Долният спойлер на широката броня?

Теми свързани с промени по външния вид и интериора на автомобила
Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Долният спойлер на широката броня?

Мнениеот valdo » Чет 05 май 2005 21:54


Здравейте,
като си купувах предната широка броня, си спестих най-долната и част по финансови причини.

В момента колата ми е така (отпред в профил):
|
|

А с долната и част би трябвало да стане така:
|
|
\

Питането ми е дали липсата и влияе на стабилността на колата при >130 км/ч? Получих отрицателен отговор от един майстор, ама нещо ме гложди отвътре, че не е така.
Казаха ми, че има по-малък и по-голям спйлер - било въпрос на избор. За информация - бронята ми не е оригинална, а е "по сполучливо менте от предишната ми". Дали ще пасне... кой знае.

П.П.
А - да - пропуснах, че колицата е голф 2.




Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Чет 05 май 2005 22:24


не мисля че оказва някакъв осезаем ефект


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Мнениеот jettro » Пет 06 май 2005 9:47


http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... C%E8%EA%E0

виж тук, би трябвало да оказва влияние, но незнам при каква скорост. Но съм виждъл доста голфове и джети без предния спойлер...........просто естетически не е добре :D


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 06 май 2005 10:15


Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:

a ne taka
|
|
\


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пет 06 май 2005 10:19


jettro написа:виж тук, би трябвало да оказва влияние, но незнам при каква скорост. Но съм виждъл доста голфове и джети без предния спойлер...........просто естетически не е добре :D


Я виж ти, как ми се била развила другата тема за стабилността :) Опитах да добавя нов отговор там, но нещо не се получи, та ще го направя тук. По въпроса за треперенето на волана при 90-100 км/ч. Такова нещо при голфа НЕ Е НОРМАЛНО! След като си изправих джантите, това напълно изчезна. Лошото е, когато такова лъжливо твърдение го пусне някое "реноме", както се беше случило с мен.

А по въпроса тук - гледах опел астра как изглежда отпред - просто разликата е плачевна - онова е много аеродинамично и доста се залепва надолу при скорост. Нашите голфетки са като автобусчета в сравнение...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 06 май 2005 10:21


niksi написа:Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:

a ne taka
|
|
\


Зависи кое е предната и кое задната част. Ако е така:

|
--> | -->
\
Тогава въздуха ще повдига колата.
Ако обаче е така:

|
<-- | <--
\
Тогава спойлера ще "притиска" колата надолу за по-голяма стабилност.


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пет 06 май 2005 10:24


niksi написа:Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:

a ne taka
|
|
\


А-а-а, как, бе :)

При тази конфигурация
|
|
\

имам предвид и посоката на движение на колата, че е така

------>

иначе би се получила подемна сила. То нали в спойлера долу има и дупки, които да отвеждат част от въздуха, който се блъска, за да намалят съпротивлението, но натискът надолу да си остане.

Последна промяна от valdo на Пет 06 май 2005 10:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 06 май 2005 10:25


--> стрелката за мен сочи не посоката на движение а посоката от която идва въздуха (обратна на посоката на движение).


Потребителски аватар
valdo
Мнения: 340
Регистриран на: Нед 26 сеп 2004 13:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот valdo » Пет 06 май 2005 10:29


vasstop написа:--> стрелката за мен сочи не посоката на движение а посоката от която идва въздуха (обратна на посоката на движение).


С теб явно мислим еднакво, но в каква степен тоя спойлер долу ми повишава стабилността, не стана ясно :)

Нека добавя, че започвам да танцувам все повече при покачване над 140. При 180 така яко стискам волана (от предпазливост де), щото да не прелети някое врабче, та да ми обърне колата със завихрането.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пет 06 май 2005 11:59


niksi написа:Спред мене за да има някъкво влияние /колкото и малко да е то/ трябва да е така:

a ne taka
|
|
\

Явно съм пропуснал
Колата се движи натам <------------
А въздуха съответно идва така ----------->


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пет 06 май 2005 12:27


може да ти е затворена предницата и от това да е нестабилна


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Пет 06 май 2005 12:50


проблема за нестабилността на висока скорост идва и от окачването....

По повод аеродинамика: получава се подем като при самолетното крило....

въздуха под колата трябва да се движи по бързо от въздуха над колата за да се получава така наречения DOWNFORCE или натиск за да седи колата на пътя......

Самолета е на обратния принцип заради формата на крилото за да се получава подем да го държи във въздуха....

При много голям натиск на колата се влияе кормилната уредба, и колата започва да завива по малко, но е по стабилна.....

Също така идва проблема и колко натиск в коя част на колата....защото е важно дали е отпред или отзад, за тва винаги колите са по ниски отпред и за това спортните пружини идват най често с повече сваляне отпред от колкото отзад....

Колкото по ниско си до асфалта толкова по бързо се движи въздуха под колата, но на много висока скорост и неравности по пътя ако колата опре и прекъсне потока на въздух отдолу колата става неоправляема......така умря Аертон Сена!!!


Потребителски аватар
J.Rambo
Мнения: 7
Регистриран на: Съб 09 апр 2005 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот J.Rambo » Съб 07 май 2005 10:10


Не забравяйте, че говорим за спойлери от сравнително мека пластмаса.Според мен натискът, който е необходим за да свали или повдигне колата трабва да бъде приложен именно върху "спойлера" а той е доста мек /за тази сила/.Той само насочва въздушната струя.Точно за това е и "спойлер".Тези елементи, които спомагат за появяване на прискаща сила се наричат "крила" и се изработват от твърд материал способен да издържи голямата сила действаща върху тях / а чрез тях и на автомобила /.От всичко казано до тук извода е един: спойлерите се слагат за "гъзария" и подобряване на обтичането / намаляване на шума и в малка степен съпротивлението /.За да се осъществи ефекта "вендуза"-DOWNFORCE енеобходимо поне Ferrari или Porshe, sorry.


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Мнениеот jettro » Съб 07 май 2005 20:35


ей пичове, човека пита за 130км/ч, какви Ферарита какви Поршета......
valdo - братле, поне според мен ако искаш да ти е стабилно Голфето наблегни на окачването и по широки гуми, аеродинамиката май не помага много при нашите колици, поне до сега не съм виждал някоя от тези голфчета дето вдигат по 300 да са накичени със сумати спойлери крила, антикрила и т.н.
Но все пак за спойлера - като го няма колатати е с около 10см по отворена отпред - пак според мен - това би трябвало да оказва някакво влияние върхо стабилноста, все пак влиза доста повече въздух под колата, а и това което съм забелязал досега по нашите коли е, че германците са се постарали да не слагат нищо излишно.



Върни се в “Оптичен тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта