Саморъчно монтиране на АГУ

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Саморъчно монтиране на АГУ

Мнениеот DAXC » Съб 19 май 2007 18:03


Автомобила е ФВ Венто, 1.8 АБС.
АГУ- ОМВЛ (електрическа), бутилката е 35л.
АГУ-то съм си я слагал сам самичък. Единственото което не съм правил аз е електрическото закачане. Бензиновата помпа при превключване на газ спира да работи.
На тези снимки има две тръби с квадратно сечение: 25х25мм и 20х20мм. Те влизат "мъжко в женско" и двата края се захващат към вътрешната част на бомбетата на задните калници. Целта на това влизане "мъжко в женско" е когато се захванат с болт от външната страна (вътре в калника) да не се получи изкривяване и деформиране на бумбетата. За да се захванат с болтове в двата края съм заварил гайка.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Тук вече същите тръби съм ги боядисал в черен цвят.
Изображение
Към тази двойка напречно разположени тръби, монтирани се явяват греда към която се захваща единия край на шините за стягане на бутилката. Другата двойка шини съм ги захванал към едно доста здраво място- към болтовете държащи закопчалките на задните колани. Така избегнах допълнително пробиване по купето.
Изображение
След като монтирах бутилката остана въпроса от къде да прокарам тръбата от бутилката към изпарителя. В долната част на пода има греда в която греда влизат и биват защитени от удари тръбите на горивопровода и спирачките. Излизайки от гредичката видях, че има гнезда в които се закопчават тръбите. При мен имаше едно празно. Точно там закопчах и тръбата. Надигайки задната седалка и съответно мокета под нея забелязах тампон. Той се намираше непосредствено в близост и от страната на горивния филтър. Точно в тази страна се намираше и гредата през която съм прокарал тръбата. Пробих тампончето и точно от там прокарах тръбата в купето. В моя помош ламарината беше оребрена и след като тръбата я прокарах в купето тя легна в нисшата и така като сложа нормално седалката, няма как да натисна тръбата.
Изображение
Изображение
Чудех се къде да стои пълначката за газта. Най удобно ше да е от вън, някъде по калника или бронята. Понеже колата ми е "уличница" а има засилено търсене на капачки (въпреки, че струват 1лв.) и съответно когато нямам такава капачка при двиение в мокро време ще събира мизерии, които после ще ги вкарам в бутилката, реших зареждането да става в багажника
Изображение
Това с дръжката имащо "Г" образен профил го ползвам, след като заредя бутилката с газ да натисна сачмата и да изгарам намиращата се от пълначката до бутилката газ. Така спестявам излишните миризми в купето.
Изображение
Поставянето на изпарителя също ме накара да се позамисля къде? Място много, но кое е най-удачно? Някои го слагат зад двигателя. Там има достатъчно място и винаги изпарителя се намира в топла среда. Да обаче така поставен при ряско тръгване и спиране ще се оказва влияние на мембраните и от там на оборотите. За това изпарителя го захванах към стойката на акумулатора.
Изображение

Този метод на монтиране може да се приложи на почти всякакъв вид автомобили.

Целта на монтирането от мен не е за да спестя 40-50 лв. Аз и без това съм си платил за окабеляването. Направил съм го защото газджийте са хора които работят за време и няма да го направят така както го искам аз и както ще бъде най-практично.




Потребителски аватар
G3
Мнения: 1549
Регистриран на: Пет 09 фев 2007 23:49
Автомобил: Vw Sharan 7M
Двигател: 2.8 v6 204ps 4motion Ha METAH
Местоположение: КалифорНия

Мнениеот G3 » Съб 19 май 2007 19:01


оценявам(е) че си се постарал заради нас но по принцип изпарителя не е добре да е толкова напред , при 1 евентуален удар може да има 2в1 удар + пожар но все пак има газаджий и те трябва ляб да ядът


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 19 май 2007 19:02


:да:
Освен това ще ти накълцат колата /газаджийте/ с най - различни дупки и монтират така че ако не препипаш по тях ще затриеш нещо.
Аз поради липса на време оставих да ми монтират газовата уредба след което преместих изпарителя, смених маркучите за охл.течност на изпарителя, стегнах си плюса на акомулатора, оправих си кората в багажника че като са сложили бутилката са я засукали на една страна, и притехнах всички клеми с клещите, защото нито една не беше стегната и от вибрациите се вадеха кабелчетата.
Сега отивам в понеделник при тях да преместят тръбата от бутилката до изпарителя, щото са я пуснали да виси под резервоара за бензин и откъсването и няма да бъде нищо сложно, гледам че вече съм я одраскал някъде.
Абе пропаднала работа. 8)


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Съб 19 май 2007 19:07


аз си мисля че винаги има налягане в тръбата от пълначката до бутилката...т.е винаги си има газ.незнам какво ще постигнеш с това Г-образно нещо :roll:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 20 май 2007 10:20


Ludia написа:аз си мисля че винаги има налягане в тръбата от пълначката до бутилката...т.е винаги си има газ.незнам какво ще постигнеш с това Г-образно нещо :roll:

На бутилката също има клапан за пълначката.Съчмата на самата пълначка е като втора защита от изтичане на газ.Отделно от това трябва да има дебел маркуч, който е покрай тръбата която отива към изпарителя и при евентуални течове да отвежда газта извън купето.


Потребителски аватар
Li4o
Аватар:
Мнения: 2800
Регистриран на: Вто 31 авг 2004 18:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Саморъчно монтиране на АГУ

Мнениеот Li4o » Нед 20 май 2007 11:23


DAXC написа:...
Изображение
.....

Според мен не е добра идея маркучите за газта да минават точно над двигателя - ще се загряват много и са възможни проблеми....


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Саморъчно монтиране на АГУ

Мнениеот The_Machine » Нед 20 май 2007 11:38


Li4o написа:
DAXC написа:...

.....

Според мен не е добра идея маркучите за газта да минават точно над двигателя - ще се загряват много и са възможни проблеми....


Единствен проблем може да се яви евентуалното разтапяне на маркуча , инак от самото загряване на газта надали ще бере ядове.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Нед 20 май 2007 15:05


АГУ-то съм го слагал декември 2005 година. Снимките ги показвам сега, защото заради покачване цената на бензините доста хора ще се ориентират към газ, като гориво.
Ludia написа:аз си мисля че винаги има налягане в тръбата от пълначката до бутилката...т.е винаги си има газ.незнам какво ще постигнеш с това Г-образно нещо :roll:

Часовниковият механизъм на бутилката има вход и изход. Входа има клапан който пуска газта да влиза в бутилката, но не и да излиза. Така, че след изпускане на газта от тръбата за пълнене, тя си остава празна до следващото зареждане. Т.е. бутилката не връща газ към зарядното. Времето е показало, че клапана на часовниковия механизъм, не изпуска, до като клапана на винтила за зареждане си изпуска. Точно заради това с "Г"-то изпускам газта и така се лишавам от кофти миризми в купето. Това не е само при мен. Много други автомобили също изпускат по малко газ от винтила, за това на всяка бензиностанция в града в който живея- и не само там, си имат по един закривен електрод.
Според мен не е добра идея маркучите за газта да минават точно над двигателя - ще се загряват много и са възможни проблеми....[/u]

Единствен проблем може да се яви евентуалното разтапяне на маркуча , инак от самото загряване на газта надали ще бере ядове.

Преди да си сложа АГУ-то не съм почнал да се мъча да откривам колелото. Поразпитах, помислих върху различните варианти за слагане и избрах най-логични за мен. От декември 2005 до май 2007 маркуча не ми се е разстапял. Дори няма и признаци за разтапяне. Целта на минаването на маркуча от там е да се нагрява и така газта в момента на влизане в карбуратора да влиза не течна, а газообразна.


Потребителски аватар
The_Machine
Мнения: 3558
Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот The_Machine » Нед 20 май 2007 18:50


Е опази боже ако ти влиза течна СЛЕД изпарителя :lol:
Както и да е... да се пренеса от другата тема.
Тва с попнитачката е смешно - монтира се с болтове или ЯКИ рапидки в краен случай :)
И досега не съм виждал някой с проблеми... пък съм наслагал има-няма 2-3000 уредби... :roll:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 21 май 2007 13:23


Повечето газаджии са отврат. Така че е добре човек да си я монтира сам. :-)

Щях да снимам вчера един мултиклапан с отрязана сонда и отрязан с флекс поплавък, и блокирано с рапидка механизъмче на поплавъка, и всичко само за да може да се монтира тороидална бутилка обратно (с фланеца ниско долу), което от своя страна са направили само за да си спестят нуждата от удължаване на шпилката дето е крепяла резервната гума!!! Което е могло да стане елементарно с дълга гайка и парче шпилка от най-близката железария и струва стотинки...
Значи спестили са си въпросните стотинки, а в резултат - обърната бутилка на която не се вижда табелката с фабричния номер (заяждания при преглед), липса на индикация, липса на ограничение 80%. Е как да не си монтираш сам уредбата след като видиш таквоз нещо. :-)

Иначе за монтажа на снимките - по новите изисквания пълначката трябва да е отвън, заслужава си да се изкара навън за да няма заяждания.

Някой забележки - струва ми се че вентилацията на кутията на мултиклапана е направена само колкото да изглежда че я има. :-) Не се вижда гофрираните тръби да стигат до пълначката и до излаза на тръбата в пода, там трябва да има фланец с луфт около тръбата за вентилация.
Тройника така както е легнал на капака на клапаните, вероятно ще тропа по него от вибрациите.


Потребителски аватар
PuShE_
Мнения: 1350
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 23:58
Автомобил: Passat 3b5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Саморъчно монтиране на АГУ

Мнениеот PuShE_ » Вто 15 дек 2009 19:31


след едни 200-300 кинта за ремонти и покупка на нов изпарител след думите на няколко газаджии "твоя изпарител е турски,смени го с италиянски и ще се реши проблема" накрая се оказа скъсан маркуч след тройника,просто накрая колата спря да работи на газ и започна да мирище доста,отворих капака и видях скъсания маркуч,а после майсторите трябвало да ядат,ще ядат когато започнат да си вършат работата като хората а не да да се хванат за най-лесното и после ама проблема не е от него ама дължиш еди колко си за части и ремонт-е добре не е от него ама е сменено-ЩО?!?
ПС:извинявам се за отклоняването на темата но просто не издържах,иначе евала за усилията и резултата на колегата :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта