Масло във тръбата за картерните газове

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Масло във тръбата за картерните газове

Мнениеот bomber » Пон 14 май 2007 21:39


На какво се дължи и има ли повод за притеснение.Въздушния филтър е и той малко омаслен :? :roll:




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 14 май 2007 22:08


Ами възможностите (поне аз се сещам в момента само за тях) са две:
1.да си налял доста повече от нормалното количество масло
2.увеличено количество картерни газове (от износване на двигателя) и позапушване на системата за отвеждане на картерните газове!!!


Потребителски аватар
WASP
Мнения: 120
Регистриран на: Пет 30 дек 2005 2:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Масло във тръбата за картерните газове

Мнениеот WASP » Пон 14 май 2007 22:14


bomber написа:На какво се дължи и има ли повод за притеснение.Въздушния филтър е и той малко омаслен :? :roll:

Предимно градско каране, повече чакане на светофари- повече картерни газове>>> повече маслени пари при филтъра! Не трябва и да се забравя, че и двигателите ни не са първа младост!
Ако много те дразни, отведи си картерните газове долу под колата!
Хайде със здраве!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 май 2007 22:17


Незнам дали и тук съществува ама на повечето коли има така наречения капкоуловител веднага след началото на маркуча - представлява метална мрежа като за търкане на чинии сравнително ситничка.Ролята му е ако попадне капка масло в маркуча да не стига до възд филтър и т.н. а да се улови от въпросния и след като изгасиш двигателя ако количеството капки е достатъчно да се образува локвичка,която да си изтече обратно в двигателя.При наличието на капкоуловител двигателя трябва почти да няма компресия за да хвърля масло чак до въздушния филтър.Ако го няма тогава може да се сметне и за нормално понеже картерни газове се получават дори само от движението на елементите в двигателя и малко или много тези газове овличат със съебе си и капки масло нагоре и ги изкарват към филтъра.Купи си една мрежичка за търкане на съдове и я набутай в маркуча (да не е най-дребната ама да не е и едра).Тогава няма да го има проблема.Нямам снимка на въпросното за да ти покажа как трябва да изглежда.
Успех!


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Пон 14 май 2007 22:24


Компресията си е екстра!Сещам се за каква мрежа говориш.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 14 май 2007 22:27


zfa159 написа:Незнам дали и тук съществува ама на повечето коли има така наречения капкоуловител веднага след началото на маркуча - представлява метална мрежа като за търкане на чинии сравнително ситничка.Ролята му е ако попадне капка масло в маркуча да не стига до възд филтър и т.н. а да се улови от въпросния и след като изгасиш двигателя ако количеството капки е достатъчно да се образува локвичка,която да си изтече обратно в двигателя.При наличието на капкоуловител двигателя трябва почти да няма компресия за да хвърля масло чак до въздушния филтър.Ако го няма тогава може да се сметне и за нормално понеже картерни газове се получават дори само от движението на елементите в двигателя и малко или много тези газове овличат със съебе си и капки масло нагоре и ги изкарват към филтъра.Купи си една мрежичка за търкане на съдове и я набутай в маркуча (да не е най-дребната ама да не е и едра).Тогава няма да го има проблема.Нямам снимка на въпросното за да ти покажа как трябва да изглежда.
Успех!

Абсолютно си прав с изключение на последнот с набутването на телта за миене на чинии.
По скоро трябва да се свалят тръбичките и и въпросната мрежичка и да се почистят добре, когато се позапуши отворите през който минават газовете намаляват (както на брой така и диаметър) и останалите няма как да улавят маслото и то си отива по каналите!!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 14 май 2007 22:42


Ам на мен мисълта ми беше ако няма изобщо телчицата да набута друга нова (ако си намери с такова предназначение по-добре ама ако няма става с такава за чинии подходящо подбрана).Иначе старата се чисти много добре с четка за зъби и стабилно количество спирт и става като нова.Ако се запуши прилично маслото започва да избива през капачката и олива около нея или в по-лошия случай избива гарнитурата на капака отгоре на клапаните (най-вече при дизелите става това с избиването на гарнитурата).
Иначе телта за чинии я препоръчват по разни руски форуми поради няколко качества - не ръждясва с времето (особено пък като си седи омазана с масло),ако е добре подбрана страшно много се доближава по размери на дупчиците и форма до заводския капкоуловител.
Разбира се това не е най-удачния вариант ама споделям мнение за решаване на случая.
Успех!


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Вто 15 май 2007 11:06


Чистих я с нафта ,но не се изчисти добре и нали съм перфекцонист си купих нова за 5 лв.Ама така и неразбрах,защо качва там масло :?:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта