Здравейте,
като си купувах предната широка броня, си спестих най-долната и част по финансови причини.
В момента колата ми е така (отпред в профил):
|
|
А с долната и част би трябвало да стане така:
|
|
\
Питането ми е дали липсата и влияе на стабилността на колата при >130 км/ч? Получих отрицателен отговор от един майстор, ама нещо ме гложди отвътре, че не е така.
Казаха ми, че има по-малък и по-голям спйлер - било въпрос на избор. За информация - бронята ми не е оригинална, а е "по сполучливо менте от предишната ми". Дали ще пасне... кой знае.
П.П.
А - да - пропуснах, че колицата е голф 2.
Долният спойлер на широката броня?
- jettro
- Мнения: 662
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе / Любимец
- Контакти:
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... C%E8%EA%E0
виж тук, би трябвало да оказва влияние, но незнам при каква скорост. Но съм виждъл доста голфове и джети без предния спойлер...........просто естетически не е добре
виж тук, би трябвало да оказва влияние, но незнам при каква скорост. Но съм виждъл доста голфове и джети без предния спойлер...........просто естетически не е добре

- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:
a ne taka
|
|
\
Код: Избери всички
|
|
/
a ne taka
|
|
\
- valdo
- Мнения: 340
- Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
jettro написа:виж тук, би трябвало да оказва влияние, но незнам при каква скорост. Но съм виждъл доста голфове и джети без предния спойлер...........просто естетически не е добре
Я виж ти, как ми се била развила другата тема за стабилността

А по въпроса тук - гледах опел астра как изглежда отпред - просто разликата е плачевна - онова е много аеродинамично и доста се залепва надолу при скорост. Нашите голфетки са като автобусчета в сравнение...
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
niksi написа:Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:Код: Избери всички
|
|
/
a ne taka
|
|
\
Зависи кое е предната и кое задната част. Ако е така:
|
--> | -->
\
Тогава въздуха ще повдига колата.
Ако обаче е така:
|
<-- | <--
\
Тогава спойлера ще "притиска" колата надолу за по-голяма стабилност.
- valdo
- Мнения: 340
- Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
niksi написа:Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:Код: Избери всички
|
|
/
a ne taka
|
|
\
А-а-а, как, бе

При тази конфигурация
|
|
\
имам предвид и посоката на движение на колата, че е така
------>
иначе би се получила подемна сила. То нали в спойлера долу има и дупки, които да отвеждат част от въздуха, който се блъска, за да намалят съпротивлението, но натискът надолу да си остане.
Последна промяна от valdo на Пет 06 май 2005 10:26, променено общо 1 път.
- valdo
- Мнения: 340
- Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
vasstop написа:--> стрелката за мен сочи не посоката на движение а посоката от която идва въздуха (обратна на посоката на движение).
С теб явно мислим еднакво, но в каква степен тоя спойлер долу ми повишава стабилността, не стана ясно

Нека добавя, че започвам да танцувам все повече при покачване над 140. При 180 така яко стискам волана (от предпазливост де), щото да не прелети някое врабче, та да ми обърне колата със завихрането.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
niksi написа:Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:Код: Избери всички
|
|
/
a ne taka
|
|
\
Явно съм пропуснал
Колата се движи натам <------------
А въздуха съответно идва така ----------->
-
- Мнения: 2189
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Лондон
- Контакти:
проблема за нестабилността на висока скорост идва и от окачването....
По повод аеродинамика: получава се подем като при самолетното крило....
въздуха под колата трябва да се движи по бързо от въздуха над колата за да се получава така наречения DOWNFORCE или натиск за да седи колата на пътя......
Самолета е на обратния принцип заради формата на крилото за да се получава подем да го държи във въздуха....
При много голям натиск на колата се влияе кормилната уредба, и колата започва да завива по малко, но е по стабилна.....
Също така идва проблема и колко натиск в коя част на колата....защото е важно дали е отпред или отзад, за тва винаги колите са по ниски отпред и за това спортните пружини идват най често с повече сваляне отпред от колкото отзад....
Колкото по ниско си до асфалта толкова по бързо се движи въздуха под колата, но на много висока скорост и неравности по пътя ако колата опре и прекъсне потока на въздух отдолу колата става неоправляема......така умря Аертон Сена!!!
По повод аеродинамика: получава се подем като при самолетното крило....
въздуха под колата трябва да се движи по бързо от въздуха над колата за да се получава така наречения DOWNFORCE или натиск за да седи колата на пътя......
Самолета е на обратния принцип заради формата на крилото за да се получава подем да го държи във въздуха....
При много голям натиск на колата се влияе кормилната уредба, и колата започва да завива по малко, но е по стабилна.....
Също така идва проблема и колко натиск в коя част на колата....защото е важно дали е отпред или отзад, за тва винаги колите са по ниски отпред и за това спортните пружини идват най често с повече сваляне отпред от колкото отзад....
Колкото по ниско си до асфалта толкова по бързо се движи въздуха под колата, но на много висока скорост и неравности по пътя ако колата опре и прекъсне потока на въздух отдолу колата става неоправляема......така умря Аертон Сена!!!
Не забравяйте, че говорим за спойлери от сравнително мека пластмаса.Според мен натискът, който е необходим за да свали или повдигне колата трабва да бъде приложен именно върху "спойлера" а той е доста мек /за тази сила/.Той само насочва въздушната струя.Точно за това е и "спойлер".Тези елементи, които спомагат за появяване на прискаща сила се наричат "крила" и се изработват от твърд материал способен да издържи голямата сила действаща върху тях / а чрез тях и на автомобила /.От всичко казано до тук извода е един: спойлерите се слагат за "гъзария" и подобряване на обтичането / намаляване на шума и в малка степен съпротивлението /.За да се осъществи ефекта "вендуза"-DOWNFORCE енеобходимо поне Ferrari или Porshe, sorry.
- jettro
- Мнения: 662
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе / Любимец
- Контакти:
ей пичове, човека пита за 130км/ч, какви Ферарита какви Поршета......
valdo - братле, поне според мен ако искаш да ти е стабилно Голфето наблегни на окачването и по широки гуми, аеродинамиката май не помага много при нашите колици, поне до сега не съм виждал някоя от тези голфчета дето вдигат по 300 да са накичени със сумати спойлери крила, антикрила и т.н.
Но все пак за спойлера - като го няма колатати е с около 10см по отворена отпред - пак според мен - това би трябвало да оказва някакво влияние върхо стабилноста, все пак влиза доста повече въздух под колата, а и това което съм забелязал досега по нашите коли е, че германците са се постарали да не слагат нищо излишно.
valdo - братле, поне според мен ако искаш да ти е стабилно Голфето наблегни на окачването и по широки гуми, аеродинамиката май не помага много при нашите колици, поне до сега не съм виждал някоя от тези голфчета дето вдигат по 300 да са накичени със сумати спойлери крила, антикрила и т.н.
Но все пак за спойлера - като го няма колатати е с около 10см по отворена отпред - пак според мен - това би трябвало да оказва някакво влияние върхо стабилноста, все пак влиза доста повече въздух под колата, а и това което съм забелязал досега по нашите коли е, че германците са се постарали да не слагат нищо излишно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта