold the wheel at 10-2," said Robert Sepulveda, a San Jose officer who has trained new cops in proper driving techniques. "I told her that's not what we teach . . . that 10-2 is inappropriate."

The 10-2 position is the traditional favorite because, in theory, a higher grip allows a driver to keep the car running smoothly without needing to jerk the wheel suddenly if he is cut off or there is a hazard in the road.
But air bags are changing that equation. During a collision, the bag will explode out at more than 100 mph, protecting the driver's head and chest from slamming into the front of the vehicle. With the hands at 10-2 or higher on the wheel, a driver's arms can get walloped or thrown back into his face if an air bag deploys.

http://www.smartmotorist.com/pos/pos.htm
В кратък превод полицията в Калифония ги учат да си държат ръцете на 9 и 3 (което е същото като 3 без 15) именно заради това. Ти как мислиш, те дали също са се излъгали по "градски легенди и глупости на търкалета"?


Айде да прочетеш и тук коментарите тук :lol:
http://www.driveandstayalive.com/articl ... el-use.htm


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 12 апр 2007 16:57


Американците още ги учат че кафето е горещо и че има други държави освен САЩ. Ти си го обясни като един човек мислещ логически, как един ербег който ти се отваря пред ръцете ще ти ги забие в лицето???
По скоро ще ти ги забие в тавана, както е и написано в статията която цитираш, там става въпрос точно за чупене на ръце а не на забиването им в лицето.
По надолу пише:

The National Highway Traffic Safety Administration takes a neutral position on the grip, saying there is not enough evidence of arms or wrists being broken by exploding air bags to recommend 9-3 over 10-2 or anything else. However, the agency does say that the arms of drivers holding the steering wheel from the side are not as likely to be caught between their bodies and the air bag.

Да си допълня мнението след промяната на alexandrov, я прочетeте пак последната статия и вижте че нараняванията се получават от положение Over или от поставяне на ръце пред ербега.
Намерих и няколко европейски статии в които се казва че 10 и 10 е най-доброто положение
Така че наистина са си легенди.
Както казах по-горе важното е да не си бъркаш в носа! :D
Изображение


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 12 апр 2007 17:43


BAlexandrov написа:
Айде да прочетеш и тук коментарите тук :lol:
http://www.driveandstayalive.com/articl ... el-use.htm


Да прочетох. Тук пише да не си държим ръцете на 8 и 4 а на 9 и 3. Съгласен съм, благодаря.


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Чет 12 апр 2007 19:02


И в двете статии единия пише така, след това нституциите викат, не е така.
Аз така или иначе карам на 9 и 3 , но не заради ербега.
А според мен е по важно как се борави с волана в завои, малко да поспорим и за това искате ли?
В спора се намира истината! :wink:


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Чет 12 апр 2007 19:39


Veso101 написа:И в двете статии единия пише така, след това нституциите викат, не е така.
Аз така или иначе карам на 9 и 3 , но не заради ербега.
А според мен е по важно как се борави с волана в завои, малко да поспорим и за това искате ли?
В спора се намира истината! :wink:


Аз не видях някъде да пише да НЕ държим волана на 9 и 3. В най лошият случай пишеше че им е все тая и в същност не са правили проучвания.

Колегата SirT, беше показал нагледно в едно от предаванията Шоурум точно как трябва да се борави с волана, без крастосвания, без приплъзвания или въртене таксиджийската с дланта на едната ръка.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Чет 12 апр 2007 20:20


Нищо лошо няма в кръстосването на ръцете много пилоти го правят :D


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 12 апр 2007 21:25


Лява ръка на 8-9 дето е пръчката дясна на скоростният лост.

На 160-170 км при изпреварване на 3-4 коли се пръсна задна лява гума , освен шляпкането и леко увличане в ляво не усетих друго. Не е с Голфа.


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Пет 13 апр 2007 18:35


Зависи както ти е удобно,на мен дясна ръка час.стрелка както показва 12 или лява ръка 9,по рядко с двете ръце ,когато ги използвам и двете да държа волана го правя на 5.40 :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 14 апр 2007 12:16


Само да кажа че в момента гледам едно записче на покойния Сена как кара Хонда NSX която вътре си е нормално кола/не с волан от Ф1/.Та човека си слага ръцета точно над двата лъча който са на 9 и на 3-демек нещо средно между 3/9 и 2/10.Пък на него човек как да не му вярва :lol:


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 14 апр 2007 12:28


Така, аз не мисля, че еърбега го слагат точно там, където хващаме волана, за да ти отидат ръцете в лицето. Държа на 10 и 10, защото така не се напрягам, не се изморявам, и имам стабилен захват на волана в същото време. Същото може да се каже и за 21:15 - на който както му е кеф и удобно, така го държи, стига да е в тези две пози ;) Но може би пък има някои автомобили с различно положение на възглавницата, все пак 20vturbo е в US, а то там всичко е различно ;)


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Съб 14 апр 2007 12:41


Rabbit_TDI написа:Само да кажа че в момента гледам едно записче на покойния Сена как кара Хонда NSX която вътре си е нормално кола/не с волан от Ф1/.Та човека си слага ръцета точно над двата лъча който са на 9 и на 3-демек нещо средно между 3/9 и 2/10.Пък на него човек как да не му вярва :lol:

Е то се видя со къде стигна..


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 14 апр 2007 14:48


Ф1... дръж ми шапката зелената..
ми как да ги държи според теб, кат волана му е като пепелник..
и да преплитат ги, защото там воланите правят оборот и половина от пълно ляво до пълно дясно.. /и то само на някой писти/ дан говорим, че на останалите волана е ДИРЕКТЕН.

не забравяй, че при рали пилотите и Ф1,
-са с многоточкови колани, и като заковани /например при ф1 се случва да ги натискат с коляно за да ги заключат/, в много голяма част от случаите при Ф1 седалката се отлива по заднико на пилота.
-Няма бези
-скоростта е в пъти по-висока от нашата.. за грипа който имат не говорим


А че бегъ няма ти скърши ръцете на 8-3, 9-3 или там други цифри..
просто и ясно, в това време ръцете ти се огъват в лактите навън.. и бега се отваря..зад китките...

виж за преплитане, каране с очила, и прочее.. тогаз бега прави лоши поразии..

лично аз бих се притеснявал за книга метната на кората... отколкото за тва, че бега ще ми счупи ръцете...


R@do написа:
Rabbit_TDI написа::

Е то се видя со къде стигна..

бахти хумора... по-черен от англииския...


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Съб 14 апр 2007 14:56


Айде стига препирни вече :twisted:
Правилно е да се държи с двете ръце :wink:
А как ще ги поставя, на кой както му е удобно :ble:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 14 апр 2007 15:33


Май не сте ме разбрали.Филмчето дето гледах Сена хараше NSX който си е съвсем нормална кола с еърбег ,че и волана наподобява на Г3.Иначе като карат болид гледам че ги хващат отдолу точно щото волана е 1 оборот.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта