Става дума за следната идея - искам да си сложа още един светодиод редом с тези за маслото,акумулатора,дългите и т.н. на таблото с уредите на пасатора.Идеята на светодиода е да свети,когато се включва перката за охлаждането (ма предишната ми кола си го бях направил и е доста полезно за да си следи човек охладителната система).Да ама като си разглобявах таблото въобще не съм заглеждал как са закрепени тези,които вече има и има ли възможност да се слагат още (не се изключва вариант лепене и т.н. ако се налага).
Някой правил ли е подобно нещо?
Ще съм благодарен на всякаква информация по повод закрепването на светодиодите (гледах из книгите ама не е показано това в детаили).
Благодаря предварително!
Допълнително светодиоди на таблото на В3 - ПРОВАЛ!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Допълнително светодиоди на таблото на В3 - ПРОВАЛ!
Последна промяна от zfa159 на Пон 23 апр 2007 18:04, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Те няколко са празни и на тяхно място мисля, че може да се постави друг светодиод, но остава въпроса със захранването му.От пистите на таблото може и да стане, ако успееш да откриеш на кои пинове на буксата отиват двете писти и на самата букса да сложиш кабелчетата от перката, или другия вариант е от светодиода 2 кабелчета навън от таблото и там слагаш втора букса и така.
Вчера го разглобявах таблото, но не съм го снимал обаче оригиналните светодиоди са хванати за платката като щанцовани.
ПС.Днес или утре пак ще разглобявам таблото и ще го снимам
Вчера го разглобявах таблото, но не съм го снимал обаче оригиналните светодиоди са хванати за платката като щанцовани.
ПС.Днес или утре пак ще разглобявам таблото и ще го снимам
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ще съм ти много благодарен защото няма да см тук събота и неделя а през седмицата на работа и нямам време да го погледна.
Иначе захранването ще го измисля някак (както ти казваш на някой свободен пин от куплунга или д жичка).Дефако аз винаги мога да си хвана маса от таблото (или + зависи по какво се управлява перката) и да си пусна само едно допълнително кабелче и ако няма свободни или техническа възможност ще е на отделна буксичка някаква.
Благодаря!
Иначе захранването ще го измисля някак (както ти казваш на някой свободен пин от куплунга или д жичка).Дефако аз винаги мога да си хвана маса от таблото (или + зависи по какво се управлява перката) и да си пусна само едно допълнително кабелче и ако няма свободни или техническа възможност ще е на отделна буксичка някаква.
Благодаря!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Днес го развалях таблото и пускам обещаните снимки, които може и да са в помощ на колеги при разглобяване на таблото.Пасат Б3
След свалянето на пластмасата около таблото идва ред на болтчетата, които държат самото табло
При мен таблото излиза през волана, като преди това се бърка зад него да се откачи присъединителната букса.Жилото на километража се откачва само с дърпане на таблото.
Веднъж извадено таблото се отвиват малките болтчета от двете страни, които ридържат предния капак
Това са диодите с които си преработих осветлението за незнам кой път щото тия от запалките взеха да горат стабилно.Сигурно не съм сложил правилните резистори.
Най накрая и по темата на колегата
Това е само горната част, която е като капаче на диодите и е на щипка, вади се с леко придърпване от единия край.Долната част е хваната здраво за платката, като диодите са щанцовани за пистите и според мен няма шанс да бъдат откачени, но върху горната част /капачето/ на празно место има място след разпробиване точно за 5 мм.диод, обаче захранването му сигурно ще трябва да е с допълнителни кабелчета.
При връщане на таблото на мястото му цаката е само да се подведе жилото в конуса на таблото.Аз успявам с бъркане отгоре над него.
Надявам се да съм бил полезен и се извинявам за качеството на снимките, но моят апарат толкова си може
След свалянето на пластмасата около таблото идва ред на болтчетата, които държат самото табло


При мен таблото излиза през волана, като преди това се бърка зад него да се откачи присъединителната букса.Жилото на километража се откачва само с дърпане на таблото.

Веднъж извадено таблото се отвиват малките болтчета от двете страни, които ридържат предния капак

Това са диодите с които си преработих осветлението за незнам кой път щото тия от запалките взеха да горат стабилно.Сигурно не съм сложил правилните резистори.

Най накрая и по темата на колегата

Това е само горната част, която е като капаче на диодите и е на щипка, вади се с леко придърпване от единия край.Долната част е хваната здраво за платката, като диодите са щанцовани за пистите и според мен няма шанс да бъдат откачени, но върху горната част /капачето/ на празно место има място след разпробиване точно за 5 мм.диод, обаче захранването му сигурно ще трябва да е с допълнителни кабелчета.

При връщане на таблото на мястото му цаката е само да се подведе жилото в конуса на таблото.Аз успявам с бъркане отгоре над него.


Надявам се да съм бил полезен и се извинявам за качеството на снимките, но моят апарат толкова си може
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
К.Одаджийски написа:При връщане на таблото на мястото му цаката е само да се подведе жилото в конуса на таблото.Аз успявам с бъркане отгоре над него.
Така правех и аз докато не научих правилния начин на сваляне и поставяне на жилото,а именно от към отсека на двигателя се освобождава от държателя повдигайки го леко нагоре и се изважда назад(към мотора),поставянето е съответно по обратен ред - след като таблото си е вече на мястото жилото се избутва напред(към него) до упор,след което се надига леко и се поставя в държателя.Пиша го защото ми прави впечатление че много от колегите се мъчат по по-трудния начин - с бъркане под или над таблото...
А за светодиода - само с отделни кабелчета,леко се разширяват отворите за крачетата му(в пластмасата която го държи) за да може да мине кабела през тях и се извеждат извън таблото за свързване...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами утре (исках днес ама нямам нито подходящи инструменти,нито бургии) ще го разглобя да си монтирам светодиод-а (един жълт мисля да си сложа понеже така или иначе си нямам жълт на таблото) и ще му свържа катода към "маса" през едно резисторче 47-610 Ома и ще видя има ли някаква възможност да монтирам някакъв куплунг отзад на таблото (много се замислям за BNC накрайник понеже може да се закача и откача многократно и то не трудно) и оттам да му пратя анодчето напред в моторния отсег и да го свържа към 1-ва скорост на перката.А като се замисля мога да използвам и външната част на куплунга за да пусна и 2-ра степен все пак да я има.Въпроса е да има подходящо място.
Благодаря!
Когато го изобретя ще кача някоя и друга снимка (от тел. ама все пак) за да видите крайния резултат.
Благодаря!
Когато го изобретя ще кача някоя и друга снимка (от тел. ама все пак) за да видите крайния резултат.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Вече е факт
Оказа се следното :
вътре на таблото,където са настоящите светодиоди на празните места има тапички (като за начало мислех че е просто пластмаса ама като почнах да я дупча се оказа че е тапичка).
Та свалих въпросната и се откри дупчица като за диод (с малко по-широка) и отдолу стойка за крачетата му и тялото му.Разбира се стойката леко се модернизира (разпробих я отстрани за да излезнат 3-те крачета).Все пак не си закачих масата в таблото и изкарах 3 жички отвън през таблото (отзад пробих една дупка 4мм и минаха 3-те кабелчета).Отзад оставих аванс на кабела около 5см и сложих един куплунг от комп.захранване (букса с 4 пина).Както си е по принцип и при пц-тата двете средни заедно и на - на диода, двете крайни съответно на двата края на диод-а (двата +).
Монтирах си таблото обратно и куплунга се оказа много удобен за бъркане отдолу под таблото за да си го закача.Сложих си другата част от куплунга на едно кабелче 6 проводничета (две по две заедно)
и го пуснах отпред покрай сноповете с кабели до под резервоарчето на хидравликата и утре ще го мисля накъде да ходи (бай-вероятно направо в перката за да си хвана двете степени и маса-та).
Ще гледам да кача снимки тези дни как изглежда.
Благодаря!

Оказа се следното :
вътре на таблото,където са настоящите светодиоди на празните места има тапички (като за начало мислех че е просто пластмаса ама като почнах да я дупча се оказа че е тапичка).
Та свалих въпросната и се откри дупчица като за диод (с малко по-широка) и отдолу стойка за крачетата му и тялото му.Разбира се стойката леко се модернизира (разпробих я отстрани за да излезнат 3-те крачета).Все пак не си закачих масата в таблото и изкарах 3 жички отвън през таблото (отзад пробих една дупка 4мм и минаха 3-те кабелчета).Отзад оставих аванс на кабела около 5см и сложих един куплунг от комп.захранване (букса с 4 пина).Както си е по принцип и при пц-тата двете средни заедно и на - на диода, двете крайни съответно на двата края на диод-а (двата +).
Монтирах си таблото обратно и куплунга се оказа много удобен за бъркане отдолу под таблото за да си го закача.Сложих си другата част от куплунга на едно кабелче 6 проводничета (две по две заедно)
и го пуснах отпред покрай сноповете с кабели до под резервоарчето на хидравликата и утре ще го мисля накъде да ходи (бай-вероятно направо в перката за да си хвана двете степени и маса-та).
Ще гледам да кача снимки тези дни как изглежда.
Благодаря!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Теоретично няма откъде другаде понеже преди датчика +12V са постоянни и датчика ги пуска към едната или другата степен.
Провал-а на цялото нещо е следния - въобще не съобразих, че тъпата перка е постояннотоков двигател и въздушната струя я завърта и тя генерира напрежение
(нищо нелогично ама кой да помисли).
Ефектът :
когато колата е в задръстване няма проблеми и диод-а си показва идеално дали е пусната перката или не е.Обаче (винаги има едно обаче) при скорост по-голяма от 60км/час диод-а светва и като намаля изгасва постепенно.Закачих един волтметър за перката и го трих вътре при мен - при тази скорост перката вади напрежение около 6V и при около 100-120 вече е на 14-15V.Което само по себе си обезсмисля цялата работа понеже не може да се вадят коректни заключения за това кога работи и кога не (пак трябва да се съобразявам с датчика за температурата).
Какво измислих аз :
-перката винаги има закачена маса или - както искате го наречете,което не мога да избегна (иначе ако и тя се прекъсваше от датчика нямаше да свети диод-а понеже неговата маса щях да си я взема преди датчика).
-за да избегна маса-та се налага да сложа реле,което да включва и изключва перката както по + така и по маса.Ама усложнявам сиситемата и става по-ненадежна (по-простото е по-ефективно).
-другия вариант е да сложа обратен диод на перката за да не протича ток в обратна посока и диод-а ми в таблото да не свети - отново осложянавам системата и трябва да сложа як мощен диод понеже тока в права посока е много голям (няколко амперчета и то около 5-6-10).Отделно при пускане на перката тя ще се върти по-бавно (диод-а ще има пад върху себе си около 0.5-1 волт което ще се отрази на скоростта на перката макар и малко).
-другия вариант е да си измисля логическо решение с интегрална схема ама то не става - мислех да използвам следното - +12В от акомулатор-а са едни,а тези генерирани от перката са други обаче заради общата маса на перката и акомулатор-а схемичката (логическо И) ще си сработи и пак ще ми светне диод-а.Идеята беша да хвана постоянно единия вход на схемичката към + от акумулатора,а когато датчика сработи другия край да се оказва и той на + което води до + на изхода на логическия елемент.Обаче когато перката започне да генерира напрежението ще превключи лог.елемент и този вариант отпада.
Резултатът :
-диод-а си седи в таблото и кабела му е отрязан отпред при акомулатора и чака своето ново приложение.
-кабела от перката и той е срязан и добре изолиран и чака някакво евентуално решение.
-установих че точно на 95 градуса показание на стрелката се вкл.перката и работи докато стрелката падне на 90.
-установих че перката ми е един як генератор...
Провал-а на цялото нещо е следния - въобще не съобразих, че тъпата перка е постояннотоков двигател и въздушната струя я завърта и тя генерира напрежение

Ефектът :
когато колата е в задръстване няма проблеми и диод-а си показва идеално дали е пусната перката или не е.Обаче (винаги има едно обаче) при скорост по-голяма от 60км/час диод-а светва и като намаля изгасва постепенно.Закачих един волтметър за перката и го трих вътре при мен - при тази скорост перката вади напрежение около 6V и при около 100-120 вече е на 14-15V.Което само по себе си обезсмисля цялата работа понеже не може да се вадят коректни заключения за това кога работи и кога не (пак трябва да се съобразявам с датчика за температурата).
Какво измислих аз :
-перката винаги има закачена маса или - както искате го наречете,което не мога да избегна (иначе ако и тя се прекъсваше от датчика нямаше да свети диод-а понеже неговата маса щях да си я взема преди датчика).
-за да избегна маса-та се налага да сложа реле,което да включва и изключва перката както по + така и по маса.Ама усложнявам сиситемата и става по-ненадежна (по-простото е по-ефективно).
-другия вариант е да сложа обратен диод на перката за да не протича ток в обратна посока и диод-а ми в таблото да не свети - отново осложянавам системата и трябва да сложа як мощен диод понеже тока в права посока е много голям (няколко амперчета и то около 5-6-10).Отделно при пускане на перката тя ще се върти по-бавно (диод-а ще има пад върху себе си около 0.5-1 волт което ще се отрази на скоростта на перката макар и малко).
-другия вариант е да си измисля логическо решение с интегрална схема ама то не става - мислех да използвам следното - +12В от акомулатор-а са едни,а тези генерирани от перката са други обаче заради общата маса на перката и акомулатор-а схемичката (логическо И) ще си сработи и пак ще ми светне диод-а.Идеята беша да хвана постоянно единия вход на схемичката към + от акумулатора,а когато датчика сработи другия край да се оказва и той на + което води до + на изхода на логическия елемент.Обаче когато перката започне да генерира напрежението ще превключи лог.елемент и този вариант отпада.
Резултатът :
-диод-а си седи в таблото и кабела му е отрязан отпред при акомулатора и чака своето ново приложение.
-кабела от перката и той е срязан и добре изолиран и чака някакво евентуално решение.
-установих че точно на 95 градуса показание на стрелката се вкл.перката и работи докато стрелката падне на 90.
-установих че перката ми е един як генератор...
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Защото при мен няма релета.Не че искам да спорим ама аз досега не съм видял един автомобил,който да е с реле именно заради високия ток и възможността от дефектиране на релето което прави системата по-ненадежна.
Гледал съм на Опел Кадет,Вектра,Фиат Типо,Фолксваген голф 2,пасат 3,Форд Ескорт,няколко Алфи...нито едно от тях няма релета на датчика.
Възможно е по-новите вече да имат ама при мен няма и не искам и да слагам защото един колега в една друга тема беше пропищал че релето,което някой е сложил навремето се стопява много бързо а е 50 амперово и редовно не се вкл. перката.
Туку що ми хрумна едно друга идея у итре ше пробвам дали има шанс -
когато перката работи има пад на напрежение върху жицата от перката до датчика и там има пад единствено и само,когато има консумация т.е. перката работи.Ако пад-а е около 0.5 0.7 волта това е достатъчно да задейства светодиод (от новите поколения с галиево-ареснитни PN преходи) и това ми е шанса да успея да си направя желания диод.Утре ще премеря пад-а да видим.Ако е възможно показанието ще е дори по-вярно защото ако перката не се завърти т.е. не консумира ток пад на проводника няма да има и диод-а няма да светне.А ако окъси перката ще ми изгори диод-а
Гледал съм на Опел Кадет,Вектра,Фиат Типо,Фолксваген голф 2,пасат 3,Форд Ескорт,няколко Алфи...нито едно от тях няма релета на датчика.
Възможно е по-новите вече да имат ама при мен няма и не искам и да слагам защото един колега в една друга тема беше пропищал че релето,което някой е сложил навремето се стопява много бързо а е 50 амперово и редовно не се вкл. перката.
Туку що ми хрумна едно друга идея у итре ше пробвам дали има шанс -
когато перката работи има пад на напрежение върху жицата от перката до датчика и там има пад единствено и само,когато има консумация т.е. перката работи.Ако пад-а е около 0.5 0.7 волта това е достатъчно да задейства светодиод (от новите поколения с галиево-ареснитни PN преходи) и това ми е шанса да успея да си направя желания диод.Утре ще премеря пад-а да видим.Ако е възможно показанието ще е дори по-вярно защото ако перката не се завърти т.е. не консумира ток пад на проводника няма да има и диод-а няма да светне.А ако окъси перката ще ми изгори диод-а

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта