Проверка на 1-ва и 2-ра степен на перката на радиатора - как

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Пон 23 апр 2007 12:26


Red_Jetta написа:докторе, измъкни и размени местата на клеми 2 и 3 от буксата на датчика. (минусовата не пипай, размести другите две).

ако не успееш така, окъси кабелчетата им малко след буксата (леле-е-е-е ако знаеш само какво побългаряване правиш в момента :oops: :D :) )

Колега,не виждам смисъл да правя тази размяна на клеми 2 и 3, защото клема 3 на датчика, отговаря на клема 3 на перката и тя не прави никакъв контакт с буксата на перката.
Иначе вчера смених датчика, но чакам в най-скоро време да ми се отдаде случай да позагрея хубаво двигателя за да видя дали ще включи перката на 92 градуса. Не ми се иска да хвърлям пари на вятъра, като загрявам двигателя на място - ще съчетая пробата с разходка до някъде си.




Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 23 апр 2007 14:19


Отдавна си мисля дали не е по-добре, контактите на датчика за перката да се дублират с две по-якички релета, и чрез тях да се захранват степените на вентелатора. Това би трябвало значително да удължи живота на датчика, и се замислям в най скоро време да го експериментирам :roll: :idea:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 14:53


Проблема на тези датчици не е в контактите а в самото им устройство.Аз колкото коли съм карал проблема им с датчика е бил само от ръждясването отпред,което им променя темп. на реагиране.ако колата е прегрявана се сменя и този датчик задължително защото вътре е с биметални пластини и от топлината се изкривяват и става съвсем неверен.
Иначе ако са му чисти отзад клемите,където се включва куплунга няма проблем с контактуването и съответно нагари и т.н.При мен датчика беше пълен с мизерия от казанчето на хидравликата и новия го увих с изолирбанд отгоре защото макар производствената гума да си е съвсем здрава някак влиза мизерия.
Аз си извадих един светодиод на таблото (двуцветен) за да си гледам кога какво се случва с перката и не е никак лошо.
Успех!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 23 апр 2007 17:39


Имам подобен проблем, които се разви малко по нестандартно. Искам да споделя опита, дано е полезен на някои.
Свалих буксата на датчика според указанието и укъсих изводите, при което при единия вариант перката заработи(предполагам на 2-ра степен), а при другия нищо. Реших, че проблема е във ел. двигателя на охлаждащия вентилатор... Но въпреки всичко проведох и другия тест. И чудо, перката си имала 2 степени. Разрових се по кабелаците и открих че този двигател се включва от едно реле, което е закрепено на единия болт, които държи съда с течност за измиване на стъклата. Позачистих му контактите на това реле, пак го сложих на мястото му и направих отново теста с датчика. Имаше си 2-те степени. Запалих и го оставих да си загрява, влючи на около 100 градуса.
Заключение: Нов термодатчик.
Идея: Да взема да сменя и релето?
Молба: Моля препоръчайте ми магазин откъдето да си взема датчик и какъв точно да търся, защото не съм на ясно с марките, производителите и тн.
Благодря предварително.
Послепис: Колега сподели какъв диод и какви резистори си използвал. Както писах и в другата тема идеята ми харесва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 18:38


Идеята ми се оказа провал защото диод-а свети от това че при по-висока скорост (над 60км/час) перката става генератор на напрежение и диод-а светва без колата да е загряла и това няма как да се избегне.Погледни в темата аз съм описал какво точно се случи днес като го закачих и как след час-два го откачих заради неуспех-а му.
Като за начало колега сподели каква ти е точно колата защото според мен не трябва да имаш реле и някой си го е сложил за свой собствен кеф и удоволствие с което доказа горното ми мнение че това с релетата води до влошаване на надежността на системата.
Самия датчик с който ти мериш 100 градуса повярвай ми няма ама нищо общо с истината.
Аз имах следния случай - колата загрява и в действителност загравяше а не само датчика да показва глупости.Смених всичко наред - термостат,датчик за перката.Презапоих си платката на датчика в таблото (няколко спукани спойки).
След това датчика се оказа че ме лъже както си иска - температурата се мени от 80 до 110 градуса а колата си работи идеално.
Последва смяна на датчика отпред,който е за самата стрелка.слагам новия и следва :shocked
паля двигателя и го оставям да работи - стрелката замина на майна си след 130 градуса....за 5 минути работа на двигателя.
Гася колата и след 10-тина минути я давам на контакт само да видя какво ще покаже без да я паля - 110 :shock
Ориентирах се съвсем набързо че стрелката в таблото има две врътки за регулиране/калибриране и сложих един термометър да гледам истинската темп на водата и да си калибрирам стрелката по него.
Резултатът - при показание от 95 градуса на стрелката перката си пали и работи до показание 90 градуса.И показанието е съвсем реално.
Незнам каква ти е колата ама за моя пасат дават на датчика че вкл. при 95 градуса и гаси при 89 градуса.Втора степен пали на 105.
Иначе магазин за такива неща мога да ти кажа два :
-Елит Кар или Нелас Авточасти.
В Ауто + тези датчици са близо 3 пъти по-скъпи.
Драсни едно редче каква точно е колата за да видим какви характеристики за темп. и дават и да обмислим тогава дали проблема е в датчика.
Успех!


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 23 апр 2007 21:07


1992 1.8 ABS. Нямам идея дали някой е слагал допълнително реле, така си взех колата...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 21:11


Доколкото знам няма релета.Един колега е с такъв двигател и май нямаше релета.Утре ще погледна макар,че съм почти убеден че няма производствено реле.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 23 апр 2007 21:20


Нямам апарат. Иначе с удоволствие бих ти снимал, за да видиш. Убеден съм че това реле управлява захранването на ел. двигателя. Проследих кабелите и като укъсявах изводите на буксата на датчика ми щракаше това реле.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 21:28


Не е невъзможно да е слагано допълнително или някои по-нови пасат-и да имат ама замислял ли си се защо има само на 1-ва скорост (това че 2-ра се ползва много по-рядко не е основателна причина).Все пак може и да греша незнам как е при теб.


Потребителски аватар
proxy
Мнения: 259
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 11:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот proxy » Пон 23 апр 2007 21:33


Просто 1-ва откаже да има минимална вероятност да откаже 2-ра, поне така предполагам. Но има и друга логика, че да ти откажат и 2-те релета в един и същ момент е малко съмнително, да не кажа практически невъзможно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 22:23


Да де ама ако имаш две релета и не се усетиш навреме че ти няма едната степен може да си останеш и без другата (не че при датчика без релете не може да се получи същото).Поне според мен колкото е по-просто и с по-малко връзки от сорта на кабелни обувки и т.н. е по-надежна системата и затова моята не си я преправям с релета и исках да си сложа диод да ми показва какво се случва ама май няма да стане толкова лесно.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 25 апр 2007 21:35


doktora написа:
Red_Jetta написа: :lol: ... какво побългаряване правиш в момента :oops: :D :) )

...., но чакам в най-скоро време да ми се отдаде случай да позагрея хубаво двигателя за да видя дали ще включи перката на 92 градуса. Не ми се иска да хвърлям пари на вятъра, като загрявам двигателя на място - ще съчетая пробата с разходка до някъде си.


Какво стана колега, успяли да провериш как работи системата с нов датчик? :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта