малко помощ за пасат Б3 дизел или бензин
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
е , гледай с метана да не се изработиш , че то метана не е като газова уредба - бутилките са тежки, защото не се втечнява и е на високо налягане и пробега с това "туловище" в багажника е доста....хм.....ефимерно... да не говорим , че трябва да си близо до станция, а те не са много
За мене тайната е в нафтата - ако не е продухан дизела - запали ли - ще стигнеш.... 


- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
някой има ли снимка на метанова уредба да я видя колко е голяма
въпроса ти е неправилен .... бутилките могат да се обединяват в горивни клетки ( изказване на лаик ) но ако са малко , пробега е позорно малък
имаше един линк някъде по въпроса.......
ха не е това но все пак :
1. Чрез сгъстяване до високо налягане до 20-22 МРа;
2. Чрез втечняваме на природния газ до минус 162" С;
3. Чрез получаване на метанол от природния газ.
На практика най-широко приложение е намерил първият начин - чрез компресори за високо налягане природният газ се сгъстява до 200-220 bar и се съхранява в специални балони. Основно се прилагат цилиндрични балони, изработени от легирана стомана.
Масата на тези балони, съответстваща на един кубически метър съхранен природен газ. е между 3,5-5,0 кг, т.е. те са доста тежки и имат малък полезен обем. В балон с обем 50 л, с дължина 1660 мм, диаметър 219 мм и маса 62,5 кг, запълнен с природен газ с налягане 20 МРа, по еквивалентност се равнява на около 11 л, а обемът му, приведен към нормални условия, се равнява на 10 нм3 газ. Този недостатък в близко време ще бъде отстранен - разработени са и ще бъдат пуснати в широка употреба газови балони, изработени от леки сплави и заздравени със стоманени нишки.
Природният газ може да се прилага както при специално проектирани газови ДВГ, работещи само с газово гориво, така и при двигатели, работещи с бензин или дизелово гориво. Във втория случай, освен стандартната хранителна система на двигателя, се монтира и допълнително газозахранваща система.
Всички МПС с бензинови и дизелови двигатели могат да се преустроят за работа освен с течно гориво, и с природен газ. Преустройството се извършва чрез монтиране на газозахранваща система за природен газ. Тя се различава от газовите системи за работа с пропан-бутан. тъй като е оразмерена за налягане 25 МРа и е съобразена с физикохи-мичните свойства на природния газ.
Основните елементи на системата за природен газ при бензиновите ДВГ са: газова бутилка/ки, тръбопровод, маги-стрален и заряден ел.клапан, газов смесител, редуктор-изпарител за газ и ел.превключвател,
Последна промяна от juve на Пон 30 апр 2007 18:47, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Не у мисли много , ако ти падне Пасат с метанова уредба. Бутилка се купува. В Шумен по табелите гледам , че има метан станция преди Шумен като се идва от Варна.
Както чета - строителство - май ще навестяваш Варна . До Метро има метан станция, така, че няма да имаш проблем със зареждането.
Но ще те задължим да посещаваш поне някоя от нашите сбирки
Успех с покупката.
И аз ще съм изправен пред такава "шестилема" В4 или Б5 , бензин или трактор.Аз съм за комби другата част за седан
Както чета - строителство - май ще навестяваш Варна . До Метро има метан станция, така, че няма да имаш проблем със зареждането.
Но ще те задължим да посещаваш поне някоя от нашите сбирки

Успех с покупката.
И аз ще съм изправен пред такава "шестилема" В4 или Б5 , бензин или трактор.Аз съм за комби другата част за седан

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ок
Последна промяна от kris11 на Вто 01 май 2007 20:34, променено общо 4 пъти.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
колега тази обява видя ли я
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=42492&start=30&postdays=0&postorder=asc&highlight=
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=42492&start=30&postdays=0&postorder=asc&highlight=
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
sploty написа:а за метана какво ще кажете просто питам защото попаднах на тази обява.....
Най-евтино е, спор няма, но....
Бягай далече от коли на метан, които са търкаляни в България, и не само...
Свястна метанова уредба е около 3000 лв. Та направи си сметката кой инвестира в метанови уредби - таксиметрови фирми и т.н. Тая кола коато е уж 200 000км. е поне на 500 000км.
За да направиш инвестиция в метанова уредба трябва след това трябва да експлоатираш доста колата за да си върнеш парите.
Иначе моят съвет е НАФТА. Дизеловите двигатели имат много по-голям живот от бензиновите, ще избегнеш всичките проблеми бензин/газова уредба = "Сутрин не пали на бензин, вечер не гасне на газ и т.н.

Ако наистина имаш човек с "по-евтина" нафтица - залагай на печката. П.С. от Русе съм и редовно си карам с нафта от корабите (1.20 лв.) и не съм имал проблем поне 50 000км.
Карал съм и с биодизел, освен че зад автомобила мирише на пържени катрофи не съм забелязал разлика.
- threeseries
- Мнения: 132
- Регистриран на: Пон 31 юли 2006 8:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Frankfurt/Шумен
- Контакти:
И аз бях на същото мнение преди да си купя пасата клонях към дизела но след като си купих колата и усетих разликата от бензин и дизел+газовата направо си е супер икономия с бензиновата и частите са по ефтини,преди имах пасат 2 дизел супер яко ме шушкаха за частите, а при тая направо са без пари. Успех дано си намериш готин пасатор. Аз сам доволен много от моя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Zulhan и 61 госта