Молибденов бисулфид, високи обороти,налягане на маслото
- kamus11
- Мнения: 851
- Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
от около 5 години карам колите си само с лики и моли ....нъамам никакви оплакваниъа от него ....последниъа пат си сипах последната тъахна добавка ...кератек....тъа е на наъкаква керами4на основа ...и е за 50000км ...6то се отнасъа до молибдена ...тези 4астици така се растваръат в маслото 4е е пална глупост да се мисли 4е остават в филтара .....тои слжи за тварди 4астици нагаро отлаганиъа.успех
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
kamus11 написа:от около 5 години карам колите си само с лики и моли ....нъамам никакви оплакваниъа от него ....последниъа пат си сипах последната тъахна добавка ...кератек....тъа е на наъкаква керами4на основа ...и е за 50000км ...6то се отнасъа до молибдена ...тези 4астици така се растваръат в маслото 4е е пална глупост да се мисли 4е остават в филтара .....тои слжи за тварди 4астици нагаро отлаганиъа.успех
Капни капка масълце на предметно стъкло и я погледни под микроскоп..или поне с лупа с голямо увеличение....ще видиш колко се разтварят!те по принцип би следвало да минават през филтъра,но при голям дебит на преминаващото масло напълно възможно е те да аглутинират(образуване на конгломерати от слепени частици) и тогава макар и временно намаляват дебита на маслото през порите на филтъра......Физични свойства и закони...няма как да избягаш от тях с търговски номера....
Аз също нямам оплаквания до момента от маслото,но това по което теоретизирам не виждам защо да не може да стане!
Последна промяна от joker на Пон 07 май 2007 9:42, променено общо 1 път.
Колеги това масло го ползвам от 9 години
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
ywygolf написа:Колеги това масло го ползвам от 9 години
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен
Да така е и никой не се оплаква от маслото....просто търся теоретична възможност да ти светне за момент лампата на маслото при изключени други причини...и напълно изправни система за ранно предупреждение,датчици и двигател...
Пак повтарям (извинявам се)факт е повишения дебит на твърди частици през филтъра при каране на високи обороти....не може пропускливостта на порите при рязко спадане на обортите(респективно налягането на маслото) да остане непроменена...
- Veso101
- Мнения: 913
- Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Несебър
ywygolf написа:Колеги това масло го ползвам от 9 години
като от 5 на VW много съм доволен и не го сменям с друго. А що се отнася за молебена от личен опит има ефект намалява триенето той се свързва с метала и повърхноститте стават по гладки. С това мъсло и шума на колата е по малък.
Пробвъл съм и различните добавки както и антифриза и те са добри и съм много доволен
Никаква разлика във вървежа и шума с Castrol 10W40 Magnatec.
A Пък ако пуснете търсачката че намерите много теми с препратки към статии против молибдена.
- bboikov
- Мнения: 499
- Регистриран на: Сря 07 мар 2007 11:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Молибденовия сулфид е за по-износени двигатели, полепва по триещите се части не е възможно да остава на масления филтър. Всичките си коли ги карам с тази добавка, определно съм доволен, освен, че има за дизел и бензин, друго разделение няма. Добавката е универсална. Най-съществено се усещаше преди време на опела, който карах, защото бе на доста километри - намалява шума и разхода реално с 4-5%, но трябва да покараш 10 хил., да засичаш разхода потоянно за да се усети, при смяна на малото се добавя отново. ВАЖНО! ТАЗИ ДОБАВКА СЕ СЛАГА САМО СЛЕД СМЯНА НА МАСЛОТО!
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
еее разгеле..
според стойностите които си дал.. си с перфектен автомобил..
а шанса да светне.. ако по някаква причина някой от кабелите на ниското 0.3 датчик се прекъснат например..
или нещо от сорта...
или толкова да си я засилил в някой завой, че от центробежните сили да не може да смуче масло..
таблото ти е най-лесният вариант...
сменяш с друго за 30-40 кинта и си идеален..
стига си експериментирал с масла.. не мисля, че имаш нужда
според стойностите които си дал.. си с перфектен автомобил..
а шанса да светне.. ако по някаква причина някой от кабелите на ниското 0.3 датчик се прекъснат например..
или нещо от сорта...
или толкова да си я засилил в някой завой, че от центробежните сили да не може да смуче масло..

таблото ти е най-лесният вариант...
сменяш с друго за 30-40 кинта и си идеален..
стига си експериментирал с масла.. не мисля, че имаш нужда

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
WILLI 98 ще те послушам!
Ама аз с масла не експериментирам....Само в началото ми наляха Валволин макслайф ,но го смених на 6000 км и вече близо 30 000 карам само с Лике -Моли с Мо-дисулфид.....
Ама пусто като съм си чешит и често търся под вола теле.....
В интерес на истината не знаех,че при VW индикацията за наляганията на маслото е толкова чувствителна....и все пак смятам,че състоянието на мазилната система е един от най-важните параметри с които по-добре да се презастраховаш отколкото да правиш компромиси....
Между другото,WILLI 98 , докато си проверявах наляганиятас манометъра открих нещо интересно(е не съм открил Америка де),но съм го пуснал на друга тема...налягания на маслото мерени с обикновена индикаторна лампичка....
Ама аз с масла не експериментирам....Само в началото ми наляха Валволин макслайф ,но го смених на 6000 км и вече близо 30 000 карам само с Лике -Моли с Мо-дисулфид.....
Ама пусто като съм си чешит и често търся под вола теле.....
В интерес на истината не знаех,че при VW индикацията за наляганията на маслото е толкова чувствителна....и все пак смятам,че състоянието на мазилната система е един от най-важните параметри с които по-добре да се презастраховаш отколкото да правиш компромиси....
Между другото,WILLI 98 , докато си проверявах наляганиятас манометъра открих нещо интересно(е не съм открил Америка де),но съм го пуснал на друга тема...налягания на маслото мерени с обикновена индикаторна лампичка....
- lozan67
- Мнения: 734
- Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
масло
Сложи си един датчик и индикатор от Лада-1500 и ще си го следиш постоянно, аз вче и температурата му мерим в картера. 

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
musura написа:Доколкото си спомням, това масло с молибден на лики моли, не е есертифицирано от VW
Ами дааааа!Аз за какво толкоз си чеша езика.....Не казвам,че е лошо ....просто може би има причина да не го сертифицират..... и аз я търся!Ама това за временното падане(разбира се само при свръх екстремни условия-много загряло масло,рязко падане от 5000 на 2000 об и т.н) налягането от натрупването(пак временно) на молибденови частици във филтъра ми се струва много реално...другите коли може би нямат такава система ца ранно предупреждение като VW и затова при тях този ефект не може да бъде отчетен...
Между другото ето още един интересен факт,който може да се коментира.Маслото на Лике-Моли 10w40 без молибденова присадка е по-скъпо с 10 лв за 5 л. туба от това с молибденова присадка.При условие,че самата присадка отделно струва 8 лв,смятайте колко по-евтино е маслото на Лике Моли към което прибавят присадката!!!!
А сега ми кажете защо?????[b]Аз имам отговор - защото маслото на Лике Моли в което слагат присадката е с по-лоши качества от маслото без присадка на същата фирма!А за високите обороти не важен толкова молибдена а вискозитетната устойчивост на загрялото масло-именно тя дава налягането в мазилната система![/b]
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikolay_v и 82 госта