Напълно умряла Ламбда сонда - или?-решено!:-)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Напълно умряла Ламбда сонда - или?-решено!:-)

Мнениеот mafiota » Пон 23 апр 2007 7:04


Здравейте отново колеги. ОТ известно време имах някакви подозрения че ламбда сондата не ми работи както трябва, и вчера когато най-накрая си довърших ламбда монитора по ТАЗИ схема с болка на душата се убедих че подозренията ми не са били напразо. Та в крйна сметка проблемът е че амплитудата на изходното напрежение на ламбда е доста ниска - 0,2V max!. Това го установявам при добре загрял двигател , работещ на бензин - и при обороти ХХ+1500. Та при тая ситуация мигат само първият и вторият светодиод от индикатора. Това ме кара да си мисля че Ламбдата ми е хванала една от характерните "болести" - ниска амплитуда на изходното нарежение.
Но интерсното е че колата си има идеални обороти на ПХ (около 920), като нито "пълзят" нагоре -надоло, динамиката си е доста добра, но немога да скрия че разхода на бензин не е малък!
Най-вероятно излекуването на тази болест е свързано с едни 150лв., за нова сонда, но ми е интерсно, дали не може да се направи някакъв постояннотоков усилвател, чрез който да се усили амплитудата на сигналите от ламбда сондата, защото наблюдавам че честотата и на превлкючване си е нормална ,само дето амплитуда няма сигнала, и като цяло в системата се получава постоянно сигнал за бедна смес, а компа си увеличава ли увеличава времето за отваряне на инжектора:)
Поне за мен така си обяснвам нещата, но бих се радвал да споделите и вашите мнения :wink:

PS:Пропуснах да кажа ,че ламбдата ми е с подгряване (3-провода), а двигателя е 1,8мономотроник.

Последна промяна от mafiota на Сря 02 май 2007 6:39, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Пон 23 апр 2007 12:04


Моят съвет е да провериш работоспособността на сондата си с осцилоскоп като същевременно използваш това да калибрираш сътворения от теб ламбда-монитор.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 23 апр 2007 13:02


Това за осцилоскопа е най-добрия вариант, разбира се, но трудно ще се намери захранване
По лесно е колегата да пробва неговия Ламбда-монитр с... да кажем една батерийка, тример и волтметър. Просто да се види дали е калибрирано.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 23 апр 2007 13:15


А този индикатор провери ли го с еталонен сигнал (с потенциометър и V-метър), както съветва колегата дали изобщо работи точно?

Ламбдата може и да я замериш и с мултицет, особено ако е старичка сигнала ще се мени около веднъж в секунда примерно - достатъчно ниска честота та да се мери с мултицет.

С осцилограф е хубаво, ама не всеки осцилограф може да мери нискочестотни сигнали. Ако не може - ще виждаш само местеща се нагоре-надолу права линия вместо правоъгълни импулси, а точността може и да е по-ниска от тази с мултицет.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 23 апр 2007 14:06


radotom написа:Това за осцилоскопа е най-добрия вариант, разбира се, но трудно ще се намери захранване
По лесно е колегата да пробва неговия Ламбда-монитр с... да кажем една батерийка, тример и волтметър. Просто да се види дали е калибрирано.


Да , разбира се , че съм го калибрирал с батериика, тример, и мултицет., и следващата стъпка ще е осцилоскопа. Но както казва колегата psstv18rp, самия процес е доста бавен, и дано осцилоскопа успее да хване толкова ниската честота.
И ако все пак е сдала багажа , с един ОУ не може ли да се направи някакво усилвателно стъпало, с коефициент на усилване 5 ...6 пъти, което да дублира и усилва сигналите от остарялата ламбда?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 23 апр 2007 15:05


Да ама пту-то има едно леко проблемче със собствените си изкривявания заради съгласуването по съпротивлвние на входа на стъпалото с източника на сигнала.Иначе да теоретично можеш да си сглобиш едно пту и с него да вдигнеш нивото на сигнала.
По повод осцилоскопа той хваща и много ниски честоти и можеш като запалиш да си го сложиш на много малка стойност волт на деление и да видиш как се мести лъча (още руските от време оно имат мисля че по 0.1 волта на деление че и по по-малко).
Успех!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 23 апр 2007 16:51


колега първо колата ти е моноджетроник а не мономотроник.Мономотроник се монтира след януари 1993г а твоята моноспринцовка е 1991г ако не се лъжа.Второ що не вземеш да споделиш колко ти гори колата за да се съмняваш в разхода и да си отваряш работа?ПП Нищо лично


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 23 апр 2007 17:48


Незнам дали е моножетроник според теб колега, но на компа пише с големи букви :BOSCH Monomotronik, ( с очите си съм го виждал)а освен това няма вакумен октан коректор, мисля че и това беше един от разликите при моно же и мотроник!


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пон 23 апр 2007 20:59


mafiota написа:Незнам дали е моножетроник според теб колега, но на компа пише с големи букви :BOSCH Monomotronik, ( с очите си съм го виждал)а освен това няма вакумен октан коректор, мисля че и това беше един от разликите при моно же и мотроник!


потвърждавам! при мен, RP от 1991-ва е същото. моно мотроник си пише на ECU-то и няма вакуум към делкото - корекцията става от моно мотроника. освен това мисля че моето ECU e сменяно защото на него пише 1995-та.


Deltata
Мнения: 18
Регистриран на: Пон 23 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Deltata » Пон 23 апр 2007 21:48


Според мен... ако въобще си заслужава играта с корекцията на сигнала... най-добре ще стане с компаратор!;)
Един операционен усилвател, на единия му вход ще се подаде напрежение равно на средната стойност от минималното и максималното давано от ламбдата. На другия вход напрежението от ламбдата. Изхода през един светодиод примерно .... по позната схема на ламбда симулатор ще се формират идеалните нива!;) И бонус - фронтовете ще са идеални!;)


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Вто 24 апр 2007 6:20


при мономотроника липсва демпфер на дроселовата клапа,липсва баластен резистор на дюзата дето се намира до кутията на въздушния филтър а компа....той се сменя


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 24 апр 2007 9:22


Не е вярно това за мономотроника че е след 93!
Моя е също мономотроник, от януари 91. Няма демпфер, няма баласт, няма вакуум на делкото. Двигателя е RP.

За осцилографа - 0.1V на деление е хубаво, въпроса е честотата. При честота около и под 1Hz, евтините осцилографи не могат да ти покажат формата на сигнала - или виждаш бягаща точка, която минава ту долу ту горе, или ако си настроил на по-висока честота - местеща се нагоре надолу линия. За да "видиш" такъв сигнал, трябва осцилографа да ти е с повечко екстри. :-)

Иначе по темата, нещо се съмнявам да е възможно ламбдата да продължава да работи, но със толкова слаб сигнал.

Сигурен ли си че не е натоварен прекалено много сигнала от сондата? Сигнала от сондата е слаб, и лесно може да се "смачка" ако се натовари. Да не би твоя индикатор да има ниско входно съпротивление?
Този кондензатор 1uF на входа на схемата нещо не ми харесва много. Доста голям капацитет е това. Додето го заржда и разрежда (през високоомен резистор) - зор ще види сондата. Може просто да не успява и затова индикатора да показва по-малко (колкото е успял да се зареди кондензатора). Пробвай да го махнеш.

Моя индикатор е по подобна схема, но сигнала от сондата се подава директно към входа (5то краче), и е свързан към маса с резистор 1 или 2 мегаома (забравих вече). Няма кондензатор. В други схеми съм виждал кондензатор, но далеч по-малък (от порядъка на пикофаради).

Ако все пак се окаже че ламбдата работи, но дава ниско напрежение - съгласен съм с колегата че с компаратор е най-добре, само трябва да се търси компаратор с еднополярно захранване и възможност работа с входен сигнал = маса (не всички могат!), и някак трябва да му се зададе стабилно и точно опорно напрежение, което при толкова ниска стойност (0.1V) не е лесно.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Вто 24 апр 2007 9:33


Моят осцилоскоп при най-ниската развивка наистина показва движеща се ярка точка. Но за щастие тръбата му има послесветене и общо взето доста точно се измерва амплитудата, честотата и формата на сигнала.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пет 27 апр 2007 7:58


Благодаря ви за отговорите колеги, в момента съм разкачил ламбдата от компа, и на входа на компа се установи напрежение около 0,4Волта, а кто закача сондата това напрежение спада на 0,2Волта.

Но както казва колегата psstv18rp може би ламбда индикаторчето ми има ниско входно съпротивление (ами аз не съм слагал на входа тоя резистор от 470кОм , а подавам сигнала директно на 5-ти крак, и паралелно на него съм свързал резистор 180кОм, с кондензатор -паралелно 1МФ), смятате ли че входното съпротивление на индикаторчето е прекалено ниско, и "събаря" сигнала от сондата?
Благодаря:)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 27 апр 2007 10:01


Малко е 180Кома, ако изобщо го слагаш тоя трябва да е поне 1Mом.
Кондензатора също е голям според мен, отделно сигурно е електролитен, а те имат и утечка. Ако изобщо го слагаш - мисля че трябва да е от порядъка на пикофаради.

Няма ли как да пробваш без индикаторчето? Не е зле на куплунг да го направиш.

Сигнала от сондата е слаб, и тя има високо вътрешно съпротивление, и лесно може да се "смачка", даже например се препоръчва ако се мери с мултицет, да е с високоомен такъв (примерно цифров).

Иначе е съвсем нормално това 0.4В без сонда.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта