Ограничител на скоростта
Ограничител на скоростта
Здравейте имам малко въпросче!!! Някой знае ли ограничителя на скоростта от къде взима сигнал? Възможно ли е да е от АВS защото там се броят оборотите на колелата? Подчертавам, че не става въпрос за изключвателя на оборотомера!
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ограничител на скоростта
Stani 70 написа:Здравейте имам малко въпросче!!! Някой знае ли ограничителя на скоростта от къде взима сигнал? Възможно ли е да е от АВS защото там се броят оборотите на колелата? Подчертавам, че не става въпрос за изключвателя на оборотомера!
а каква е логиката да е на АБС??????
на всяка предавка може да се включи прекъсвача, а даже и на място, без да се въртят колелата

- idkedikov
- Мнения: 914
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2005 15:49
- Автомобил: VW Passat 3bg
- Двигател: AVF
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ограничител на скоростта
Stani 70 написа:...Подчертавам, че не става въпрос за изключвателя на оборотомера!
- Ludia
- Most Wanted
- Мнения: 7924
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ограничител на скоростта
NqKvo_GaDno написа:Stani 70 написа:...Подчертавам, че не става въпрос за изключвателя на оборотомера!
опс, извинявам се

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ограничител на скоростта
Stani 70 написа:ограничителя на скоростта от къде взима сигнал?
Не съм се намесвал до сега, защото не знаех за каква кола става въпрос. Видях по други твои постове.
Stani, попълни си колата и мотора в профила, за да не се налага всеки път да пишеш за какво точно говорим.
Сега за ограничителя на скоростта- ми аз лично за такова нещо не съм чувал

Re: Ограничител на скоростта
Stani 70 написа:Подчертавам, че не става въпрос за изключвателя на оборотомера!
по скоро ще е от скоростомера
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз съм виждал на Голф 1.8 RP да има ограничител на скоростта на 170км/ч ама нямах време да видя как точно работи.
Иначе би трябвало да взми сигнал от някакво такова място,където да се следят оборотите на колелата.Ясно е че принципът е ограничаване на горивото на двигателя (изтествах го на газ и ефекта със спиране на 170 го няма а на бенз си го има).
За да предположи с каква скорост се движи колата има няколко варианта :
-да следи датчик на абс-а за оборотите на колелото - не е невъзможно и дори е много логично ама въпросния голф няма АБС (т.е. поне там е на друг принцип).
-да следи оборотите при някоя предавка - за целта трябва да има датчик на коя предавка е колата а и такова нещо няма.
-да следи показание на скоростомера - това вече е най-логично понеже скоростомера претендира със сравнително голяма точност а и точно на 170 показание спира да набира независимо че колата е с по-големи гуми т.е. показанието не е съвсем вярно.Та това за да се реализира най-вероятно някъде по скоростите където започва жилото или някъде при таблото на другия му край има някой датчик (най-вероятно е с диск с процепи и оптичен принцип за броене на импусли).
Поне ми се вижда най-логично да е по скоростомера...
Иначе би трябвало да взми сигнал от някакво такова място,където да се следят оборотите на колелата.Ясно е че принципът е ограничаване на горивото на двигателя (изтествах го на газ и ефекта със спиране на 170 го няма а на бенз си го има).
За да предположи с каква скорост се движи колата има няколко варианта :
-да следи датчик на абс-а за оборотите на колелото - не е невъзможно и дори е много логично ама въпросния голф няма АБС (т.е. поне там е на друг принцип).
-да следи оборотите при някоя предавка - за целта трябва да има датчик на коя предавка е колата а и такова нещо няма.
-да следи показание на скоростомера - това вече е най-логично понеже скоростомера претендира със сравнително голяма точност а и точно на 170 показание спира да набира независимо че колата е с по-големи гуми т.е. показанието не е съвсем вярно.Та това за да се реализира най-вероятно някъде по скоростите където започва жилото или някъде при таблото на другия му край има някой датчик (най-вероятно е с диск с процепи и оптичен принцип за броене на импусли).
Поне ми се вижда най-логично да е по скоростомера...
Пасата е 2000-16V-150 коня.Въпроса ми е принципен, защото с едно аверче спорихме но така и не стигнахме до консенсос.Аз нямам такъв електронен ограничител.В Германия например ако автомобила технически може да вдигне повече от 250 км/ч и няма електонен ограничител за скоростта не можеш да я регистрираш!!!
Пасата няма подобен ограничител на скоростта ,има само ограничител на максималните обороти на двигателя ,както и всеки друг автомобил и при достигането на определени обороти до които е безопасно за мотора според производителя им прекъсва подаването на гориво и радостта свършва
.Ограничител на скоростта има при някои производители и там предполагам следи оборотите и скоростта на най висока предавка,като всичко става в компа на автомобила през който така или иначе минават тези данни.Иначе Пасат В4 2.0-16V е доста далеч от 250 км/ч максимална скорост,така че такъв ограничител не му е и необходим.В Германия няма такова изискване при регистрацията на автомобил да е ограничена максималната му скорост на 250 км/ч.Това е ограничение,което са си наложили сами няколко немски производителя БМВ, Мерцедес и Ауди и което ограничение са приели да спазват доброволно и други производители/те не че са чак толково много производителите които правят автомобили способни на такива скорости де/.Примерно Порше не спазват това ограничение и въпреки това нямат проблеми с регистрацията в Германия,нито пък някоя от другите марки,които произвеждат автомобили способни да надхвърлят 250 км/ч като Ферари, Ламборджини както и наточените версии на горепосочените три "ограничени" производители ,произвеждани от фирми като Алпина/БМВ/,Брабус/Мерц/,Абт/ауди/ и т.н. и ред други тунинг фирми.

- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
принцино на служебния ми автомобил (Ситроен) ограничителя беше една дюза (нищо софтуерно) на маркуча като така физически се ограничаваше притока на гориво. т.е. не можеш да вдигнеш определени обороти съответно скорост, не можеше да се вдига повече от 125-130. В смисъл такъв че за определени обороти ти трябва опеделено количество гориво.
Е, разбира се, при определени условия като наклон, попътен вятър и т.н. се вдигаха нампример 140, но стрелката заставаше на около 3000 оборота и толкова.
След като изтече лизинга, т.е. гаранцията и я махнаха и колата я разпраха от каране.
Общо взето така ми го показаха и така ми го обясняваха, но не съм си давал зор да се задълбавам.
Е, разбира се, при определени условия като наклон, попътен вятър и т.н. се вдигаха нампример 140, но стрелката заставаше на около 3000 оборота и толкова.
След като изтече лизинга, т.е. гаранцията и я махнаха и колата я разпраха от каране.
Общо взето така ми го показаха и така ми го обясняваха, но не съм си давал зор да се задълбавам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 16 госта