проблем с tiptronic

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ico_dc
Мнения: 78
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с tiptronic

Мнениеот ico_dc » Вто 24 апр 2007 18:30


зачи колеги моля за малко помощ,просто да ме насочите към някой майстор,който наистина да разбира от автоматици.проблемът е следния...значи днес карам си цял ден и нищо,никакви проблеми и преди 1 час се качвам на колата бодвам D и давам гас и колата не тръгва.т.е. давам гас до към 2-3000 оборота и тя тръгва съвсем леко.и като и пусна спирачката когато съм на D нема никой едвам едвам потегля,а иначе мотора се форсира перфектно.преди 5 дена смених маслото на скоростите в сервиза на audi,до тояга и за това мисла че проблема е нещо именно от там.преди малко пак я пробвах и всичко беше ок.предстои ми пътуване с нея до италия и за това моля ако някой знае за какво става въпрос...да сподели.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 24 апр 2007 19:08


наи вероятно не са ти обезвъздушили кутията и в момента маслото е доста по малко;хваща от 6-8 литра
успех в разрешаването на проблема


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 25 апр 2007 19:48


Подкрепям niks76, почти сигурно маслото е малко.
Пръчка за проверка на нивото имаш ли ?


Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

?

Мнениеот denis » Съб 28 апр 2007 19:19


защо сменя маслото на кутията


pacohaker
Мнения: 414
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 18:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разкопания град

Re: ?

Мнениеот pacohaker » Съб 28 апр 2007 19:49


denis написа:защо сменя маслото на кутията

на тези кутий маслото се сменя на определени километри както на двигатела


Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: ?

Мнениеот denis » Нед 29 апр 2007 20:46


pacohaker написа:
denis написа:защо сменя маслото на кутията

на тези кутий маслото се сменя на определени километри както на двигатела


знам, че се сменя на определени километри, но доколкото си спомням колата на колегата беше около 60к
раничко за смяна на това точно масло


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ?

Мнениеот Vizor » Нед 29 апр 2007 21:18


denis написа:
pacohaker написа:
denis написа:защо сменя маслото на кутията

на тези кутий маслото се сменя на определени километри както на двигатела


знам, че се сменя на определени километри, но доколкото си спомням колата на колегата беше около 60к
раничко за смяна на това точно масло


60k ? вярваш ли ? виждал съм бмв на 790к което в бг за 2 минути го връщат на 210к и го продават няколко дена по късно за доста добра сума. Така че 60-те к не са критерий.. за това по добре отиди където разбират от такива кутии.. не караш 20 годишна барака като някой от нас .. прегледай си хубаво колата дай някои лев и бъди сигурен в нея :)


ico_dc
Мнения: 78
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico_dc » Нед 29 апр 2007 21:29


значи колата е на 74000 реални(все пак внасям коли) и маслото на скоростите реших да го сменя,защото съм много педантичен на тази тема и взема ли си нова кола първата ми работа е да сменя консумативите.и както някои тук каза да дам някой лев да я прегледат в добър сервиз.....е на къде по-добър от сервиза на ауди до тояга...та там всеки ден влизат коли за по 100 та и пове4е хилки.и смея да твърдя че точно там преебаха колицата...не че са я преебали щото още си върви ама ми прави проблемчета.мисла след празниците да ходя в 1 сервиз посока банкя след околомръсното само за автоматици,или някой от вас да каже къде са добри.дали пък да не отида в някое от представителствата на фв??


Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

?

Мнениеот denis » Пон 30 апр 2007 11:06


извинявай ама малко не ми се връзват нещата
убеден си че колата е на тези километри и въпреки това го сменяш това масло, въпреки че можеш да караш поне три пъти по толкова километри
според мен излишен разход


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ?

Мнениеот ttony » Пон 30 апр 2007 15:33


denis написа:извинявай ама малко не ми се връзват нещата
убеден си че колата е на тези километри и въпреки това го сменяш това масло, въпреки че можеш да караш поне три пъти по толкова километри
според мен излишен разход


след три пъти по толкова километри ще трябва да смени не маслото, а скоростната кутия. (или поне да даде 2-3к лева за ремонт).

Ако не са доливали масло при работещ двигател и включена "D" предавка наистина е възможно да не е обезвъждушена кутията.
Ако не е сменен филтъра, може и от запушен филтър да е (това е едно не много компетентно предположение :).

И само от любопитство: колко ти излезе смяната ?


ico_dc
Мнения: 78
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico_dc » Пон 30 апр 2007 18:09


значи само за смяна на маслото на скоростите ми взеха 78лв.това само за труд.маслото аз си го купих по 35лв. литъра.знам 4е тази кутия побира 7л. масло но ми казаха 4е няма да може да се изто4и цялото масло и аз взех 5л. от сервиза ми върнаха 2.5л с обяснението 4е изто4или към 3л и доляли 2.5-2.7л за6тото преди била малко препълнена.относно филтъра до колкото знам той не се сменя.


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Пон 30 апр 2007 19:13


Филтърът се сменя задължително. Цената му е 60-80лв. За целта картера на кутията се отваря и после се сменя и уплътнението му. След отваряне на картера излизат още няколко литра масло. Вероятно при теб са минали по лесния начин с източване на маслото само от пробката, но са те таксували по "правилния" начин:)
Стария филтър е пълен с фин метален прах, заради който всъщност се сменя маслото и филтъра. Най добре си отиди в Gemini4. Те си имат всички консумативи за тази кутия и предполагам ще дадат компетентно мнение. Скоро сменях масло при тях - на цена 278лв всичко.

Кутията най-вероятно е ZF 5HP19 - модификация за предно предаване.
Тя събира 9,2-9,8л масло. При смяна по описания по-горе начин се подменят около 6л масло. Няколко литра остават в турбината и за да се сменят трябва да се разглоби кутията.Което е вече малко пресилено и ненужно. Единственият производител на масло за тези кутии е ESSO.

П.П. Направих си труда да проуча тази кутия, защото ми предстоеше чип тунинг и не знаех колко Nm издържа.
Дано съм бил полезен.


Потребителски аватар
denis
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 11 май 2006 14:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот denis » Пон 30 апр 2007 19:39


ttony написа:Единственият производител на масло за тези кутии е ESSO.

Кастрол не става ли?
от каталога им намерих това
Изображение

Изображение

и знаеш ли какви са тези километри които са посочени там


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Пон 30 апр 2007 19:58


Не съм монтьор. Просто споделям опит от колите които съм обслужвал.
Според оригиналната документация на ZF маслото за ОБСЪЖДАНАТА кутия е само Esso( само един вариант - не знам дали е синтетика или полусинтетика :). Този Castrol, които цитираш е за "обикновени" автоматици.
Не съм запознат каква е точно разликата, но при "типтроник"-а обслужването е малко по-различно.

Между другото "типтроник" на VAG ( VW, Audi, porshe и т.н.) и "стептроник" на BMW е една и съща скоростна кутия, производство на ZF. Кутиите са 5HP19, 5HP22, 5HP24. Като по-големите се слагат на 8 цилиндрови двигатели. Има трицифрен код, който определя дали е за предно, задно и 4x4 предаване.Но карантията е еднаква. ( е почти еднаква).


ico_dc
Мнения: 78
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico_dc » Вто 01 май 2007 11:06


ttony написа:Филтърът се сменя задължително. Цената му е 60-80лв. За целта картера на кутията се отваря и после се сменя и уплътнението му. След отваряне на картера излизат още няколко литра масло. Вероятно при теб са минали по лесния начин с източване на маслото само от пробката, но са те таксували по "правилния" начин:)
Стария филтър е пълен с фин метален прах, заради който всъщност се сменя маслото и филтъра. Най добре си отиди в Gemini4. Те си имат всички консумативи за тази кутия и предполагам ще дадат компетентно мнение. Скоро сменях масло при тях - на цена 278лв всичко.

Кутията най-вероятно е ZF 5HP19 - модификация за предно предаване.
Тя събира 9,2-9,8л масло. При смяна по описания по-горе начин се подменят около 6л масло. Няколко литра остават в турбината и за да се сменят трябва да се разглоби кутията.Което е вече малко пресилено и ненужно. Единственият производител на масло за тези кутии е ESSO.

П.П. Направих си труда да проуча тази кутия, защото ми предстоеше чип тунинг и не знаех колко Nm издържа.
Дано съм бил полезен.

мерси за мнението ти."gemini4" това сервиз ли е и къде се намира?маслото което аз сложих в кутията е ATF в бяло шише и пише че е специално за фв,ауди,сеат и шкода.и от магазина от който ми го продадоха казаха че кутията ми била малко по-нов модел и не се отваря от долу и не се сменява филтъра,и събира 7л.същото казаха и в PROSPEED.мисълта ми е къде да отида в представителство на фв,или друг сервиз?и относно чип тунинга....ти сложи ли си и има ли ниакакви проблеми с кутията(в слу4ай 4е реша и аз да сложа)?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chifut и 74 госта