Veso101 написа:20vTurbo написа:VW_FEN написа:***
. На магистрала на 2 без десет, щот сме дупета и неаме аирбааагДори и да имаш, ръцете ти пак няма да му попречат
Прав си няма да попречат никак, ръцете заминават директно към носа със скороста на еърбага ...
Тва са глупости на таркалета- градски легенди.
Ако ръцете са ти на волана ербега минава покрай тях , ама ако си бъркаш в носа в това време - вече не знам.
Ти да не се помисли че аз сега го измислих това?
For more than a year at the San Jose, Calif., Police Department, the recommended hold has been 9-3. The American Automobile Association also prefers 9-3. For the California Highway Patrol, the position can be as low as 8-4. "My daughter came back from driving class and said they were teaching her to hold the wheel at 10-2," said Robert Sepulveda, a San Jose officer who has trained new cops in proper driving techniques. "I told her that's not what we teach . . . that 10-2 is inappropriate."
The 10-2 position is the traditional favorite because, in theory, a higher grip allows a driver to keep the car running smoothly without needing to jerk the wheel suddenly if he is cut off or there is a hazard in the road.
But air bags are changing that equation. During a collision, the bag will explode out at more than 100 mph, protecting the driver's head and chest from slamming into the front of the vehicle. With the hands at 10-2 or higher on the wheel, a driver's arms can get walloped or thrown back into his face if an air bag deploys.
http://www.smartmotorist.com/pos/pos.htm
В кратък превод полицията в Калифония ги учат да си държат ръцете на 9 и 3 (което е същото като 3 без 15) именно заради това. Ти как мислиш, те дали също са се излъгали по "градски легенди и глупости на търкалета"?