Как да сменя диодите на ел. стъклата (на дръжките)?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Как да сменя диодите на ел. стъклата (на дръжките)?

Мнениеот Hertz » Пет 20 апр 2007 17:17


Как да сменя диодите на ел. стъклата (на дръжките)?
Гледах някъде тема но не мога да я намеря - Благодаря




Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Пет 20 апр 2007 17:49


Тема имаше но не ми се търси сега ..... най общо правиш следното...

1)купуваш 3х3мм диоди в цвят който искаш
2)купуваш 2 съпротивления 1.2к.ом и 1к.ом (аз сложих такива защото не искам да ми светят супер ярко
3)отваряш копчетата (почваме с дясното)
4)с тънко ножче режеш зеленият диод
5)с тъкно ножче разширяваш крачетата на които се захваща диода
6)скъсяваш крачетата на новият и го захващаш + запояваш (внимавай да запазиш посоката на зеленият ... ако трябва направи проба кое е + и кое - ... минуса отива към пин 6 и се свързва с кафявият кабел)
7)затваряш бутона
8)прекъсваш кафявият кабел (към пин 6) на буксата която се закача към бутона
9)запояваш в двата края на прекъснатият кабел по-голямото съпротивление (1.2к.ом)
10)отваряш лявото копче
11)решеж двата диода (както в 5)
12)тук вече трябва да се внимава ... целта на упражнението е 2та диода да се запоят един за друг така, че да се получи успоредно връзване ( ---->|--->|-----) ...т.е + на единият диод към другият ...прави се по следният начин
12.1) на копчето имаш 4 крачета на които за закачени оригиналните диоди... 2 от крачетата са вързани с пин 1 (+) и 2 от крачетата са вързани с пин 6 (-) излизащи от копчето .... целта е да отрежеш две крачета като оставиш един + и един -
12.2) захващаш и запояваш + на единият диод към неотрязаното + краче (вързано с пин 1)
12.3) захващаш и запояваш - на другият диод към неотрязаното - краче (вързно с пин 6)
12.4) запояваш диодите един за друг така че да не се допират до нищо друго.
13) затваряш копчето
14) прекъсваш кафявият кабел отиващ към пин 6 и запояваш в двата му края 1к.ом резистор
15) пускаш фаровете и си свиркаш.
16) черпиш бира на следващтото събиране


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Пет 20 апр 2007 18:12


tankishev написа:Тема имаше но не ми се търси сега ..... най общо правиш следното...

1)купуваш 3х3мм диоди в цвят който искаш
2)купуваш 2 съпротивления 1.2к.ом и 1к.ом (аз сложих такива защото не искам да ми светят супер ярко
3)отваряш копчетата (почваме с дясното)
4)с тънко ножче режеш зеленият диод
5)с тъкно ножче разширяваш крачетата на които се захваща диода
6)скъсяваш крачетата на новият и го захващаш + запояваш (внимавай да запазиш посоката на зеленият ... ако трябва направи проба кое е + и кое - ... минуса отива към пин 6 и се свързва с кафявият кабел)
7)затваряш бутона
8)прекъсваш кафявият кабел (към пин 6) на буксата която се закача към бутона
9)запояваш в двата края на прекъснатият кабел по-голямото съпротивление (1.2к.ом)
10)отваряш лявото копче
11)решеж двата диода (както в 5)
12)тук вече трябва да се внимава ... целта на упражнението е 2та диода да се запоят един за друг така, че да се получи успоредно връзване ( ---->|--->|-----) ...т.е + на единият диод към другият ...прави се по следният начин
12.1) на копчето имаш 4 крачета на които за закачени оригиналните диоди... 2 от крачетата са вързани с пин 1 (+) и 2 от крачетата са вързани с пин 6 (-) излизащи от копчето .... целта е да отрежеш две крачета като оставиш един + и един -
12.2) захващаш и запояваш + на единият диод към неотрязаното + краче (вързано с пин 1)
12.3) захващаш и запояваш - на другият диод към неотрязаното - краче (вързно с пин 6)
12.4) запояваш диодите един за друг така че да не се допират до нищо друго.
13) затваряш копчето
14) прекъсваш кафявият кабел отиващ към пин 6 и запояваш в двата му края 1к.ом резистор
15) пускаш фаровете и си свиркаш.
16) черпиш бира на следващтото събиране


До тук всичко е ясно, но как да отворя дръжката? :roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 20 апр 2007 19:55


Взимаш една обикновена отвертка и напъваш между пластмасата и кората на вратата.Пластмасата е на две части и е на щипки.Напъвай,здрава е,огъва се,няма да се счупи.Копчето отдолу се държи за пластмасата на едни чопчета - ще видиш и ще се ориентираш.


Потребителски аватар
Hertz
Мнения: 2016
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 23:02
Автомобил: vw
Двигател:

Мнениеот Hertz » Съб 21 апр 2007 12:36


А диоди от къде да взема?


Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 15 юли 2004 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот peterhr » Съб 21 апр 2007 13:21


Hertz написа:А диоди от къде да взема?

Конрад,
http://www.comet.bg,
http://www.electroninvest.com


Потребителски аватар
baTkoTo
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот baTkoTo » Съб 21 апр 2007 13:35


А дали с SMD-диоди ще стане добре и изобщо ще стане ли ???


Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 15 юли 2004 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот peterhr » Съб 21 апр 2007 13:39


baTkoTo написа:А дали с SMD-диоди ще стане добре и изобщо ще стане ли ???

Тях по-скоро трябва да ги запояваш на платка. Ако успееш директно на кабелите ще е добре. Трябва да намериш по-мощни, защото тези които съм виждал светят по-слабо отколкото в корпус 3мм или 5мм.
Също е важно и ъгъла на светене. Тези които са прозрачни обикновенно са много насочени и светят в една точка и не са много подходящи за тази цел. Другите май се наричаха дифузни и изглеждат по-матови на външен вид, светят с по-голям ъгъл, но малко по-слабо.


Потребителски аватар
baTkoTo
Мнения: 681
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 19:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот baTkoTo » Съб 21 апр 2007 13:43


peterhr написа:
baTkoTo написа:А дали с SMD-диоди ще стане добре и изобщо ще стане ли ???

Тях по-скоро трябва да ги запояваш на платка. Ако успееш директно на кабелите ще е добре. Трябва да намериш по-мощни, защото тези които съм виждал светят по-слабо отколкото в корпус 3мм или 5мм.
Също е важно и ъгъла на светене. Тези които са прозрачни обикновенно са много насочени и светят в една точка и не са много подходящи за тази цел. Другите май се наричаха дифузни и изглеждат по-матови на външен вид, светят с по-голям ъгъл, но малко по-слабо.

мерси колега ;) HERTZ успех с това което искаш да направиш дано няма проблеми ;)


Потребителски аватар
kluchar
Мнения: 13
Регистриран на: Нед 01 апр 2007 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

диоди

Мнениеот kluchar » Пон 23 апр 2007 22:30


аз също си смених диодите SMD с по ярки и сега се виждат
светят когато си на контакт винаги
така е направено но мисля да сложа да светят когато е тъмно иначе е излишно
също имам и на другите индикатори по ярки светлини на парното и климатика


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 23 апр 2007 23:06


няма смисъл да набутвате пари за СМД диоди става и с обикновенни ярки.


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Вто 24 апр 2007 0:27


Stenly написа:няма смисъл да набутвате пари за СМД диоди става и с обикновенни ярки.

Стига да има място :wink:


Потребителски аватар
CCCP_FAN
Мнения: 916
Регистриран на: Вто 12 апр 2005 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот CCCP_FAN » Вто 24 апр 2007 8:38


Точният отговор на въпроса ти
:arrow: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... highlight=



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта