малко помощ за пасат Б3 дизел или бензин

Техническа и сервизна информация за Passat
ginevs
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 16:40
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: AAM 1992
Местоположение: София/Варна

Мнениеот ginevs » Пон 30 апр 2007 17:21


Колега, чувал съм че на дизела поддръжката му излиза по скъпа, не знам дали е истина, но съм склонен да вярвам. Както и да е не забравяй да се похвалиш като вземеш колата. Успех и най-вече късмет!!!




Потребителски аватар
sploty
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот sploty » Пон 30 апр 2007 18:25


непремено ще се похваля само дами отпуснат заема,
мисля да взема 1.8 моно+газ
или с метан
първо да го отпуснат и почвам да си търся някоя згодна колица


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пон 30 апр 2007 18:30


ако намериш метан и има откъде да зареждаш по добре,по евтино от газта по екологично и бъдещето е натам


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 30 апр 2007 18:32


е , гледай с метана да не се изработиш , че то метана не е като газова уредба - бутилките са тежки, защото не се втечнява и е на високо налягане и пробега с това "туловище" в багажника е доста....хм.....ефимерно... да не говорим , че трябва да си близо до станция, а те не са много :) За мене тайната е в нафтата - ако не е продухан дизела - запали ли - ще стигнеш.... :lol:


Потребителски аватар
sploty
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот sploty » Пон 30 апр 2007 18:40


някой има ли снимка на метанова уредба да я видя колко е голяма


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 30 апр 2007 18:43


някой има ли снимка на метанова уредба да я видя колко е голяма

въпроса ти е неправилен .... бутилките могат да се обединяват в горивни клетки ( изказване на лаик ) но ако са малко , пробега е позорно малък
имаше един линк някъде по въпроса.......

ха не е това но все пак :
1. Чрез сгъстяване до високо налягане до 20-22 МРа;

2. Чрез втечняваме на природния газ до минус 162" С;

3. Чрез получаване на метанол от природния газ.

На практика най-широко приложение е намерил първият начин - чрез компресори за високо налягане природният газ се сгъстява до 200-220 bar и се съхранява в специални балони. Основно се прилагат цилиндрични балони, изработени от легирана стомана.

Масата на тези балони, съответстваща на един кубически метър съхранен природен газ. е между 3,5-5,0 кг, т.е. те са доста тежки и имат малък полезен обем. В балон с обем 50 л, с дължина 1660 мм, диаметър 219 мм и маса 62,5 кг, запълнен с природен газ с налягане 20 МРа, по еквивалентност се равнява на около 11 л, а обемът му, приведен към нормални условия, се равнява на 10 нм3 газ. Този недостатък в близко време ще бъде отстранен - разработени са и ще бъдат пуснати в широка употреба газови балони, изработени от леки сплави и заздравени със стоманени нишки.

Природният газ може да се прилага както при специално проектирани газови ДВГ, работещи само с газово гориво, така и при двигатели, работещи с бензин или дизелово гориво. Във втория случай, освен стандартната хранителна система на двигателя, се монтира и допълнително газозахранваща система.

Всички МПС с бензинови и дизелови двигатели могат да се преустроят за работа освен с течно гориво, и с природен газ. Преустройството се извършва чрез монтиране на газозахранваща система за природен газ. Тя се различава от газовите системи за работа с пропан-бутан. тъй като е оразмерена за налягане 25 МРа и е съобразена с физикохи-мичните свойства на природния газ.
Основните елементи на системата за природен газ при бензиновите ДВГ са: газова бутилка/ки, тръбопровод, маги-стрален и заряден ел.клапан, газов смесител, редуктор-изпарител за газ и ел.превключвател,

Последна промяна от juve на Пон 30 апр 2007 18:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
sploty
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот sploty » Пон 30 апр 2007 18:46


ако си взела кола тя ще ми е първата и сам доста неук
за това питам и същевремено чета


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 30 апр 2007 18:51


Имах в предвид, не , че нямаш право на този въпрос, а че размера на бутилката някак си не помага да установиш какво може да извлечеш от нея :) Иначе за четенето - :bowdown - така се прави :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 30 апр 2007 22:11


Не у мисли много , ако ти падне Пасат с метанова уредба. Бутилка се купува. В Шумен по табелите гледам , че има метан станция преди Шумен като се идва от Варна.
Както чета - строителство - май ще навестяваш Варна . До Метро има метан станция, така, че няма да имаш проблем със зареждането.

Но ще те задължим да посещаваш поне някоя от нашите сбирки :D
Успех с покупката.
И аз ще съм изправен пред такава "шестилема" В4 или Б5 , бензин или трактор.Аз съм за комби другата част за седан :37:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 30 апр 2007 22:24


ок

Последна промяна от kris11 на Вто 01 май 2007 20:34, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
sploty
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот sploty » Пон 30 апр 2007 23:44


има в шумен метан станция
не му мисля много но ще видим какво ще стане накрая
само да взема паричките


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 30 апр 2007 23:48




Потребителски аватар
sploty
Мнения: 151
Регистриран на: Нед 11 фев 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот sploty » Вто 01 май 2007 0:59


да видях я но ще имам около 3.5к лв
затова е B3 комби


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Сря 02 май 2007 10:38


sploty написа:а за метана какво ще кажете просто питам защото попаднах на тази обява.....


Най-евтино е, спор няма, но....

Бягай далече от коли на метан, които са търкаляни в България, и не само...

Свястна метанова уредба е около 3000 лв. Та направи си сметката кой инвестира в метанови уредби - таксиметрови фирми и т.н. Тая кола коато е уж 200 000км. е поне на 500 000км.
За да направиш инвестиция в метанова уредба трябва след това трябва да експлоатираш доста колата за да си върнеш парите.

Иначе моят съвет е НАФТА. Дизеловите двигатели имат много по-голям живот от бензиновите, ще избегнеш всичките проблеми бензин/газова уредба = "Сутрин не пали на бензин, вечер не гасне на газ и т.н. :lol: ".

Ако наистина имаш човек с "по-евтина" нафтица - залагай на печката. П.С. от Русе съм и редовно си карам с нафта от корабите (1.20 лв.) и не съм имал проблем поне 50 000км.
Карал съм и с биодизел, освен че зад автомобила мирише на пържени катрофи не съм забелязал разлика.


Потребителски аватар
threeseries
Мнения: 132
Регистриран на: Пон 31 юли 2006 8:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Frankfurt/Шумен
Контакти:

Мнениеот threeseries » Сря 02 май 2007 16:18


И аз бях на същото мнение преди да си купя пасата клонях към дизела но след като си купих колата и усетих разликата от бензин и дизел+газовата направо си е супер икономия с бензиновата и частите са по ефтини,преди имах пасат 2 дизел супер яко ме шушкаха за частите, а при тая направо са без пари. Успех дано си намериш готин пасатор. Аз сам доволен много от моя.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Tipsy и 33 госта