Заваля и се разжулиха барабаните.Смяна на предни дискове?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Заваля и се разжулиха барабаните.Смяна на предни дискове?

Мнениеот zfa159 » Съб 19 май 2007 9:20


С цел да не пускам нова тема си попреправям старата да е за две независими неща :
1.Разжулиха ми се двата задни барабана като заваля :
Получава се следното - като тръгна с колата и първите няколко (10-тина) спирания спирам като локомотив (скърца и жули стабилно).И това само сега като вали.Скърцането и жуленето е предимно от отзад - не успях да определя дали и двата барабана ама май и двата.
Преди няколко месеца съм сменял всичко отзад т.е. апаратчетата спирачните,накладките,пружините вътре....без барабаните.
Дали да го отдам на нормално или да търся някакъв проблем и къде да го търся.
Според мен просто ръждясват барабаните от стоенето (виждал съм диск да става на ръждиви петна за няколко чаа стоене и то при топло време) и като тръгна първите няколко спирания се изжулват и звука изчезва.

2.Смених си предните дискове и накладките и сега съм на 20-тия км след смяната.Все още не съм достигнал до нормалната ефективност на спирачките отпред ама забелязвам че като спра отпред от колелата мирише на нещо ама не е феродо.Преди да сложа новите части само забърсах леко диска от мазното вещество с което бе намазан като го купих и нищо друго не съм правил.Дали миризмата е от някое покритие на диска/накладките и колко км се предполага че трябва да врътна докато стане както трябва?
Благодаря!

Последна промяна от zfa159 на Съб 19 май 2007 19:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 19 май 2007 12:06


освен ръждясването има и друга причина. Не че раждясването не е де.
Та на моя голф като го взех така стържеше заден ляв барабан.свалихме огледахме всичко наред - феродо има няма не6то осукано или др. такива. след сума време се наканих да си оптегна малко ръчната, и се оправи. Всичко идва от хлабините!!!
Когато се сменят части по спирачките се олабва всичко за да е по-лесно.
Освен това като се покара малко феродото оляга и пак се получават хлабини.
затова първите няколко натискания на спирачките обират луфтовете и се чува стържене и после спират.
Това е моето предложение за проблема.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Съб 19 май 2007 13:57


Ами да ама жилата също ги сменяваха тогава и регулирахме всичко след това.....след около 2к км пак го карах да дообтегнем ръчната защото всичко се намести и имаше лека хлабина....сега го загледах и хлабина няма.Нямах време да отворя отзад да погледна че нали само вали а като поспря за малко се втурнах да правя отпред спирачките (сняма дискове и накладки).И докато се справя пак заваля.....


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 19 май 2007 19:37


Ами тогава е от ръждата, а ти самия каза че "като заваля" значи на сухо няма проблем.караи и не му се коси.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 19 май 2007 21:57


Да, ръждичка си е, наистина!
Сега съм с дискови навсякъде и нямам проблем в случая, но преди с Трабанта дори съм спирал и съм свалял барабани, щото все ме влудяваше стърженето в началото! Все си мислех, че нещо не е наред.
Карай спокойно.


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Съб 19 май 2007 22:13


Колега и при мен е абсолютно същото полужение две три натискания на спирачката и спира, проверил съм всичко и е 6 такаче си караи спокоино.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 20 май 2007 8:49


Благодаря!
А по повод дисковете някой няма ли да се изкаже? 8)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 20 май 2007 11:41


zfa159 написа:А по повод дисковете някой няма ли да се изкаже?

Напълно възможно е да е от това вечество, с което са напръскани дисковете, за да не ръждясват. Консервационна смазка.
Щом не прегряват и не мирише на изпечено феродо не мисля, че има причини за притеснения.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 20 май 2007 11:46


Пък и ми направи впечатление че все по-добре започва да спира колата така че явно наистина си иска просто малко повечко каране за да олегнат нещата.
Благодаря!


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Нед 20 май 2007 18:38


Я кажи на ква цена са дисковете че и на мен ще ми предстои такава операция?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Нед 20 май 2007 18:40


zfa159 написа:Пък и ми направи впечатление че все по-добре започва да спира колата така че явно наистина си иска просто малко повечко каране за да олегнат нещата.
Благодаря!
    Използвай по често спирачката и то за по рязко спиране с по голяма скорост за да свалиш консервационната смазка от дисковете че тя доста трудно се чисти :twisted: но умната все пак че на това време мамата си трака.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Нед 20 май 2007 21:08


Олягат олягат, мойте предните накладки като ги смених сума време мина докъто ми олегнат накладките.
Но иначе предните ми бяха много по хубави, и пушеха повече и спираха по добре, тези новите хем по лошо спират хем като позагреят по здраво и ги няма никакви. Ама такива ми сложи един "Приятел"


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Нед 20 май 2007 21:22


Сега съм с предни BOSCH от Елит Кар за 65лв. и ще видя как се държат като олегнат добре и я изпъна на по-дълго каране с повече ръчка.Иначе преди бях с JURID от Нелас и не беха никак лоши макар че като попрегреят значително и също намаляваше ефективността ама не много значително.Тези ще ги тествам стабилно като се напаснат и ще пиша мнение за тях.Ама засега ми харесват 8)


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 21 май 2007 7:08


Я да се намеся и аз в тази тема, ама с въпрос - забелязвам че при дълго каране , и почти не ползвам спирачки, предните ми дискове доста загряват - смисъл бутам ги с пръст и си парят сериозно. Колата иначе си спира нормално,но понякога като натисна спирачките се чува едно много силно монотонно виене. Нормално ли е да греят дисковете?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 21 май 2007 7:48


Няколко варианта - единия е да ти задържа някое спир. апаратче и да не връща накладките - предполагам щеше да го усетиш.
Виенето съм го срещал на много коли ама не съм успявал да разбера откъде точно идва.
Също може да ти загрява диска ако бие (моя случай) ама също ще го усетиш като вибрации във волана при определена скорост и натискане на спирачка (при мен беше около 100-120).
Ако са ти много стари спирачните маркучи се получава ефекта че стават като еднопосочен клапан и като натиснеш педала течност минава ама като пуснеш педала не се връща и макар да ти е изправно цилиндърчето на апаратчето може да ти задържи накладките.Вдигни колата на крик и развърти гумата след което накарай някой да натисне спирачка и да я пусне преди да е спряла да се върти гумата - тогава трябва гумата само да забави амакато пуснеш да не спре да се върти - ако спре значи ти задържат накладките и това е причината да ти загрява диска.
Отделно при по-дълъг път така или иначе колкото и да не ползваш спирачка диска се загрява дори от лекото триене което неизбежно има с накладките и донякъде е нормално като спреш да е топъл.
Успех!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта