Промивка на охладителната система
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Аз само положителен ефект виждам в промиването на системата.При мен с течение на времето датчиците в охладителната система се бяха зацапали леко с някакъв слой мръсотия идваща от ръждата в системата.Освен това двата радиатора на мотора и на парното се промиват от утаики и мръсотии и започват да работят една идея по добре.
Благодаря колегаL&R написа:reinhard написа:Абе да питам колко литра антифриз ще влезе като промивам
Слагаш 3 литра концентрат по избор(-70грд.)( за 6 литрова система) и после добавяш ако е необходимо вода(дейонизирана в идеалния случай).

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Ами аз промивам така.
Точа стария антифриз на отворен термостат(загряла , изгасена кола) от долния маркуч на радиатора, какво да се прави нямат кранче по старите коли, после изчаквам малко да поизстине за да няма термични шокове и наливам с маркуча до горе , загрявам източвам и така поне 3 пъти за да изтече всичката мърсотия. Даже клатушкам и колата по малко
на ход със спирачка напред назад та утайките да се вдигнат.
Като реша да зареждам вече точа всичко наливам концентрат(3л.) и допълвам с вода колкото побере. Всичко това на пуснато парно за да участва в играта и радиаторчето му.
Да не забравите да свалите и да прочистите от налепи разш. казанче с помоща на морска сол
Точа стария антифриз на отворен термостат(загряла , изгасена кола) от долния маркуч на радиатора, какво да се прави нямат кранче по старите коли, после изчаквам малко да поизстине за да няма термични шокове и наливам с маркуча до горе , загрявам източвам и така поне 3 пъти за да изтече всичката мърсотия. Даже клатушкам и колата по малко

Като реша да зареждам вече точа всичко наливам концентрат(3л.) и допълвам с вода колкото побере. Всичко това на пуснато парно за да участва в играта и радиаторчето му.
Да не забравите да свалите и да прочистите от налепи разш. казанче с помоща на морска сол

Последна промяна от L&R на Пон 16 апр 2007 11:40, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: ...
reinhard написа: Какъв лош ефект може да даде промиването?
Случва се мръсотиите да са затлачили някои микродупчици по радиатора.
И като промиеш, те да се отворят и да текне. Но като се замисли човек, те тия дупчици така или иначе ще си текнат... ако не днес-утре или другиден.
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз използвах малко по радикален начин от на L&R. Източих стария ант. на топъл двиг. после разкачих и горния маркуч към радиатора хакнах маркуча от чешмата в разширителното казанче пуснах водата да тече и запалих двиг. да работи. И така половин час докато зайзтича чиста вода от маркучите. после си я напълних с антифриз и вече почти година антиф. си ми е бистър в казанчето. 

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта