Audi A4 B5 vs. Passat B5

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Audi A4 B5 vs. Passat B5

Мнениеот jivkojj » Нед 15 апр 2007 13:40


Здравейте,
надявам се да съм уцелил правилния раздел.
Досега съм карал Кадетт 1.6Д - много здрава и икономична таратайка но я откраднаха а след това Рено Лагуна 1.8 - луксозна и удобна, но постоянно и се трошеше предницата и затова сега съм решил да си взема нещо на VAG.
Спрял съм се засега на една от 2-те възможности от заглавието. Колата мисля да е 97-99 год, 1.8 или 1.8Т, без значение комби или седан, няма да слагам газова уредба. Ще се ползва основно извънградско и не чак толкова често, но пък на дълги пътища.
Въпроса ми е коя е за предпочитане, сигурно има някой който има поглед върху 2-те - разлика в здравината, корозия, комфорт, разлика в подръжката и т.н.
Ще я купувам от Германия, също така там (за мен е тука) ще я ползвам. Интересува ме какви са разумните цени за колите, щото тука гледам за горе долу еднакви коли разлика от 2-3000 Еуро?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 апр 2007 14:03


:welcomee
Не съм много запознат с Ауди - А4 не определя ли модела (не знам - може и да има Б5). След като ще пътуваш предимно извън града (не си казал какви разстояния) няма ли да е по-добре да е дизел (все пак си карал и такава) ? Разлика в здравината и корозията не мисля че може да има - все пак и двата автомобила са на една платформа (т.е. под външността си са напълно еднакви); в комфорта и подръжката може и да има малко разлика. Ауди е една идея по-комфортна и луксозна, също мисля и по-скъпа за подръжка (за нещата, които не са еднакви - но двигател, трансмисия, окачване и въобще ходова част са си еднакви).
А за разумната цена - ами тя зависи от много неща - най-вече състоянието на дадения автомобил, екстрите, и също какво иска продавача и какво е готов да даде купувача.
Успех, и дано скоро се похвалиш с нещо хубаво !


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Нед 15 апр 2007 14:25


Мерси за отговора. А4 за Ауди е като Пасат за VW, а B5 е модификацията на модела или периода в които е прозивеждана, в случая имената съвпадат. Подбрал съм колите да са горе-долу еднакви като генерация.
И на мен много ми се искаше дизел но ме спират няколко фактора:
- В Германия стар дизел означава задължително страшно много километри. Това е заради данъчната им политика - за да караш дизел на сметка трябва да навърташ поне 25 - 30 000 на година. Тея километри дето ги пишат по обявите не са реални, знам го щото живея вече доста време тука и никой немец не би си купил дизел ако иска да го кара 10-15000км/год.
- на колега се наложи да му регулират дизеловата помпа (Ауди Б4) щото губеше мощност колата - олекна с около 750Еуро, а нова беше 2000. Пораи тея тричини не искам да првия евентуален ремонт на дизел тука.
- Сега заради тея идиотски екоизисквания ще въведат зони където не могат да влизат коли с наднормени емисии. Затова и смиятам че дизелите след 2-3 месеца ще паднат, просто ще гледат да се отърват след като влезе закона в сила.
Вчера гледах един Пасат 97-ма седан, с клима, V5 1.8, без лята джанта, видимо в добро състояние, но 6000 ми се сториха доста, затова и попитах горе-долу каква граница да гледам.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 апр 2007 14:45


За този модел на Пасат (Б5) нещо не ми се връзват 1.8 и V5 (освен ако нямаш предвид че е с по 5 клапана на цилиндър, т.е. 20V, но така са всички 1,8 - независимо с турбина или без). V5 ми говори че двигателя е 5-цилиндров с V-образно разположение (има такъв двигател, но той е 2,3 литра). Имам впечатления че бензиновите двигатели на Б5 са по-"кекави" - в смисъл че дават повече дефекти. Сега сигурно няколко души от форума, каращи такива ще скочат отгоре ми, но аз казвам какво съм чел. След като ще го ползваш в Германия, предполагам че няма да си правиш сам ремонтите и обслужването, и ще трябва да плащаш немалко по сервизи (предполагам няма голяма разлика в цената в сервизите за бензин или дизел - за Б5 говоря). Също не мисля че има някакви по-зле емисии един 10-годишен дизел в сравнение с 10-годишен автомобил с бензинов двигател - говорим за един и същ модел, марка, производител. Пример - Пасат Б5 дизел отговаря на Евро 3, а бензин - на Евро 4. Нямам си представа какви закони мъдрят в Германия, но едва ли ще забранят всички дизели - още повече, че не са малко. Освен това един дизелов двигател изхвърля по-малко СО2 на 1 км в сравнение с аналогичен (по мощност) бензинов. Отделно опита на няколко колеги тук показва, че дизел в нормално техническо състояние, дори и с махнат катализатор покрива изискванията (да кажем, че те не са много актуални и "европейски", но все пак) тук. Последното като повод за размисъл ...
Също и това на колко километра горе-долу са бензиновите модели - мисля си че и те не са стояли в гараж и чакали някой българин да дойде да ги купи, нито пък са карани "като втора кола в семейство пенсионери, която са изкарвали само в неделя за църква и пазар".


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Нед 15 апр 2007 15:04


За двигателя може аз да съм се объркал, но беше 1.8, но въпреки това ми се видя доста като пари за 10 год. кола. Иначе ремонтите на дизели са по-скъпи тука, знам го от колегите, но роля играе също и колата каква е естествено.

Относно закона които е приет и се очаква да влезе в сила - няма да ги забраняват колите, обаче ще има 3 зони: зелена, жълта и червена, като червената ще е в центровете на големи градове и само коли със съответен сертификат ще могат да навлизат. Пак така и за жълите зони, но за по-големите бракми, а в зелените ще могат всички да движат. Насила няма да ги накарат да продават, те сами ще се откажат. Това е идеата в същност.
А тука проблема с дизелите не е СО2, а в някакви филри за микрочастици, дето само най-новите ги имали фабрични, а по-старите ниамало възможност да се вграждат. И именно тея микрочастици ги изкараха ще били много зле за здравето. :?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 15 апр 2007 15:07


Явно ще има голям наплив на стари дизели от Германия към България - с тези закони ...


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Audi A4 B5 vs. Passat B5

Мнениеот Cherepaha » Пон 16 апр 2007 9:07


jivkojj написа:Здравейте,
Въпроса ми е коя е за предпочитане, сигурно има някой който има поглед върху 2-те - разлика в здравината, корозия, комфорт, разлика в подръжката и т.н.


Поддръжката им е еднаква. Аудито е с по-луксозен интериор. Която ти харесва повече нея взимай .... И търси 1.8Т, зарежи го 1.8...


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 16 апр 2007 22:25


Ами работата ще стане май която намеря по-изгодно и запазена, щом са толкова еднакви колите. А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 апр 2007 22:38


jivkojj написа:Ами работата ще стане май която намеря по-изгодно и запазена, щом са толкова еднакви колите. А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.

:да: за избора.Иначе 4Х4 на ФВ не е като Куатро/което е класика в жанра/ и според мен не е за препоръчване.Иначе по мое мнение за нашия климат плюсовете на 4Х4 са малко спрямо минусите.


koev
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 18 май 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот koev » Вто 17 апр 2007 6:44


Ами колега бъркаш малко - 4х4 на пасата е същото като на ауди куатро- постоянно с торсен диференциал. Аз съм с такова и съм проучил нещата 8)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 17 апр 2007 7:07


jivkojj написа:А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.

Имат - казва се 4Motion (fourmotion), но лично според мен не е за препоръчване (става въпрос за кола на старо) - просто още един източник на евентуални неприятности. Ще дадеш повече пари за тази екстра, която е твърде вероятно да не работи, или да почне да прави проблеми - отново по-голям разход. Ако не работи 4Mоtion-а, не е кой знае какъв проблем - просто имаш обикновена (като предаване) кола. Но екземплярите с 4Motion са по-тежки, по-тромави, също и с малко по-малък резервоар, мисля, а също така са им малко по-други частите отзад (заден мост - с окачването). Но този, който дава парите, той си преценява. Работещ 4Motion не е лошо нещо - почти е невъзможно поднасяне при тръгване на хлъзгав път. Но 4Motion-а не прави Пасат-а джип !!!
Аз пък доколкото съм запознат с 4Motion, не е включен постоянно, ами само когато започне пробуксуване на предния мост (който е основен).


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 17 апр 2007 8:06


koev написа:Ами колега бъркаш малко - 4х4 на пасата е същото като на ауди куатро- постоянно с торсен диференциал. Аз съм с такова и съм проучил нещата 8)

Може да съм в грешка-просто съм гледал че на ФВ е с вискосъединител ,или нещо подобно.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Вто 17 апр 2007 8:53


jivkojj написа:Ами работата ще стане май която намеря по-изгодно и запазена, щом са толкова еднакви колите. А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.


При Пасат Б5 4motion си е с торсен диференциал като quattro-то. Останалите са с Халдекс. Ако си намериш таквоз го взимай спокойно. Страшно здраво нещо и досега не съм чувал за счупен торсен .... Единствения минус е, че вдига разхода с 0.5 л, но си струва. За Пасата незнам, но при Аудитата разликата е 2 литра в резервоара. На А4 Б5 е 62 литра, а на А4 Б5 куатро е 60 литра.


koev
Мнения: 45
Регистриран на: Чет 18 май 2006 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот koev » Сря 18 апр 2007 7:09


Резервоара ми е 62 литра - в сервизната книжка с колата пише така, а и винаги зареждам до горе и ми събира около 54-55 литра след светване на лампата. Разхода ми е малко завишен спрямо другите пасати - 8,5-9 градско и 6 извънградско, но градско карам предимно в центъра на Варна. Интересното е, че климатика не влияе на разхода. За 4х4 какво да кажа - страшно стабилна кола на мокро и на сняг.


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пон 23 апр 2007 22:03


Здравейте, при мен все още няма напредък, т.е. не съм купил нищо, но ходих да говоря с човека дето продава Пасата 1.8 от по-горните постове. Свали ми цената на 5500 евро и каза че ще сложи още един комплект гуми с джанти. 12.1997-ма с клима, 120 000км - оригинални. много е запазена колата все едно не е влизано вътре. Ма пусто много пари ми се виждат и като гледам се намират по-евтино ама като нямам време и възможност да обикалям и все не мога да се реша :oops:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: emilio7333, Google [Bot] и 114 госта