Въпрос: термометър за външната температура

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 22 яну 2007 21:24


Ми сравнително вярно поне доколкот съм го сверявал по уличните термометри.Иначе като пусна парното в колата и се впусна по задръстванията качва с 1-2 градуса от излизащото топло от колата.Иначе като се напече то и външния може да го плесне слънцето отвреме на време.На истински силно слънце не съм го пробвал щото го купих есента,ама така или иначе като имам повече време ще преместя датчика някаде другаде ако покзава голяма грешка.




Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пон 22 яну 2007 22:35


gr_kanev написа:Petyoffy,
при теб къде е датчика /сондата/ ? Питам, защото мисля да местя моя от бронята - или мястото му не е подходящо, или при удължаването нещо не е таман /интересно, че отначало работеше, после спря, и сега е по-скоро изключение да покаже външна температура/, и след твоите думи се чудя къде да бъде.
На някой друг случвало ли му се е да му показва вместо число за температурата "L" /при мен най-често това показва за външна температура, вътрешната е ОК, батерията е сменена/ ?

Датчика (сондата) е при пантите на предната врата, точно където го показваш.
"L" ми показва първоначално когато му сменя батерията и след това е ОК! Тези термометри ( от МЕТРО ) не са много читави и често се прецакват. Възможно е да ти показва "L" и при неправилно отчитане на един от датчиците-външен или вътрешен (по-скоро външния), а може и двата. провери дали някъде не е прекъснат кабела на външния.


Потребителски аватар
Nachev
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nachev » Съб 27 яну 2007 4:01


Не че съм много спец. ама повечето температурни датчици са термодвойка за която кабела е специален (не се сещам как се наричаше) .Иначе казано не трябва да се удължава с какъвто ти попадне понеже се получава голяма грешка при измерването.


Калоян Кирилов
Мнения: 1713
Регистриран на: Пон 12 фев 2007 21:27
Автомобил: Suzuki Marauder 800 Opel Astra G
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Калоян Кирилов » Вто 13 фев 2007 17:12


Тъкмо днес си взех един за 10 лв, и се чудя къде да го слагам, мисля да е или в огледалото или някъде към резервоара или защо пък не някъде околко задния номер...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 13 фев 2007 17:47


Ето при мен как е:

1.Изображение

2.Изображение

Датчика е сложен в една кухина в згъвката на врата/точно под мястото кадето излиза гумения шлаух с кабелите/.Меренето е сравнително точно-естествено зимно време като се постопли в купето дава отражение,но пък в бронята се мокри и мотора също влияе.Плюса на тва място е че прекарваш кабела под пласмаста под волана/отхлабват се два болта за да пъхнеш кабела при бушоните или направо го набутваш внимателно с отверка и от там към вратата/и във врата без дупчениея пъхания ,разглабяния и т.н.Трябва да се има в предвид и ,че за да мери точно не трябва да се реже кабела на термометъра.Самия термометър е одобен за гледане/то не се и гледа кой знае колко често/и сравнително трудно го достига слънце/е понякога следобед се случва/


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пет 04 май 2007 17:16


Имам въпрос към колегите, които са си сложили такива термометри. Стана ясно, че в началото всички работят нормално, но след време как се държи термометъра? Отчита ли правилно температурата?


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пет 04 май 2007 20:11


След почти година, без дори да е закрепен никъде- първо го разкарвах с Аудито, сега е в Сеата на баща ми, бачка си(според мен де ;)) точно, подсветката му е смотана, иначе за парите си е екстра!


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Пет 04 май 2007 23:06


Andrian_VT написа:Имам въпрос към колегите, които са си сложили такива термометри. Стана ясно, че в началото всички работят нормално, но след време как се държи термометъра? Отчита ли правилно температурата?

Моя е на около половин година и засега се държи. Вярно си е, че подсветката е кофти. И аз като колегата съм сложил датчика в кухината на вратата - близо до пантата - мери идеално така. Просто няма смисъл да го прекарвате до бронята с хиляда километъра жици, пък и там е подложен на по-брутални атмосферни въздействия и е близо до радиатор, двигател и т.н. :wink:
Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 05 май 2007 19:07


Зимно време отчита екстра ма като се постопли и почне да напича слънцето не :(


Потребителски аватар
Станислав
Мнения: 76
Регистриран на: Сря 03 май 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Станислав » Пет 11 май 2007 16:19


Айде и аз да покажа къде съм намерил място на моя термометър, понеже засега не съм видял да се използват тези места.
Изображение
Изображение

Външния датчик е от страната на шофьорския халоген, зад 2рата преградка. Според мен мястото там е много сполучливо. Ако не седи на слънце колата дава отклонение до 0,2 - 0,3 градуса. Ако е на слънце и се нагрее предницата стига до 2-3 градуса отклонението. Но като се трягне да се покара малко се оправя.... стига да не се кара с над 120, че пак почва да дава отклонения :drive


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пет 11 май 2007 16:52


На тези термометри кабелчето за външния датчик може ли да се удължава?


Потребителски аватар
ceenik
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 15:51
Автомобил: VW Touran
Двигател: BXE
Местоположение: София

Мнениеот ceenik » Пет 11 май 2007 18:12


колега Станислав там дето си го сложил е много подходящо място..... но е хубаво да му махнеш задното капаче (поне) и по този начин ще можеш да го вкараш по-навътре .... и така няма да стърчи (ако не ти пречи това)......
иначе аз ако не се лъжа доста колеги го направиха по този начин.... като първо SMEL даде идеята.... да се разреже даже самият датчик, но вече става много играчка.

аз моят също го набутах там, но имаше "шев и кройка"..... и после леко със спрейчето и т.н. и т.н..... даже в единият от постовете бях лепнал снимка.... ама вече я няма.... ще пусна нова!

Изображение
а за колегата WINNER25 мнението ми за удължаването на кабелчето е ....... ДАВАЙ СМЕЛО!!!
макар, че доста колеги ще кажат, че това ще промени показанията и т.н......... но аз съм правил опити и разлика няма (поне в показанията). Дори сега моят датчик за външна температура е на задният калник (в една кутиика). Така че ако искаш режи и наставяй.... но не прекалявай..... :D


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пет 11 май 2007 18:57


Колега cennik от къде си купил твоя термометър? Аз съм виждал да продават по магазините само от типа на rabit_tdi и едни други които в задната страна са с триъгълна форма.


Потребителски аватар
Ivo_Dinkov
Мнения: 1352
Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
Автомобил: Audi Quattro Turbo
Двигател: BGB
Местоположение: София/Плевен
Контакти:

Мнениеот Ivo_Dinkov » Пет 11 май 2007 19:49


Всички за триъгълни, като причината е, че все пак трябва да има място и за една батерия ААА :D
Ето го и моя- същия е, но в 'суров вид' :wink:

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
ceenik
Мнения: 60
Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 15:51
Автомобил: VW Touran
Двигател: BXE
Местоположение: София

Мнениеот ceenik » Пет 11 май 2007 19:57


не всички са като на Rabbit_TDI ........ има и от тези дето ти е писал колегата Ivo_Dinkov .... и моят е такъв.... мисля че беше от OMV.. за 12лв.

Но моят съм го преработвал доста.... рязане на пластмасата (лепене на единият и край - то се личи малко на снимката) и схемата... местене на кабелчета и копчета ................. още много.
Идеята ми е за да не се преработва всичко това да се махне просто.... триъгълното капаче отзад (да стане подвижно) за да се прибере по навътре термометъра.

8)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта