Молибденов бисулфид, високи обороти,налягане на маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Нед 06 май 2007 10:25


от около 5 години карам колите си само с лики и моли ....нъамам никакви оплакваниъа от него ....последниъа пат си сипах последната тъахна добавка ...кератек....тъа е на наъкаква керами4на основа ...и е за 50000км ...6то се отнасъа до молибдена ...тези 4астици така се растваръат в маслото 4е е пална глупост да се мисли 4е остават в филтара .....тои слжи за тварди 4астици нагаро отлаганиъа.успех




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 06 май 2007 11:53


kamus11 написа:от около 5 години карам колите си само с лики и моли ....нъамам никакви оплакваниъа от него ....последниъа пат си сипах последната тъахна добавка ...кератек....тъа е на наъкаква керами4на основа ...и е за 50000км ...6то се отнасъа до молибдена ...тези 4астици така се растваръат в маслото 4е е пална глупост да се мисли 4е остават в филтара .....тои слжи за тварди 4астици нагаро отлаганиъа.успех

Капни капка масълце на предметно стъкло и я погледни под микроскоп..или поне с лупа с голямо увеличение....ще видиш колко се разтварят!те по принцип би следвало да минават през филтъра,но при голям дебит на преминаващото масло напълно възможно е те да аглутинират(образуване на конгломерати от слепени частици) и тогава макар и временно намаляват дебита на маслото през порите на филтъра......Физични свойства и закони...няма как да избягаш от тях с търговски номера....
Аз също нямам оплаквания до момента от маслото,но това по което теоретизирам не виждам защо да не може да стане!

Последна промяна от joker на Пон 07 май 2007 9:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пон 07 май 2007 8:00


а когато маслото достигне раотна температура какво се случва с с тези алугтенирани частици..... :?:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 07 май 2007 9:45


kamus11 написа:а когато маслото достигне раотна температура какво се случва с с тези алугтенирани частици..... :?:

Продължават да се отлагат по триещите части и по порите на филтъра!
Къде остават макар и слабо свързани....


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пон 07 май 2007 12:26


Ти сега искаш да ти кажем да си смениш маслото нали?
Ами сменяй го!
След Liqui Molly то си сложих Кастрол, и аз имах подобни съмнения за молибдена след четене на руски статии.
Кастрола е по-скъп колата върви по-същия начин, но съм спокоен.


ywygolf
Мнения: 43
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ywygolf » Пон 07 май 2007 12:39


Колеги това масло го ползвам от 9 години
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 07 май 2007 13:05


ywygolf написа:Колеги това масло го ползвам от 9 години
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен

Да така е и никой не се оплаква от маслото....просто търся теоретична възможност да ти светне за момент лампата на маслото при изключени други причини...и напълно изправни система за ранно предупреждение,датчици и двигател...
Пак повтарям (извинявам се)факт е повишения дебит на твърди частици през филтъра при каране на високи обороти....не може пропускливостта на порите при рязко спадане на обортите(респективно налягането на маслото) да остане непроменена...


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пон 07 май 2007 13:09


ywygolf написа:Колеги това масло го ползвам от 9 години
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен


Никаква разлика във вървежа и шума с Castrol 10W40 Magnatec.
A Пък ако пуснете търсачката че намерите много теми с препратки към статии против молибдена.


Потребителски аватар
bboikov
Мнения: 499
Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот bboikov » Пон 07 май 2007 13:36


Молибденовия сулфид е за по-износени двигатели, полепва по триещите се части не е възможно да остава на масления филтър. Всичките си коли ги карам с тази добавка, определно съм доволен, освен, че има за дизел и бензин, друго разделение няма. Добавката е универсална. Най-съществено се усещаше преди време на опела, който карах, защото бе на доста километри - намалява шума и разхода реално с 4-5%, но трябва да покараш 10 хил., да засичаш разхода потоянно за да се усети, при смяна на малото се добавя отново. ВАЖНО! ТАЗИ ДОБАВКА СЕ СЛАГА САМО СЛЕД СМЯНА НА МАСЛОТО!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 07 май 2007 19:52


еее разгеле..
според стойностите които си дал.. си с перфектен автомобил..
а шанса да светне.. ако по някаква причина някой от кабелите на ниското 0.3 датчик се прекъснат например..
или нещо от сорта...

или толкова да си я засилил в някой завой, че от центробежните сили да не може да смуче масло.. ;)

таблото ти е най-лесният вариант...
сменяш с друго за 30-40 кинта и си идеален..

стига си експериментирал с масла.. не мисля, че имаш нужда ;)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 07 май 2007 20:18


WILLI 98 ще те послушам!
Ама аз с масла не експериментирам....Само в началото ми наляха Валволин макслайф ,но го смених на 6000 км и вече близо 30 000 карам само с Лике -Моли с Мо-дисулфид.....
Ама пусто като съм си чешит и често търся под вола теле.....
В интерес на истината не знаех,че при VW индикацията за наляганията на маслото е толкова чувствителна....и все пак смятам,че състоянието на мазилната система е един от най-важните параметри с които по-добре да се презастраховаш отколкото да правиш компромиси....
Между другото,WILLI 98 , докато си проверявах наляганиятас манометъра открих нещо интересно(е не съм открил Америка де),но съм го пуснал на друга тема...налягания на маслото мерени с обикновена индикаторна лампичка....


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

масло

Мнениеот lozan67 » Пон 07 май 2007 21:26


Сложи си един датчик и индикатор от Лада-1500 и ще си го следиш постоянно, аз вче и температурата му мерим в картера. :D


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 07 май 2007 21:38


Доколкото си спомням, това масло с молибден на лики моли, не е есертифицирано от VW :idea:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 08 май 2007 7:44


musura написа:Доколкото си спомням, това масло с молибден на лики моли, не е есертифицирано от VW :idea:

Ами дааааа!Аз за какво толкоз си чеша езика.....Не казвам,че е лошо ....просто може би има причина да не го сертифицират..... и аз я търся!Ама това за временното падане(разбира се само при свръх екстремни условия-много загряло масло,рязко падане от 5000 на 2000 об и т.н) налягането от натрупването(пак временно) на молибденови частици във филтъра ми се струва много реално...другите коли може би нямат такава система ца ранно предупреждение като VW и затова при тях този ефект не може да бъде отчетен...
Между другото ето още един интересен факт,който може да се коментира.Маслото на Лике-Моли 10w40 без молибденова присадка е по-скъпо с 10 лв за 5 л. туба от това с молибденова присадка.При условие,че самата присадка отделно струва 8 лв,смятайте колко по-евтино е маслото на Лике Моли към което прибавят присадката!!!!
А сега ми кажете защо?????[b]Аз имам отговор - защото маслото на Лике Моли в което слагат присадката е с по-лоши качества от маслото без присадка на същата фирма!
А за високите обороти не важен толкова молибдена а вискозитетната устойчивост на загрялото масло-именно тя дава налягането в мазилната система![/b]


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5452
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Даскала™ » Вто 08 май 2007 8:11


joker написа:[/b]А за високите обороти не важен толкова молибдена а вискозитетната устойчивост на загрялото масло-именно тя дава налягането в мазилната система![/b]

Трябва да е W50 :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 85 госта