Прегрял двигател и последствия от това

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
rat_bg
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 21 юли 2005 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Прегрял двигател и последствия от това

Мнениеот rat_bg » Чет 10 май 2007 11:05


Здравейте,
Преди време ми се спука една метална тръба (една такава начупена на много места, която минава покрай двигателя) от охладителната система и ми изтече всичката охладителна течност.
Съответно прегрях двигателя.
Подмених тръбата, но сега ми се струва че двигателя чука малко странно.
Не съм специалист и не съм 100% сигурен че има проблем, но искам да бъда сигурен. Не съм карал колата от тогава.
Моля посъветвайте ме какво да направя за да разбера дали наистина има проблем с двигателя(крива глава и т.н.). Погледнах маслото и не ми изглежда пресечено(въпреки че незнам дали ще го позная :) ).
Къде да отида за да ми диагностицират това?




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 11:15


Първо дай повечко информация за двигателя като обем и индекс..


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 10 май 2007 11:22


Прегрял двигател = изкривена глава - в голям процент от случаите.
Как точно ти трака? Прегрява ли? Усещаш ли промяна в оборотите на празен ход? :idea:


rat_bg
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 21 юли 2005 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rat_bg » Чет 10 май 2007 12:10


Голф 2 ,1990 г. 1600 кубика чист карбуратор,индекс ?
Според мен не прегрява(въпреки че трябва да сменя датчика).
За тракането - понеже не съм особенно технически грамотен, не мога да кажа как точно трака.
За обоборотите ще проверя но мисля че са наред.
Аз така или иначе ще ходя на сервиз, но въпроса ми е дали има някакъв по-специализиран такъв?
Въобще как се прави диагностиката на такъв проблем? Не искам да отида на някой майстор джедай(сит), който ще ме разиграва.


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 10 май 2007 13:23


Диагностика за такъв проблем - разбирач може да ти каже само като я чуе. Може да не се налага да се отваря двигателя.
Отиди при някой от клубните майстори - те ше ти кажат най-добре - най-малкото защото неведнъж са се сблъсквали с подобни случаи :wink: :arrow:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 13:54


Мериш компресия,мериш налягане на маслото(за второто можещ да ползваш и проста инидкаторна лампичка-темата ми я има в направи си сам)....ако всичко е о.к.,ако не ти смесва антифриз и масло,ако не е загубила мощност....може да се разминеш само със смяна на гумичките не клапаните,кото със сигурност са се спекли...
Апропо,ако имаш газово и си карал на газ в момента - нищо страшно не е станало защото изпарителят "замръзва" преди двигателят да прегрее!!!

Последна промяна от joker на Чет 10 май 2007 13:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Чет 10 май 2007 14:04


След прегряване на мотора има няколко варянта, по принцип се получава пробив някъде по гарнитурата, което е по-лекия варянт, изкривява се главата, а понякога се пука самия алуминй. Другото което се получава при прегряване от високата температура буталото се износва по стените от към цилиндъра и започва да хлопа в цилиндъра, като казвам хлопа това е малук луфт. Ако се кара колата с издухамна гарнитура(има пропуск на вода) може да смеси вода кум маслото или обратното, а има варянт водата да влиза в горивната камера, където действа като каталиатор за температира резолтата е че започва да се разрошава алуминия и после се налага да се хаварява на аргон и т.н.

П.С.
Всичко това не е толкова страшни ако човек знае какво прави мове да се оправи и сам, в паричен еквивалентза наи лошия варянт 300-400лв. Ако ти го прави майстор в сервиз около 1000лв.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 14:09


Glove аз затова му казвам да провери и двата вида налягания(компресия на цилиндрите и налягане на маслото)....все ще даде някакъв нишан......няма къде да отиде!


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Чет 10 май 2007 15:30


Не е гаранция за проверката с наляганията, може нищо да не покаже! Може да се следи как ще се държи колата, масло, вода, цвят на свещите, дали ще се промени нещо .


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 15:44


Ами нали ако има спечени сегменти,ако има проблем с клапаните ,с колянномотовилковия механизъм резултат от прегряването...ами и компресията ще поддаде и налягането на маслото ще падне.....това изисква сериозен ремонт.....гарнитура и шлайф на главата е бял кахър....


Потребителски аватар
Stefanoz
Мнения: 401
Регистриран на: Вто 04 яну 2005 17:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Горна Оряховица

Мнениеот Stefanoz » Чет 10 май 2007 21:23


Аз съм с 1,6 мотор чист карбуратор...след прегряване започна да ми надува системата,така докато един ден не вкара антифриз в 1-ви цилиндър....минах само с шлайф и нова гарнитура...


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Мнениеот Ronin » Чет 10 май 2007 22:56


joker написа:Ами нали ако има спечени сегменти,ако има проблем с клапаните ,с колянномотовилковия механизъм резултат от прегряването...ами и компресията ще поддаде и налягането на маслото ще падне.....това изисква сериозен ремонт.....гарнитура и шлайф на главата е бял кахър....



Спичане на сегменти и проблем с коляномотовилковия механизъм в резултат на прегряване че чак и клапаните..... :?: Че колегата трябва да е спал докъто е карал без вода !!Това е много труден вариант !!Карай си колата и я наблюдавай ......ако има симптоми за проблем ще се проявят след 30-200 км а може и след 500 км.При съмнение прверяваш дали не е пресякла маслото,дали има вода в охладителната с-ма ,всичко останало ще си дойде на място !!Ти си направил каквото си направил....по лошо няма да стане....само гледай маслото да не пресече и да си има водица !!Ако вкарва вода в цилиндъра сутрин при палене ще прекъсва докъто изчисти свеща....но едва ли ще доведе до износване на алуминия...аз съм карал опел с пробита гарнитура 5 месеца докъто се наканя да отворя двг ,вкарваше вода в 4 ти цилиндър и никакъв проблем освен че при палене ставаше маглата зад мен два пъти по гъста от нормалната през зимата и губише вода по 1 литър на 500 км.Прегрявал съм 5-6 пъти мои лични автомобили и нито един път не ми се е разминавало и всеки път съм си ремонтирал сам последствията ама пусти късмет :lol: В всички случаи нова гарнитура и задължително шлайф на глава ........пробвал съм и без да шлайфам ама издържа 1000 км и после пак от начало !!За чукането ходи да я видят ама пиши после защото и на мен ми е любопитно какво може да е ?


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Чет 10 май 2007 23:42


Не знам за кво говорите, мен до сега два пъти ми е светвала лампата за температурата поради простотии (смотан датчик на перката и менте капачка), и до сега нищо (да чукна на дърво). Един приятел пък с пасат миналото лято забравил да завие капачката на казанчето като доливал сутринта и я загубил някъде из града - всичката му вода беше изтекла чак колата изгаснала от разширение - и нищо минал е 10к км от тогава. Така че всичко си е до конкретния случай и състояние на колата. Не плашете човека може и нищо да не е станало, за кво слагат лампа примерно ако вече ще е късно като светне ??? :roll:


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Пет 11 май 2007 9:33


joker написа:Ами нали ако има спечени сегменти,ако има проблем с клапаните ,с колянномотовилковия механизъм резултат от прегряването...ами и компресията ще поддаде и налягането на маслото ще падне.....това изисква сериозен ремонт.....гарнитура и шлайф на главата е бял кахър....


Колега извини ме ама налягането на цилиндрите няма нищо общо с налягането на маслото, това са две отделни системи, нали затова колата има маслена помпа :078:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 11 май 2007 23:58


Glove написа:
joker написа:Ами нали ако има спечени сегменти,ако има проблем с клапаните ,с колянномотовилковия механизъм резултат от прегряването...ами и компресията ще поддаде и налягането на маслото ще падне.....това изисква сериозен ремонт.....гарнитура и шлайф на главата е бял кахър....


Колега извини ме ама налягането на цилиндрите няма нищо общо с налягането на маслото, това са две отделни системи, нали затова колата има маслена помпа :078:

Естествено...кой казва противополжното?????? :?: :shock Нали затова пиша да се измерят и двете.......Ако разбира се гарнитурата е наред и не смесва масло и антифриз......



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 55 госта