Промивка на охладителната система

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 16 апр 2007 10:46


Аз само положителен ефект виждам в промиването на системата.При мен с течение на времето датчиците в охладителната система се бяха зацапали леко с някакъв слой мръсотия идваща от ръждата в системата.Освен това двата радиатора на мотора и на парното се промиват от утаики и мръсотии и започват да работят една идея по добре.




Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Пон 16 апр 2007 10:48


Абе да питам колко литра антифриз ще влезе като промивам


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 16 апр 2007 10:50


reinhard написа:Абе да питам колко литра антифриз ще влезе като промивам



Слагаш 3 литра концентрат по избор(-70грд.)( за 6 литрова система) и после добавяш ако е необходимо вода(дейонизирана в идеалния случай).


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Пон 16 апр 2007 10:59


L&R написа:
reinhard написа:Абе да питам колко литра антифриз ще влезе като промивам



Слагаш 3 литра концентрат по избор(-70грд.)( за 6 литрова система) и после добавяш ако е необходимо вода(дейонизирана в идеалния случай).
Благодаря колега :bowdown Да бухам концентрата направо и да допълня с вода.така ли? питам защото на тази за пръв път ще и правя това


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 16 апр 2007 11:07


Ами аз промивам така.
Точа стария антифриз на отворен термостат(загряла , изгасена кола) от долния маркуч на радиатора, какво да се прави нямат кранче по старите коли, после изчаквам малко да поизстине за да няма термични шокове и наливам с маркуча до горе , загрявам източвам и така поне 3 пъти за да изтече всичката мърсотия. Даже клатушкам и колата по малко :) на ход със спирачка напред назад та утайките да се вдигнат.
Като реша да зареждам вече точа всичко наливам концентрат(3л.) и допълвам с вода колкото побере. Всичко това на пуснато парно за да участва в играта и радиаторчето му.
Да не забравите да свалите и да прочистите от налепи разш. казанче с помоща на морска сол :twisted:

Последна промяна от L&R на Пон 16 апр 2007 11:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: ...

Мнениеот radotom » Пон 16 апр 2007 11:36


reinhard написа: Какъв лош ефект може да даде промиването?

Случва се мръсотиите да са затлачили някои микродупчици по радиатора.
И като промиеш, те да се отворят и да текне. Но като се замисли човек, те тия дупчици така или иначе ще си текнат... ако не днес-утре или другиден.


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Пон 16 апр 2007 14:05


То е хубаво да се свали и радиатора и да се изчисти ако има набити боклуци в него с пароструйка примерно :dontknow:


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 16 апр 2007 14:46


reinhard написа:То е хубаво да се свали и радиатора и да се изчисти ако има набити боклуци в него с пароструйка примерно :dontknow:

внимавай с ламелите на радиатора с тая пароструйка да не ги смачка
по-добре с маркуч с вода и мека четка


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Пон 16 апр 2007 14:51


Pichaga написа:
reinhard написа:То е хубаво да се свали и радиатора и да се изчисти ако има набити боклуци в него с пароструйка примерно :dontknow:

внимавай с ламелите на радиатора с тая пароструйка да не ги смачка
по-добре с маркуч с вода и мека четка
Прав си и аз се замислих върху това :gruebel


Потребителски аватар
4oroi4o
Мнения: 1502
Регистриран на: Чет 16 фев 2006 9:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот 4oroi4o » Пон 16 апр 2007 16:00


Аз си го промих с една добавчица от ОМВ. Какви неща излязоха от вътре ле-ле. :shock


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пон 16 апр 2007 16:28


Аз използвах малко по радикален начин от на L&R. Източих стария ант. на топъл двиг. после разкачих и горния маркуч към радиатора хакнах маркуча от чешмата в разширителното казанче пуснах водата да тече и запалих двиг. да работи. И така половин час докато зайзтича чиста вода от маркучите. после си я напълних с антифриз и вече почти година антиф. си ми е бистър в казанчето. :wink:



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта