


проблем с tiptronic
проблем с tiptronic
зачи колеги моля за малко помощ,просто да ме насочите към някой майстор,който наистина да разбира от автоматици.проблемът е следния...значи днес карам си цял ден и нищо,никакви проблеми и преди 1 час се качвам на колата бодвам D и давам гас и колата не тръгва.т.е. давам гас до към 2-3000 оборота и тя тръгва съвсем леко.и като и пусна спирачката когато съм на D нема никой едвам едвам потегля,а иначе мотора се форсира перфектно.преди 5 дена смених маслото на скоростите в сервиза на audi,до тояга и за това мисла че проблема е нещо именно от там.преди малко пак я пробвах и всичко беше ок.предстои ми пътуване с нея до италия и за това моля ако някой знае за какво става въпрос...да сподели.
-
- Мнения: 414
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 18:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разкопания град
Re: ?
denis написа:защо сменя маслото на кутията
на тези кутий маслото се сменя на определени километри както на двигатела
Re: ?
pacohaker написа:denis написа:защо сменя маслото на кутията
на тези кутий маслото се сменя на определени километри както на двигатела
знам, че се сменя на определени километри, но доколкото си спомням колата на колегата беше около 60к
раничко за смяна на това точно масло
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ?
denis написа:pacohaker написа:denis написа:защо сменя маслото на кутията
на тези кутий маслото се сменя на определени километри както на двигатела
знам, че се сменя на определени километри, но доколкото си спомням колата на колегата беше около 60к
раничко за смяна на това точно масло
60k ? вярваш ли ? виждал съм бмв на 790к което в бг за 2 минути го връщат на 210к и го продават няколко дена по късно за доста добра сума. Така че 60-те к не са критерий.. за това по добре отиди където разбират от такива кутии.. не караш 20 годишна барака като някой от нас .. прегледай си хубаво колата дай някои лев и бъди сигурен в нея

значи колата е на 74000 реални(все пак внасям коли) и маслото на скоростите реших да го сменя,защото съм много педантичен на тази тема и взема ли си нова кола първата ми работа е да сменя консумативите.и както някои тук каза да дам някой лев да я прегледат в добър сервиз.....е на къде по-добър от сервиза на ауди до тояга...та там всеки ден влизат коли за по 100 та и пове4е хилки.и смея да твърдя че точно там преебаха колицата...не че са я преебали щото още си върви ама ми прави проблемчета.мисла след празниците да ходя в 1 сервиз посока банкя след околомръсното само за автоматици,или някой от вас да каже къде са добри.дали пък да не отида в някое от представителствата на фв??
?
извинявай ама малко не ми се връзват нещата
убеден си че колата е на тези километри и въпреки това го сменяш това масло, въпреки че можеш да караш поне три пъти по толкова километри
според мен излишен разход
убеден си че колата е на тези километри и въпреки това го сменяш това масло, въпреки че можеш да караш поне три пъти по толкова километри
според мен излишен разход
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ?
denis написа:извинявай ама малко не ми се връзват нещата
убеден си че колата е на тези километри и въпреки това го сменяш това масло, въпреки че можеш да караш поне три пъти по толкова километри
според мен излишен разход
след три пъти по толкова километри ще трябва да смени не маслото, а скоростната кутия. (или поне да даде 2-3к лева за ремонт).
Ако не са доливали масло при работещ двигател и включена "D" предавка наистина е възможно да не е обезвъждушена кутията.
Ако не е сменен филтъра, може и от запушен филтър да е (това е едно не много компетентно предположение

И само от любопитство: колко ти излезе смяната ?
значи само за смяна на маслото на скоростите ми взеха 78лв.това само за труд.маслото аз си го купих по 35лв. литъра.знам 4е тази кутия побира 7л. масло но ми казаха 4е няма да може да се изто4и цялото масло и аз взех 5л. от сервиза ми върнаха 2.5л с обяснението 4е изто4или към 3л и доляли 2.5-2.7л за6тото преди била малко препълнена.относно филтъра до колкото знам той не се сменя.
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Филтърът се сменя задължително. Цената му е 60-80лв. За целта картера на кутията се отваря и после се сменя и уплътнението му. След отваряне на картера излизат още няколко литра масло. Вероятно при теб са минали по лесния начин с източване на маслото само от пробката, но са те таксували по "правилния" начин:)
Стария филтър е пълен с фин метален прах, заради който всъщност се сменя маслото и филтъра. Най добре си отиди в Gemini4. Те си имат всички консумативи за тази кутия и предполагам ще дадат компетентно мнение. Скоро сменях масло при тях - на цена 278лв всичко.
Кутията най-вероятно е ZF 5HP19 - модификация за предно предаване.
Тя събира 9,2-9,8л масло. При смяна по описания по-горе начин се подменят около 6л масло. Няколко литра остават в турбината и за да се сменят трябва да се разглоби кутията.Което е вече малко пресилено и ненужно. Единственият производител на масло за тези кутии е ESSO.
П.П. Направих си труда да проуча тази кутия, защото ми предстоеше чип тунинг и не знаех колко Nm издържа.
Дано съм бил полезен.
Стария филтър е пълен с фин метален прах, заради който всъщност се сменя маслото и филтъра. Най добре си отиди в Gemini4. Те си имат всички консумативи за тази кутия и предполагам ще дадат компетентно мнение. Скоро сменях масло при тях - на цена 278лв всичко.
Кутията най-вероятно е ZF 5HP19 - модификация за предно предаване.
Тя събира 9,2-9,8л масло. При смяна по описания по-горе начин се подменят около 6л масло. Няколко литра остават в турбината и за да се сменят трябва да се разглоби кутията.Което е вече малко пресилено и ненужно. Единственият производител на масло за тези кутии е ESSO.
П.П. Направих си труда да проуча тази кутия, защото ми предстоеше чип тунинг и не знаех колко Nm издържа.
Дано съм бил полезен.
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм монтьор. Просто споделям опит от колите които съм обслужвал.
Според оригиналната документация на ZF маслото за ОБСЪЖДАНАТА кутия е само Esso( само един вариант - не знам дали е синтетика или полусинтетика
. Този Castrol, които цитираш е за "обикновени" автоматици.
Не съм запознат каква е точно разликата, но при "типтроник"-а обслужването е малко по-различно.
Между другото "типтроник" на VAG ( VW, Audi, porshe и т.н.) и "стептроник" на BMW е една и съща скоростна кутия, производство на ZF. Кутиите са 5HP19, 5HP22, 5HP24. Като по-големите се слагат на 8 цилиндрови двигатели. Има трицифрен код, който определя дали е за предно, задно и 4x4 предаване.Но карантията е еднаква. ( е почти еднаква).
Според оригиналната документация на ZF маслото за ОБСЪЖДАНАТА кутия е само Esso( само един вариант - не знам дали е синтетика или полусинтетика

Не съм запознат каква е точно разликата, но при "типтроник"-а обслужването е малко по-различно.
Между другото "типтроник" на VAG ( VW, Audi, porshe и т.н.) и "стептроник" на BMW е една и съща скоростна кутия, производство на ZF. Кутиите са 5HP19, 5HP22, 5HP24. Като по-големите се слагат на 8 цилиндрови двигатели. Има трицифрен код, който определя дали е за предно, задно и 4x4 предаване.Но карантията е еднаква. ( е почти еднаква).
ttony написа:Филтърът се сменя задължително. Цената му е 60-80лв. За целта картера на кутията се отваря и после се сменя и уплътнението му. След отваряне на картера излизат още няколко литра масло. Вероятно при теб са минали по лесния начин с източване на маслото само от пробката, но са те таксували по "правилния" начин:)
Стария филтър е пълен с фин метален прах, заради който всъщност се сменя маслото и филтъра. Най добре си отиди в Gemini4. Те си имат всички консумативи за тази кутия и предполагам ще дадат компетентно мнение. Скоро сменях масло при тях - на цена 278лв всичко.
Кутията най-вероятно е ZF 5HP19 - модификация за предно предаване.
Тя събира 9,2-9,8л масло. При смяна по описания по-горе начин се подменят около 6л масло. Няколко литра остават в турбината и за да се сменят трябва да се разглоби кутията.Което е вече малко пресилено и ненужно. Единственият производител на масло за тези кутии е ESSO.
П.П. Направих си труда да проуча тази кутия, защото ми предстоеше чип тунинг и не знаех колко Nm издържа.
Дано съм бил полезен.
мерси за мнението ти."gemini4" това сервиз ли е и къде се намира?маслото което аз сложих в кутията е ATF в бяло шише и пише че е специално за фв,ауди,сеат и шкода.и от магазина от който ми го продадоха казаха че кутията ми била малко по-нов модел и не се отваря от долу и не се сменява филтъра,и събира 7л.същото казаха и в PROSPEED.мисълта ми е къде да отида в представителство на фв,или друг сервиз?и относно чип тунинга....ти сложи ли си и има ли ниакакви проблеми с кутията(в слу4ай 4е реша и аз да сложа)?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта