Видовете TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 25 апр 2007 16:41


TDI 110кс GTI няма!

Това са вариантите:
1.8 5V Turbo GTI (150, 180 или 210кс)
1.9 TDI 115кс GTI
1.9 TDI 150кс GTI
2.3 V5 170кс GTI




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 25 апр 2007 16:56


Утре ще ти го снимам :) Колегата ми има синъо Г4ГТИ с джантите на ГТИ ,рекаро салон вътре и т.н.Мотора е 110 коня АФН.Колата е 98-99 някаде.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Сря 25 апр 2007 19:22


Rabbit_TDI написа:Утре ще ти го снимам :) Колегата ми има синъо Г4ГТИ с джантите на ГТИ ,рекаро салон вътре и т.н.Мотора е 110 коня АФН.Колата е 98-99 някаде.


Според това - http://www.doppel-wobber.de/g4_motor.html НЯМА Г4 с двигател AFN !!!


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Сря 25 апр 2007 19:28


Пуснете един search в мобилето да видите дали няма GTI TDI :twisted:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 25 апр 2007 19:35


Stivi написа:
Rabbit_TDI написа:Утре ще ти го снимам :) Колегата ми има синъо Г4ГТИ с джантите на ГТИ ,рекаро салон вътре и т.н.Мотора е 110 коня АФН.Колата е 98-99 някаде.


Според това - http://www.doppel-wobber.de/g4_motor.html НЯМА Г4 с двигател AFN !!!

Не е кода AFN :oops: .Имах предвид 110 магарета тди ,а не ПД.


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Сря 25 апр 2007 19:45


FreeSoul написа:Пуснете един search в мобилето да видите дали няма GTI TDI :twisted:

Посипвам си главата с пепел :oops:

Изображение

цялата обява


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 25 апр 2007 19:55


Както споменах всеки ден го виждам тоз хубавец,а се сетих и за още един червен на един колега на жена ми :) Чесно казано са доста разпространени ,щото както казах при Г4 ГТИ вече не върви задължително с мотора/АБилд го бяха описали като "падението" на ГТИ от Г2 до Г4/


Потребителски аватар
FreeSoul
Мнения: 2751
Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот FreeSoul » Сря 25 апр 2007 22:35


Май освен 16" BBS и Рекарото, няма голяма разлика с обикновеното ТДИ


Потребителски аватар
GodLike
Мнения: 2133
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
Автомобил: VW Touran
Двигател: CRKB 7DSG Highline
Контакти:

Мнениеот GodLike » Чет 26 апр 2007 8:41


може би и окачването е друго :roll:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Основни Типове 1.9 TDI

Мнениеот yossarian » Пон 07 май 2007 21:24


В отговор на:
dobrinb написа:Здравей,

Спомням си, че преди време беше написал в една тема какви са основните разлики между TDI двигателите 1.9 на VW. Там беше писалза този, който е 150 к.с. - че е с повече клапани или нещо такова, но не си спомням точно. Можеш ли да го напишеш пак в темата Видове TDI?Благодаря предварително :да:

Добрин


На базата на 1.9 TDI (79.5mm/95.5 mm) са разработени няколко типа двигатели, като цветовото означение не е свързано с тяхната мощност, а по скоро разграничава разпределителна помпа, помпа дюза, турбокомпресор с wastegate или променлива геометрия и броя клапани на цилиндър.

Основно са 8 типа двигатели.
1.SDI разпределителна помпа без турбо, 2 клапана на цилиндър, степен на сгъстяване 19.5, 50 кW/4200 min-1, 133 Nm/2200 min-1
2. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с wastegate, степен на сгъстяване 19.5, 66 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
3. TDI разпределителна помпа, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.5, 81 kW/3750min-1, 210 Nm/1900 min-1
4. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 74 kW/4000 min-1, 240 Nm/1800 min-1
5. ТDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 2 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 85 kW/4000 min-1, 285 Nm/1900 min-1
6. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 19.0, 96 kW/4000 min-1, 310 Nm/1900 min-1
7. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.5, 110 kW/4000 min-1, 320 Nm/1900 min-1
8. TDI помпа дюза с електромагнитни клапани, 4 клапана на цилиндър, турбо с променлива геометрия, степен на сгъстяване 18.0, 118 kW/3750 min-1, 330 Nm/1900 min-1 – монтиран е само на Seat Ibiza Cupra.
Това са основните двигатели. Освен тях има разновидности с малки разлики във въртяшият момент и комструктивното монтиране в различните модели на VW, Audi, Skoda и Seat.

Обърнете вниманияе на различните степени на компресия при двигатели, които на пръв поглед са еднакви. Т.е. „чипосването” неможе от 74 kW да направи чисти 110 без последствия. Между двигателите с разпределителна помпа и помпа дюза има разлики в конструкцията на биелите, буталните болтове и буталата, както и в зъбните колела на ангренажния ремък.

Двигателите от 66 до 85 kW от 2004 година са заменени с TDI, 1.9 77 кW, 280 Nm турбо с променлива геометрия и помпа дюза с пиезо клапани. По-мощните 96-118 kW са заменени от новите TDI 2.0.

За любителиете на шарениите горе съм посочил и значенията на броя червени букви в TDI. Новите 2.0 TDI са без червено, както и 5, 6, 8 10 и 12 цилиндровите TDI.

Дано това да е внесло малко яснота и да спрат градските митове и легенди.

И на края TDI е съкращение от Turbocharged Dirесt Injection, само това и нищо друго.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Пон 07 май 2007 21:56


1.9TDI мотора 160коня не е ли с по 2 клапана на цилиндър, щото мойто инфо е точно такова :wink:
1.9TDI 100коня и 1.9ТДИ 130коня също са с по 2 клапана на цилиндър.
За 1.9ТДИ 150коня не съм сигурен, но и там май положенито е същото, но не съм сигурен и не мога да споря.


Има 2.0ТДИ 140коня с 8клапана и 2.0ТДИ 140коня с 16клапана.

:lol:
дебииш и дизелите с тия букви и хиляда варианта не мож ги разбра, кое кво е mhihi


П.С
Сега проверих в Аутотадата (щото 1.9ТДИ 150коня няма откъде другаде) и там си пише, че е е с един горно разположен разпределителен вал => 2 клапана на цилиндър.
(дори сега изрових един стар каталог на пред последното толедо и го дават 8V тоя мотор както и останалите 1.9ТДИ-та)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Основни Типове 1.9 TDI

Мнениеот dobrin » Пон 07 май 2007 23:26


yossarian написа:...

Благодарности за изчерпателната информация. Само нещо не ми се връзва в цветово отношение - на всички 96 kW двигатели, които съм виждал, означението е било TDI. Къде е грешката? А и явно има разлика между двигателите в зависимост от това на кой модел се монтират, защото на моя Пасат, AVB двигател, 74 kW, му дават 250 Нм въртящ момент, докато при Голф и Бора наистина е с 240 Нм.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Основни Типове 1.9 TDI

Мнениеот yossarian » Вто 08 май 2007 16:18


dobrinb написа: ...Само нещо не ми се връзва в цветово отношение - на всички 96 kW двигатели, които съм виждал, означението е било TDI. Къде е грешката? ...


Цветовото означение в много случаи няма нищо общо с действителността. Срещу 30 € можеш да си поръчаш каквато искаш табела. Например на ауди никога не съм виждал повече от червено И на двигател 1.9. Ако пък погледнем 2.0 и по-големите двигатели, там червении въобще няма.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 08 май 2007 16:22


Така е, просто ми е интересно кое е серийното :gruebel


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 08 май 2007 16:28


dobrinb написа:Така е, просто ми е интересно кое е серийното :gruebel

На мен стандартното сребристо TDI ми изглежда най-стилно. Кое е по-серийно, трудно да се каже. Преобладават TDI, TDI и TDI. ТDI са предимно 4motion, че само на предно с тоя въртящ момент...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 172 госта