Въпрос: термометър за външната температура
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ми сравнително вярно поне доколкот съм го сверявал по уличните термометри.Иначе като пусна парното в колата и се впусна по задръстванията качва с 1-2 градуса от излизащото топло от колата.Иначе като се напече то и външния може да го плесне слънцето отвреме на време.На истински силно слънце не съм го пробвал щото го купих есента,ама така или иначе като имам повече време ще преместя датчика някаде другаде ако покзава голяма грешка.
- Petyoffy
- Мнения: 625
- Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CBBF 2012
- Местоположение: София
gr_kanev написа:Petyoffy,
при теб къде е датчика /сондата/ ? Питам, защото мисля да местя моя от бронята - или мястото му не е подходящо, или при удължаването нещо не е таман /интересно, че отначало работеше, после спря, и сега е по-скоро изключение да покаже външна температура/, и след твоите думи се чудя къде да бъде.
На някой друг случвало ли му се е да му показва вместо число за температурата "L" /при мен най-често това показва за външна температура, вътрешната е ОК, батерията е сменена/ ?
Датчика (сондата) е при пантите на предната врата, точно където го показваш.
"L" ми показва първоначално когато му сменя батерията и след това е ОК! Тези термометри ( от МЕТРО ) не са много читави и често се прецакват. Възможно е да ти показва "L" и при неправилно отчитане на един от датчиците-външен или вътрешен (по-скоро външния), а може и двата. провери дали някъде не е прекъснат кабела на външния.
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: Пон 12 фев 2007 21:27
- Автомобил: Suzuki Marauder 800 Opel Astra G
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Ето при мен как е:
1.
2.
Датчика е сложен в една кухина в згъвката на врата/точно под мястото кадето излиза гумения шлаух с кабелите/.Меренето е сравнително точно-естествено зимно време като се постопли в купето дава отражение,но пък в бронята се мокри и мотора също влияе.Плюса на тва място е че прекарваш кабела под пласмаста под волана/отхлабват се два болта за да пъхнеш кабела при бушоните или направо го набутваш внимателно с отверка и от там към вратата/и във врата без дупчениея пъхания ,разглабяния и т.н.Трябва да се има в предвид и ,че за да мери точно не трябва да се реже кабела на термометъра.Самия термометър е одобен за гледане/то не се и гледа кой знае колко често/и сравнително трудно го достига слънце/е понякога следобед се случва/
1.

2.

Датчика е сложен в една кухина в згъвката на врата/точно под мястото кадето излиза гумения шлаух с кабелите/.Меренето е сравнително точно-естествено зимно време като се постопли в купето дава отражение,но пък в бронята се мокри и мотора също влияе.Плюса на тва място е че прекарваш кабела под пласмаста под волана/отхлабват се два болта за да пъхнеш кабела при бушоните или направо го набутваш внимателно с отверка и от там към вратата/и във врата без дупчениея пъхания ,разглабяния и т.н.Трябва да се има в предвид и ,че за да мери точно не трябва да се реже кабела на термометъра.Самия термометър е одобен за гледане/то не се и гледа кой знае колко често/и сравнително трудно го достига слънце/е понякога следобед се случва/
- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
- blue_shadow
- Мнения: 875
- Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
- Контакти:
Andrian_VT написа:Имам въпрос към колегите, които са си сложили такива термометри. Стана ясно, че в началото всички работят нормално, но след време как се държи термометъра? Отчита ли правилно температурата?
Моя е на около половин година и засега се държи. Вярно си е, че подсветката е кофти. И аз като колегата съм сложил датчика в кухината на вратата - близо до пантата - мери идеално така. Просто няма смисъл да го прекарвате до бронята с хиляда километъра жици, пък и там е подложен на по-брутални атмосферни въздействия и е близо до радиатор, двигател и т.н.


- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Станислав
- Мнения: 76
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Айде и аз да покажа къде съм намерил място на моя термометър, понеже засега не съм видял да се използват тези места.
Външния датчик е от страната на шофьорския халоген, зад 2рата преградка. Според мен мястото там е много сполучливо. Ако не седи на слънце колата дава отклонение до 0,2 - 0,3 градуса. Ако е на слънце и се нагрее предницата стига до 2-3 градуса отклонението. Но като се трягне да се покара малко се оправя.... стига да не се кара с над 120, че пак почва да дава отклонения
Външния датчик е от страната на шофьорския халоген, зад 2рата преградка. Според мен мястото там е много сполучливо. Ако не седи на слънце колата дава отклонение до 0,2 - 0,3 градуса. Ако е на слънце и се нагрее предницата стига до 2-3 градуса отклонението. Но като се трягне да се покара малко се оправя.... стига да не се кара с над 120, че пак почва да дава отклонения

- ceenik
- Мнения: 60
- Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 15:51
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BXE
- Местоположение: София
колега Станислав там дето си го сложил е много подходящо място..... но е хубаво да му махнеш задното капаче (поне) и по този начин ще можеш да го вкараш по-навътре .... и така няма да стърчи (ако не ти пречи това)......
иначе аз ако не се лъжа доста колеги го направиха по този начин.... като първо SMEL даде идеята.... да се разреже даже самият датчик, но вече става много играчка.
аз моят също го набутах там, но имаше "шев и кройка"..... и после леко със спрейчето и т.н. и т.н..... даже в единият от постовете бях лепнал снимка.... ама вече я няма.... ще пусна нова!
а за колегата WINNER25 мнението ми за удължаването на кабелчето е ....... ДАВАЙ СМЕЛО!!!
макар, че доста колеги ще кажат, че това ще промени показанията и т.н......... но аз съм правил опити и разлика няма (поне в показанията). Дори сега моят датчик за външна температура е на задният калник (в една кутиика). Така че ако искаш режи и наставяй.... но не прекалявай.....
иначе аз ако не се лъжа доста колеги го направиха по този начин.... като първо SMEL даде идеята.... да се разреже даже самият датчик, но вече става много играчка.
аз моят също го набутах там, но имаше "шев и кройка"..... и после леко със спрейчето и т.н. и т.н..... даже в единият от постовете бях лепнал снимка.... ама вече я няма.... ще пусна нова!

а за колегата WINNER25 мнението ми за удължаването на кабелчето е ....... ДАВАЙ СМЕЛО!!!
макар, че доста колеги ще кажат, че това ще промени показанията и т.н......... но аз съм правил опити и разлика няма (поне в показанията). Дори сега моят датчик за външна температура е на задният калник (в една кутиика). Така че ако искаш режи и наставяй.... но не прекалявай.....

- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
- ceenik
- Мнения: 60
- Регистриран на: Вто 12 сеп 2006 15:51
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BXE
- Местоположение: София
не всички са като на Rabbit_TDI ........ има и от тези дето ти е писал колегата Ivo_Dinkov .... и моят е такъв.... мисля че беше от OMV.. за 12лв.
Но моят съм го преработвал доста.... рязане на пластмасата (лепене на единият и край - то се личи малко на снимката) и схемата... местене на кабелчета и копчета ................. още много.
Идеята ми е за да не се преработва всичко това да се махне просто.... триъгълното капаче отзад (да стане подвижно) за да се прибере по навътре термометъра.

Но моят съм го преработвал доста.... рязане на пластмасата (лепене на единият и край - то се личи малко на снимката) и схемата... местене на кабелчета и копчета ................. още много.
Идеята ми е за да не се преработва всичко това да се махне просто.... триъгълното капаче отзад (да стане подвижно) за да се прибере по навътре термометъра.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта