Здравейте,
надявам се да съм уцелил правилния раздел.
Досега съм карал Кадетт 1.6Д - много здрава и икономична таратайка но я откраднаха а след това Рено Лагуна 1.8 - луксозна и удобна, но постоянно и се трошеше предницата и затова сега съм решил да си взема нещо на VAG.
Спрял съм се засега на една от 2-те възможности от заглавието. Колата мисля да е 97-99 год, 1.8 или 1.8Т, без значение комби или седан, няма да слагам газова уредба. Ще се ползва основно извънградско и не чак толкова често, но пък на дълги пътища.
Въпроса ми е коя е за предпочитане, сигурно има някой който има поглед върху 2-те - разлика в здравината, корозия, комфорт, разлика в подръжката и т.н.
Ще я купувам от Германия, също така там (за мен е тука) ще я ползвам. Интересува ме какви са разумните цени за колите, щото тука гледам за горе долу еднакви коли разлика от 2-3000 Еуро?
Благодаря предварително!
Audi A4 B5 vs. Passat B5
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище

Не съм много запознат с Ауди - А4 не определя ли модела (не знам - може и да има Б5). След като ще пътуваш предимно извън града (не си казал какви разстояния) няма ли да е по-добре да е дизел (все пак си карал и такава) ? Разлика в здравината и корозията не мисля че може да има - все пак и двата автомобила са на една платформа (т.е. под външността си са напълно еднакви); в комфорта и подръжката може и да има малко разлика. Ауди е една идея по-комфортна и луксозна, също мисля и по-скъпа за подръжка (за нещата, които не са еднакви - но двигател, трансмисия, окачване и въобще ходова част са си еднакви).
А за разумната цена - ами тя зависи от много неща - най-вече състоянието на дадения автомобил, екстрите, и също какво иска продавача и какво е готов да даде купувача.
Успех, и дано скоро се похвалиш с нещо хубаво !
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Мерси за отговора. А4 за Ауди е като Пасат за VW, а B5 е модификацията на модела или периода в които е прозивеждана, в случая имената съвпадат. Подбрал съм колите да са горе-долу еднакви като генерация.
И на мен много ми се искаше дизел но ме спират няколко фактора:
- В Германия стар дизел означава задължително страшно много километри. Това е заради данъчната им политика - за да караш дизел на сметка трябва да навърташ поне 25 - 30 000 на година. Тея километри дето ги пишат по обявите не са реални, знам го щото живея вече доста време тука и никой немец не би си купил дизел ако иска да го кара 10-15000км/год.
- на колега се наложи да му регулират дизеловата помпа (Ауди Б4) щото губеше мощност колата - олекна с около 750Еуро, а нова беше 2000. Пораи тея тричини не искам да првия евентуален ремонт на дизел тука.
- Сега заради тея идиотски екоизисквания ще въведат зони където не могат да влизат коли с наднормени емисии. Затова и смиятам че дизелите след 2-3 месеца ще паднат, просто ще гледат да се отърват след като влезе закона в сила.
Вчера гледах един Пасат 97-ма седан, с клима, V5 1.8, без лята джанта, видимо в добро състояние, но 6000 ми се сториха доста, затова и попитах горе-долу каква граница да гледам.
И на мен много ми се искаше дизел но ме спират няколко фактора:
- В Германия стар дизел означава задължително страшно много километри. Това е заради данъчната им политика - за да караш дизел на сметка трябва да навърташ поне 25 - 30 000 на година. Тея километри дето ги пишат по обявите не са реални, знам го щото живея вече доста време тука и никой немец не би си купил дизел ако иска да го кара 10-15000км/год.
- на колега се наложи да му регулират дизеловата помпа (Ауди Б4) щото губеше мощност колата - олекна с около 750Еуро, а нова беше 2000. Пораи тея тричини не искам да првия евентуален ремонт на дизел тука.
- Сега заради тея идиотски екоизисквания ще въведат зони където не могат да влизат коли с наднормени емисии. Затова и смиятам че дизелите след 2-3 месеца ще паднат, просто ще гледат да се отърват след като влезе закона в сила.
Вчера гледах един Пасат 97-ма седан, с клима, V5 1.8, без лята джанта, видимо в добро състояние, но 6000 ми се сториха доста, затова и попитах горе-долу каква граница да гледам.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
За този модел на Пасат (Б5) нещо не ми се връзват 1.8 и V5 (освен ако нямаш предвид че е с по 5 клапана на цилиндър, т.е. 20V, но така са всички 1,8 - независимо с турбина или без). V5 ми говори че двигателя е 5-цилиндров с V-образно разположение (има такъв двигател, но той е 2,3 литра). Имам впечатления че бензиновите двигатели на Б5 са по-"кекави" - в смисъл че дават повече дефекти. Сега сигурно няколко души от форума, каращи такива ще скочат отгоре ми, но аз казвам какво съм чел. След като ще го ползваш в Германия, предполагам че няма да си правиш сам ремонтите и обслужването, и ще трябва да плащаш немалко по сервизи (предполагам няма голяма разлика в цената в сервизите за бензин или дизел - за Б5 говоря). Също не мисля че има някакви по-зле емисии един 10-годишен дизел в сравнение с 10-годишен автомобил с бензинов двигател - говорим за един и същ модел, марка, производител. Пример - Пасат Б5 дизел отговаря на Евро 3, а бензин - на Евро 4. Нямам си представа какви закони мъдрят в Германия, но едва ли ще забранят всички дизели - още повече, че не са малко. Освен това един дизелов двигател изхвърля по-малко СО2 на 1 км в сравнение с аналогичен (по мощност) бензинов. Отделно опита на няколко колеги тук показва, че дизел в нормално техническо състояние, дори и с махнат катализатор покрива изискванията (да кажем, че те не са много актуални и "европейски", но все пак) тук. Последното като повод за размисъл ...
Също и това на колко километра горе-долу са бензиновите модели - мисля си че и те не са стояли в гараж и чакали някой българин да дойде да ги купи, нито пък са карани "като втора кола в семейство пенсионери, която са изкарвали само в неделя за църква и пазар".
Също и това на колко километра горе-долу са бензиновите модели - мисля си че и те не са стояли в гараж и чакали някой българин да дойде да ги купи, нито пък са карани "като втора кола в семейство пенсионери, която са изкарвали само в неделя за църква и пазар".
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
За двигателя може аз да съм се объркал, но беше 1.8, но въпреки това ми се видя доста като пари за 10 год. кола. Иначе ремонтите на дизели са по-скъпи тука, знам го от колегите, но роля играе също и колата каква е естествено.
Относно закона които е приет и се очаква да влезе в сила - няма да ги забраняват колите, обаче ще има 3 зони: зелена, жълта и червена, като червената ще е в центровете на големи градове и само коли със съответен сертификат ще могат да навлизат. Пак така и за жълите зони, но за по-големите бракми, а в зелените ще могат всички да движат. Насила няма да ги накарат да продават, те сами ще се откажат. Това е идеата в същност.
А тука проблема с дизелите не е СО2, а в някакви филри за микрочастици, дето само най-новите ги имали фабрични, а по-старите ниамало възможност да се вграждат. И именно тея микрочастици ги изкараха ще били много зле за здравето.
Относно закона които е приет и се очаква да влезе в сила - няма да ги забраняват колите, обаче ще има 3 зони: зелена, жълта и червена, като червената ще е в центровете на големи градове и само коли със съответен сертификат ще могат да навлизат. Пак така и за жълите зони, но за по-големите бракми, а в зелените ще могат всички да движат. Насила няма да ги накарат да продават, те сами ще се откажат. Това е идеата в същност.
А тука проблема с дизелите не е СО2, а в някакви филри за микрочастици, дето само най-новите ги имали фабрични, а по-старите ниамало възможност да се вграждат. И именно тея микрочастици ги изкараха ще били много зле за здравето.

- Cherepaha
- Мнения: 951
- Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Audi A4 B5 vs. Passat B5
jivkojj написа:Здравейте,
Въпроса ми е коя е за предпочитане, сигурно има някой който има поглед върху 2-те - разлика в здравината, корозия, комфорт, разлика в подръжката и т.н.
Поддръжката им е еднаква. Аудито е с по-луксозен интериор. Която ти харесва повече нея взимай .... И търси 1.8Т, зарежи го 1.8...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
jivkojj написа:Ами работата ще стане май която намеря по-изгодно и запазена, щом са толкова еднакви колите. А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
jivkojj написа:А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.
Имат - казва се 4Motion (fourmotion), но лично според мен не е за препоръчване (става въпрос за кола на старо) - просто още един източник на евентуални неприятности. Ще дадеш повече пари за тази екстра, която е твърде вероятно да не работи, или да почне да прави проблеми - отново по-голям разход. Ако не работи 4Mоtion-а, не е кой знае какъв проблем - просто имаш обикновена (като предаване) кола. Но екземплярите с 4Motion са по-тежки, по-тромави, също и с малко по-малък резервоар, мисля, а също така са им малко по-други частите отзад (заден мост - с окачването). Но този, който дава парите, той си преценява. Работещ 4Motion не е лошо нещо - почти е невъзможно поднасяне при тръгване на хлъзгав път. Но 4Motion-а не прави Пасат-а джип !!!
Аз пък доколкото съм запознат с 4Motion, не е включен постоянно, ами само когато започне пробуксуване на предния мост (който е основен).
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Cherepaha
- Мнения: 951
- Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
jivkojj написа:Ами работата ще стане май която намеря по-изгодно и запазена, щом са толкова еднакви колите. А Passat имат ли аналога на Ауди за 4х4 - quattro, и ако да как се казва? Досега май не съм мяркал подобно. Мога да прежаля някоя пара за тая екстра ако излезе нещо.
При Пасат Б5 4motion си е с торсен диференциал като quattro-то. Останалите са с Халдекс. Ако си намериш таквоз го взимай спокойно. Страшно здраво нещо и досега не съм чувал за счупен торсен .... Единствения минус е, че вдига разхода с 0.5 л, но си струва. За Пасата незнам, но при Аудитата разликата е 2 литра в резервоара. На А4 Б5 е 62 литра, а на А4 Б5 куатро е 60 литра.
Резервоара ми е 62 литра - в сервизната книжка с колата пише така, а и винаги зареждам до горе и ми събира около 54-55 литра след светване на лампата. Разхода ми е малко завишен спрямо другите пасати - 8,5-9 градско и 6 извънградско, но градско карам предимно в центъра на Варна. Интересното е, че климатика не влияе на разхода. За 4х4 какво да кажа - страшно стабилна кола на мокро и на сняг.
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Здравейте, при мен все още няма напредък, т.е. не съм купил нищо, но ходих да говоря с човека дето продава Пасата 1.8 от по-горните постове. Свали ми цената на 5500 евро и каза че ще сложи още един комплект гуми с джанти. 12.1997-ма с клима, 120 000км - оригинални. много е запазена колата все едно не е влизано вътре. Ма пусто много пари ми се виждат и като гледам се намират по-евтино ама като нямам време и възможност да обикалям и все не мога да се реша 

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 116 госта